• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eller en limited aviator 8? Ser ut som minutvisaren nu Ă€r röd pĂ„ denna varianten. ”The new mosquito on the aviator 8” skulle lika gĂ€rna kunna vara nĂ„got limiterat?

VÀrdelöst vetande, men tydligen har Breitling gjort en Mosquito tidigare, bland mina favorit-Breitlings (Chronomater med nÄgon sorts tema/Ltd Ed frÄn 90-talet). TyvÀrr kommer vÀl den nya inte ha sÄ mycket med den gamla att göra, men det Àr ju ÀndÄ roligt att se bilder pÄ de gamla snyggingarna.

39mm.....those were the days
...
mosquito_60_years.jpg
 
VÀrdelöst vetande, men tydligen har Breitling gjort en Mosquito tidigare, bland mina favorit-Breitlings (Chronomater med nÄgon sorts tema/Ltd Ed frÄn 90-talet). TyvÀrr kommer vÀl den nya inte ha sÄ mycket med den gamla att göra, men det Àr ju ÀndÄ roligt att se bilder pÄ de gamla snyggingarna.

39mm.....those were the days
...
mosquito_60_years.jpg
tycker verkligen om dessa chronomater!
storleken Àr ju helt perfekt , snygg pÄ gummi, lÀnk och pÄ lÀder
och en ruskigt bra allround kronograf!
 
Ny med denna, Àlskar tavlan.
Har dock ingen aning om vÀrde?
Gummi och spÀnne finns. LÀnken Àr noname.
20190920_113417.jpg

En motsvarande med vridring i stÄl och utan (Breitling)-lÀnk ligger vÀl runt 13-16 tkr beroende pÄ skick, servicehistoria och utförande/fÀrg. Med den vridringen i guld bör priset hoppa upp en del. En vild gissning Àr ca 20 tkr +/-nÄgon tusenlapp. Kanske tom lite mer Àn sÄ.
 
Ny med denna, Àlskar tavlan.
Har dock ingen aning om vÀrde?
Gummi och spÀnne finns. LÀnken Àr noname.
20190920_113417.jpg
trevlig chronomat dock ser den ut att ha levt ett hÄrt liv men det Àr bara frÀckt kan jag tycka!

nÀr du sÀger gummi och spÀnne, menar du ett vanligt lÄs dÄ med breitling tryck?

dessa kan man hitta frÄn 16 och uppÄt dock Àr din tavla rÀtt frÀck men förvÀnta dig inte allt för mycket

vad gav du för den?
 
trevlig chronomat dock ser den ut att ha levt ett hÄrt liv men det Àr bara frÀckt kan jag tycka!

nÀr du sÀger gummi och spÀnne, menar du ett vanligt lÄs dÄ med breitling tryck?

dessa kan man hitta frÄn 16 och uppÄt dock Àr din tavla rÀtt frÀck men förvÀnta dig inte allt för mycket

vad gav du för den?

Den Àr fin i formerna men har nÄgon ding + lite repor men glas tavla och ring Àr riktigt fina. GÄngen verkar bra och funktionerna Àr utmÀrkta. 39mm stor. Gav ca 10-11k med bytet jag lÀmna mot.
 
Den Àr fin i formerna men har nÄgon ding + lite repor men glas tavla och ring Àr riktigt fina. GÄngen verkar bra och funktionerna Àr utmÀrkta. 39mm stor. Gav ca 10-11k med bytet jag lÀmna mot.
om du funderar pÄ att sÀlja den sÄ Àr det oftast stora priskillnader sverige mot ute i europa/vÀrlden.
breitling Àr rÀtt svÄrsÄlda hÀr tyvÀrr
det Àr sÄ lÀtt att förulÀmpa folk nÀr vi pratar vÀrde pÄ klockor men runt 16-17 kan du nog rÀtt lÀtt fÄ!
bÀttre sÀtta ett bra och schysst pris och sÀlja den fort Àn att du ska bumpa och bumpa och bumpa

hade jag varit dig hade jag behÄllt den och kastat den dÀra no-name lÀnken sÄ lÄngt bort jag bara kunnat

kör breitlinggummi eller ett snyggt svart lÀder pÄ och njutit av klockan!
dom Àr riktigt fina pÄ lÀder!
 
bÀttre sÀtta ett bra och schysst pris och sÀlja den fort Àn att du ska bumpa och bumpa och bumpa

kör breitlinggummi eller ett snyggt svart lÀder pÄ och njutit av klockan!
dom Àr riktigt fina pÄ lÀder!

