• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

jh742

Omega
Vad heter titanlÀnken till denna? TÀnkte försöka hitta en!

bTJz94zcSVO4GF9VK++2fA.jpg
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Hej!
Önskar lite hjĂ€lp frĂ„n brattefolket. Jag börjar bli sugen pĂ„ en Emergency, av den Ă€ldre sorten inte den nya som Ă€r stor som en vĂ€ggklocka.

LÀst en del och spanat pÄ chrono24, vad anser ni Àr ett rimligt pris för en nyligen servad, med lÀnk och gummi med knappa spÄra av anvÀndning?

Att den nya sÀnder pÄ en annan frekvens har jag förstÄtt, innebÀr det att den gamla frekvensen inte avlyssnas eller att den i framtiden kommer fasas bort?

Att batteribyte Àr kostsamt lyfts ocksÄ fram men inte mer kostsamt Àn service pÄ en mekanisk klocka, mÄste den skickas in till Breitling för detta eller klarar AD av det?

Vissa tycks Àven göra detta byte sjÀlva utan större bekymmer, eller Àr det som vissa sÀger pÄ sÄ vis att nödsÀndaren mÄste kalibreras vid batteribyte?

Ni som Àgt en eller Àger en fÄr gÀrna komma med input och rÄd, för och nackdelar, tankar om fÀrger pÄ tavlan, Co-pilot eller inte och vÀldigt gÀrna alla bilder ni har. SÀrskilt om ni inte har de tjockaste handlederna i grannskapet.

Skulle det vara sÄ fantastiskt att nÄgon Àger en sÄdan samt en Rolex Explorer eller en midsize SMP att fota jÀmförelsebilder med hade jag varit ÀndÄ mer tacksam.

HjÀlp mig bli medlem i er trÄd :)
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Idag kom viklÄset till stÄlfisken. Galet grym kvalite kÀnns de som :) ska ta o inhandla ett svart band ocksÄ. Vilket bandstift verktyg passar bra till breitling steelfish? (Ingen panik med svar pÄ just de men till hösten kanske lÀnken Äker pÄ ;) )
684850CF-6D17-4142-BAC1-E3D9697787F6.jpeg
A63D8472-B104-47E8-B468-1B27B934F52F.jpeg
A8396533-1DBC-4191-94F6-2404581966A1.jpeg
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Kan jag fÄ prisuppgift pÄ Breitlings viklÄs i rostfritt stÄl?

NÄgon som har en över till salu, bör passa modeller med bandhornsbredd pÄ 22mm?
 

DrDre

Patek
NÄgon som vet om Breitling uppdaterat sin Navitimer 8 med bl.a. siffror pÄ vridringen (och lite annat)? Ser ut som en korsning mellan Warhawk och "den vanliga".

Stötte just pÄ denna pÄ Breitling Owners Facebook sida.

Personligen tycker jag att varianten med siffror blir betydligt vassare och ocksÄ lite mer lik en del historiska modeller. Med siffror:
B4151E76-76D7-4EE7-8852-8B86BEB8F286.jpeg


SÄ hÀr sÄg den ut frÄn början (och pÄ Breitlings hemsida). Dvs utan siffror:
2B8F7859-ADA1-48FA-8B06-882DBA40AA8F.jpeg
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
NÄgon som vet om Breitling uppdaterat sin Navitimer 8 med bl.a. siffror pÄ vridringen (och lite annat)? Ser ut som en korsning mellan Warhawk och "den vanliga".

Stötte just pÄ denna pÄ Breitling Owners Facebook sida.

Personligen tycker jag att varianten med siffror blir betydligt vassare och ocksÄ lite mer lik en del historiska modeller. Med siffror:
B4151E76-76D7-4EE7-8852-8B86BEB8F286.jpeg


SÄ hÀr sÄg den ut frÄn början (och pÄ Breitlings hemsida). Dvs utan siffror:
2B8F7859-ADA1-48FA-8B06-882DBA40AA8F.jpeg
Ja mkt mkt snyggare. Den utan kÀnns som en ofÀrdig prototyp nÀstan. De kunde skippat fakepatinan dock.
 

Jodisalt

Rolex
Hej alla Breitlingfan.

Har inte kunnat sluta tÀnka pÄ den förbannade chronomaten (38/39mm). Ibland googlar jag skiten ur Google för att bara kolla bilder (besatt?) Idag dök en riktigt fin upp pÄ sÀlj och den Àr nu pÄ vÀg :)

Är det nĂ„gon som vet storlek pĂ„ band och storlek pĂ„ spĂ€nnet? TĂ€nkte köpa nytt om jag skulle trivas med klockan ;)
Min första Breitling, ska bli intressant!
 

Code

AKA Vincent B
Hej alla Breitlingfan.

Har inte kunnat sluta tÀnka pÄ den förbannade chronomaten (38/39mm). Ibland googlar jag skiten ur Google för att bara kolla bilder (besatt?) Idag dök en riktigt fin upp pÄ sÀlj och den Àr nu pÄ vÀg :)

Är det nĂ„gon som vet storlek pĂ„ band och storlek pĂ„ spĂ€nnet? TĂ€nkte köpa nytt om jag skulle trivas med klockan ;)
Min första Breitling, ska bli intressant!
90 tals chronomat? Om ja, Àr det 20mm mellan luggarna.. :)
 

Rulle

Audemars
Hej alla Breitlingfan.

Har inte kunnat sluta tÀnka pÄ den förbannade chronomaten (38/39mm). Ibland googlar jag skiten ur Google för att bara kolla bilder (besatt?) Idag dök en riktigt fin upp pÄ sÀlj och den Àr nu pÄ vÀg :)

Är det nĂ„gon som vet storlek pĂ„ band och storlek pĂ„ spĂ€nnet? TĂ€nkte köpa nytt om jag skulle trivas med klockan ;)
Min första Breitling, ska bli intressant!
tyvÀrr lÀr du nog ibÀnte kunna köpa en ny sÄdan!


kolla in tuktuks blackbird som ligger pÄ k&s!
 

DrDre

Patek
Ja mkt mkt snyggare. Den utan kÀnns som en ofÀrdig prototyp nÀstan. De kunde skippat fakepatinan dock.

Nu har jag fÄtt lite mer klarhet i vad det Àr för klocka. Tydligen sÄ har man Àndrat urtavla, vridring och visare och i samband med det Àven bytt namn frÄn Navimer 8 till Aviator 8. Dock inte klart om denna blir ytterligare en variant eller om den ersÀtter Navitimer 8 helt. Det lutar vÀl Ät det senare. Inte helt lyckad lansering av en ny produkt fÄr man vÀl sÀga men jag gillar ÀndÄ den uppgraderade varianten betydligt mer. Hade det varit Rolex sÄ hade Àgarna till transition-modellen skrattat som katter nu eftersom deras klockor blivit dubbelt sÄ dyra, men hÀr lÀr det nog inte ske.
 
Senast Àndrad:
Topp