• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jag Àr inte sÀker pÄ att man försöker att göra Breitling mer avskalade och tidlösa eller att man sneglar pÄ Rolex. Mitt intryck Àr att man verkar vilja gÄ framÄt genom att frÀmst titta i arkiven. Aviator 8 kommer frÄn Avi, B:et Àr en gammal logga, Premier kommer frÄn gamla vintage Premier, 806 reissue, Navitimer flygbolagsmodellerna i glada fÀrger har tydlig retrokoppling.

Den enda modell som fÄtt en stramare design Àr vÀl Colt? Dykarklockorna handlar det vÀl mest om smÄ kosmetiska förÀndringar?


SÄ det mesta nya, om man bara tittar pÄ klockorna per se (och struntar i co-branding och distributionen) Àr vÀl egentligen retro?
Var du med hos Breitling Nordic pÄ deras event?
Om inte, sÄ Àr den bild rÀtt vÀl överensstÀmmande med den de vill förmedla. Dvs rimligen den bild som Kern officiellt vill ska spridas.
 
Var du med hos Breitling Nordic pÄ deras event?
Om inte, sÄ Àr den bild rÀtt vÀl överensstÀmmande med den de vill förmedla. Dvs rimligen den bild som Kern officiellt vill ska spridas.

Nej, det var jag inte. BerÀtta gÀrna vad man visade och vad man har för planer med nya modeller.
 
Senast Àndrad:
haha vafaan
dom fanns i japan nÀr jag var dÀr senast och var enligt sÀljarn endast tillgÀngliga i japan i helborstat urförande med massor av olika tavlor som ej fanns i europa.

japan har en del LE som ej finns i europa fortfarande.

Jag vet, jag Ă€r bara nyfiken pĂ„ om Chronomaten som lanserades av Breitling förra Ă„ret har funnits lĂ€nge i Japan. Ser tavlorna likadana ut? Även vridringen?

Den hÀr alltsÄ :
https://www.ablogtowatch.com/redesigned-breitling-chronomat-b01-chronograph-44-watch/

SlÀppte dom den ett bra tag innan Basel till Japsarna? De nÀrmaste jag har hittat Àr dessa, jag vet dock inte nÀr de kom.
main_photo_5.jpg
 
Senast Àndrad:
Jag Àr inte sÀker pÄ att man försöker att göra Breitling mer avskalade och tidlösa eller att man sneglar pÄ Rolex. Mitt intryck Àr att man verkar vilja gÄ framÄt genom att frÀmst titta i arkiven. Aviator 8 kommer frÄn Avi, B:et Àr en gammal logga, Premier kommer frÄn gamla vintage Premier, 806 reissue, Navitimer flygbolagsmodellerna i glada fÀrger har tydlig retrokoppling.

Den enda modell som fÄtt en stramare design Àr vÀl Colt? Dykarklockorna handlar det vÀl mest om smÄ kosmetiska förÀndringar?


SÄ det mesta nya, om man bara tittar pÄ klockorna per se (och struntar i co-branding och distributionen) Àr vÀl egentligen retro?

Och retro/historia i sig följer en trend dÄ mÄnga andra mÀrken gör precis samma sak.
 
Jag vet, jag Ă€r bara nyfiken pĂ„ om Chronomaten som lanserades av Breitling förra Ă„ret har funnits lĂ€nge i Japan. Ser tavlorna likadana ut? Även vridringen?

Den hÀr alltsÄ :
https://www.ablogtowatch.com/redesigned-breitling-chronomat-b01-chronograph-44-watch/

SlÀppte dom den ett bra tag innan Basel till Japsarna? De nÀrmaste jag har hittat Àr dessa, jag vet dock inte nÀr de kom.
main_photo_5.jpg
Hoppas verkligen att dom Äterinför 41mm Chronomater. Tycker det Àr vansinnigt att dom inte har kvar den storleken.
 
Jag vet, jag Ă€r bara nyfiken pĂ„ om Chronomaten som lanserades av Breitling förra Ă„ret har funnits lĂ€nge i Japan. Ser tavlorna likadana ut? Även vridringen?