Jag hÄller med on prissÀttningen. Ett lite för högt pris och sedan 25 bumpar signalerar att klockan Àr svÄrsÄld och det tilltalar inte en köpare som Àr lite tvehÄgsen.

Ang band. En bekant till mig hade en likadan som din pÄ ett svart kroko. Det svarta och guldet blev vÀldigt snyggt ihop.
 
Jag hÄller med on prissÀttningen. Ett lite för högt pris och sedan 25 bumpar signalerar att klockan Àr svÄrsÄld och det tilltalar inte en köpare som Àr lite tvehÄgsen.

Ang band. En bekant till mig hade en likadan som din pÄ ett svart kroko. Det svarta och guldet blev vÀldigt snyggt ihop.
Definitivt snyggt med svart kroko. Blir kanske att bestÀlla ett sÄdant.
 
Tycker han Àr rÀtt hit or miss. Diggar en del designer och en del inte. Att börja fasa ut vingarna Àr vÀl den största synden jag tycker han stÄr för. Dock sköt han ju ner mig rÀtt rejÀlt nÀr jag gnÀllde pÄ det i facebookgruppen o_O SÄ vi fÄr nog inte se dem tillbaka snart.
Vad sa han om vingarna?
 
FB_IMG_1569341349654.jpg
FB_IMG_1569341354160.jpg
FB_IMG_1569341358118.jpg
FB_IMG_1569341360306.jpg
FB_IMG_1569341362577.jpg
FB_IMG_1569341365316.jpg
FB_IMG_1569341368676.jpg


"Ok everybody and here they are: the new Aviator 8 Mosquito Night Flight one of my super preferred babies); the new cool and sporty Avengers in 48, 45 and 43mm in the military look (black titanium) and in the classic look (steel with indexes) and of course the new Kelly Slater Super Ocean with one of our new ECONYL straps (we are launching 5 additional colors). Presentation to the press is in 3 hours. I just love the new watches. They are phenomenal! But much more to show to you! This is just the beginning "
 

Bilagor

  • FB_IMG_1569341368676.jpg
    FB_IMG_1569341368676.jpg
    65.2 KB · Visningar: 0
FB_IMG_1569341349654.jpg
FB_IMG_1569341354160.jpg
FB_IMG_1569341358118.jpg
FB_IMG_1569341360306.jpg
FB_IMG_1569341362577.jpg
FB_IMG_1569341365316.jpg
FB_IMG_1569341368676.jpg


"Ok everybody and here they are: the new Aviator 8 Mosquito Night Flight one of my super preferred babies); the new cool and sporty Avengers in 48, 45 and 43mm in the military look (black titanium) and in the classic look (steel with indexes) and of course the new Kelly Slater Super Ocean with one of our new ECONYL straps (we are launching 5 additional colors). Presentation to the press is in 3 hours. I just love the new watches. They are phenomenal! But much more to show to you! This is just the beginning "

TvÄa pÄ bollen som vanligt. :D
 
Kern gillar inte "smÄ" klockor. Se hans svar pÄ kommentar frÄn Instagram. Lite trist synsÀtt kan jag tycka, men visst, han kanske menar specifikt Avenger-serien.
Screenshot_20190924_191253.jpg
 
OK den gula Avengern i 43 mm vore ganska bad ass att ha, har dreglat sÄ lÀnge till bilder pÄ Seawolf med "cobra yellow"-tavla men aldrig slagit till pga storleken. Kommer sÄklart inte köpa nÄgot nytt frÄn Breitling sÄ lÀnge Kern Àr vd men om nÄgra Är nÀr han byts ut kan man sÀkert hitta tillbaka :)
 
Tillbaka
Topp