Den hÀr alltsÄ :
https://www.ablogtowatch.com/redesigned-breitling-chronomat-b01-chronograph-44-watch/

SlÀppte dom den ett bra tag innan Basel till Japsarna? De nÀrmaste jag har hittat Àr dessa, jag vet dock inte nÀr de kom.
main_photo_5.jpg
jag var dÀr för 2 Är sedan och dÄ fanns exakt sÄdana borstade och exakt sÄna tavlor
och med den klassiaka vridringen

fanns Àven tavlor med romerska siffror istÀllet för index.

lovar att komma med en uppdatering nÀr jag e dÀr i november!
 
jag var dÀr för 2 Är sedan och dÄ fanns exakt sÄdana borstade och exakt sÄna tavlor
och med den klassiaka vridringen

fanns Àven tavlor med romerska siffror istÀllet för index.

lovar att komma med en uppdatering nÀr jag e dÀr i november!

Men vridringen pÄ den nya har inga siffror. Indexen pÄ tavlan Àr Àven de annorlunda. Ingen datumram. Jag misstror dig inte men jag har aldrig sett exakt den modellen som en limiterad.

Edit: Jo jag misstror dig din fylltratt. Du har sett de med Àldre vridring och index. Sen Àr du sÀkert fÀrgblind ocksÄ. :D
 
Senast Àndrad:
Men vridringen pÄ den nya har inga siffror. Indexen pÄ tavlan Àr Àven de annorlunda. Ingen datumram. Jag misstror dig inte men jag har aldrig sett exakt den modellen som en limiterad.

Edit: Jo jag misstror dig din fylltratt. Du har sett de med Àldre vridring och index. Sen Àr du sÀkert fÀrgblind ocksÄ. :D
ja men den i japan hade siffror...
jag som e lost
 
De stod som nyhet i Japan. Du ser Àven att de japanska har andra index och siffror pÄ vridringen kl 3,6,9.

Jag hade fÄtt för mig (dock inte precis fördjupat mig i frÄgan) att det Àr sÄ som vridringen ser ut pÄ "min bild" (dvs senaste varianten) som gÀller nu, men de kanske kör med flera olika varianter samtidigt (som tex pÄ "dina bilder")?

Jag gillar den senaste variantens vridring. Den kÀnns lite som pÄ Aerospace - man har kvar DNA och designsprÄk frÄn ursprungsmodellen (frÄn 80-talet) men den har fÄtt ett modernare utseende.
 
Jag hade fÄtt för mig (dock inte precis fördjupat mig i frÄgan) att det Àr sÄ som vridringen ser ut pÄ "min bild" (dvs senaste varianten) som gÀller nu, men de kanske kör med flera olika varianter samtidigt (som tex pÄ "dina bilder")?

Jag gillar den senaste variantens vridring. Den kÀnns lite som pÄ Aerospace - man har kvar DNA och designsprÄk frÄn ursprungsmodellen (frÄn 80-talet) men den har fÄtt ett modernare utseende.

Du har rÀtt, sÄ ser den ut nu. BÀttre tycker jag. Dock verkar Japanerna anvÀnda den Àldre varianten pÄ deras "nya" limiterade klockor.
 
Var Àr din Airborne, @Eurenius? I en isvak? :)
Har kört lÀder nÄgra veckor men sÄ drog jag pÄ gummit igen och plötsligt kom premiumkÀnslan tillbaka. Klicket nÀr man lÄser Àr tillfredstÀllande varje gÄng man sÀtter pÄ sig den. Inget mer lÀdertjafs nu...
424CD6B4-0620-4ED2-977A-DA9C1AFC2DF8.jpeg

LÀdret ryker pÄ min ocksÄ. TyvÀrr har jag bandverktygen i sommarhuset. SÄ det fÄr bli till helgen. Gummi eller lÀnk ... hmm.
 
LÀdret ryker pÄ min ocksÄ. TyvÀrr har jag bandverktygen i sommarhuset. SÄ det fÄr bli till helgen. Gummi eller lÀnk ... hmm.
svinigt!!!!

den Àr sÄ himla snygg!
har pratat med en spansk handlare som skulle fÄ in ett större parti utav oanvÀnda brattar och han skulle höra av sig om dÀr fanns en airborne 41a bland dom!

nÀr man ej fÄr köpa guld av @JensBP sÄ fÄr man vÀl ÄtergÄ till airborne jakten!
 
Tillbaka
Topp