• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Snart dyker det upp nyheter igen.
0AE58077-F6DB-4373-BCEE-DBEF4A99EC14.png
kÀnns ju jÀtte spÀnnande.... gÀÀÀÀÀÀsp

har sett att deras nylonstrap frÄn den "save the ocean" versionen dom slÀppte med blÄtt nato av Ätervunnen plast eller va de nu va slÀpper otroligt mycket i hÄlen sÄ det Àr inget man vill betala extra för tycker jag nÀr det inte verkar hÄla bra

och sen fortsÀtter man pÄ alla rent för stora modellerna nÀr markanden nog hade uppskattat lite mer anvÀndbara modelller pÄ ca 40-41 som klockorna var nÀr dom faktiskt sÄlde otroliga mÀngder pÄ 90-talet

förstÄr fortfrande inte hur fan man kan slÀppa nya SOŽn i 36,42,44,46 och 48
man hade sÄlt fler om man gjort en som Àr ca 39-40mm Àn en 48a...
rent idiotiskt utav kern-bertling nÀr man samtidigt försöker slÄ sig in pÄ kinesiska markanden och försöka sÀlja mer Ä mer i Asien allmÀnt
 
Kom det frÄn Kerns instagram?

Man blir nyfiken pÄ Mosquito Aviator 8. Det fanns ett flygplan frÄn WW2 som kallades för Mosquito, sÄ det skulle kunna vara ny fÀrgsÀttning/edition. Super Ocean kan ju ocksÄ bli nÄgot.

Det kom frÄn Kerns inlÀgg i Breitling owners club pÄ Facebook.
 
Nej, det var jag inte. BerÀtta gÀrna vad man visade och vad man har för planer med nya modeller.
Jag Àr ingen expert pÄ Breitling sÄ historiken kan jag inte svara pÄ. Det blir annars mestadels gissningar.
Men under visningen som var sÄ visade man en film som startade för vÀldigt lÀnge sedan. Minns inte hur lÀnge, men kanske 30-tal. PoÀngen var att man tydligt kan se historiens vingslag i den laguppstÀllning som finns idag. Likt det du beskriver. MÀrkets inriktning har svÀngt över Ären och det man idag allÀnt protesterar mot, har sÄvitt jag förstÄtt egentligen tillkommit pÄ senare tid i mÀrkets historia. Zoomar man ut och ser lite bortom utseendet av "innan Kern" sÄ kommer man att kÀnna igen sig om man jmf dÄ med nu.

Avseende vad som visades sÄ finns det beskrivande bilder i denna trÄd.
https://klocksnack.se/members/ironcastle.2287/
 
Är det nĂ„gon som sett "nya" 38mm Navitimer 01 i butik i Sverige?
FrÄgade för nÄgra mÄnader sedan utan lycka. Har kollat i nÄgra butiker utomlands men fortfarande inte sett en IRL. Har starkt ha-begÀr men vill helst se fÀrgerna live innan eventuellt köp.
 
Är det nĂ„gon som sett "nya" 38mm Navitimer 01 i butik i Sverige?
FrÄgade för nÄgra mÄnader sedan utan lycka. Har kollat i nÄgra butiker utomlands men fortfarande inte sett en IRL. Har starkt ha-begÀr men vill helst se fÀrgerna live innan eventuellt köp.
tror rÀtt mÄnga av dom större brattesÀljarna har sÄdana i displayerna

men Àr det inte bÀttre att köpa en vintage 41a istÀllet sÄ du fÄr den riktiga?
 
tror rÀtt mÄnga av dom större brattesÀljarna har sÄdana i displayerna

men Àr det inte bÀttre att köpa en vintage 41a istÀllet sÄ du fÄr den riktiga?

Ok, fÄr ta en svÀng till Stockholm snart dÄ :)

Har kollat pÄ vintage men i slutÀndan vill jag helst ha utan kronograf. Och som bonus fÄr jag 38mm som Àr sweet spot pÄ mig.
 
HÄller med! NÄt gÀng trötta PETplastnatos frÄn haven kÀnns ju rÀtt gjort, men nya avengerserien ska verkligen bli spÀnnande att se.

Det Àr lite otydligt vad han egentligen menar med "re-worked Avenger". De andra tvÄ modellerna som nÀmns, Aviator 8 och Super Ocean, fÄr nog bara lite ny kosmetika (fÀrg pÄ urtavlan, ytbehandling etc) men "re-worked" antyder vÀl att Avenger fÄr lite mer omfattande förÀndringar/uppdateringar Àn sÄ.
 
  • Like
Reactions: bvb
Det Àr lite otydligt vad han egentligen menar med "re-worked Avenger". De andra tvÄ modellerna som nÀmns, Aviator 8 och Super Ocean, fÄr nog bara lite ny kosmetika (fÀrg pÄ urtavlan, ytbehandling etc) men "re-worked" antyder vÀl att Avenger fÄr lite mer omfattande förÀndringar/uppdateringar Àn sÄ.
Eller en limited aviator 8? Ser ut som minutvisaren nu Ă€r röd pĂ„ denna varianten. ”The new mosquito on the aviator 8” skulle lika gĂ€rna kunna vara nĂ„got limiterat?
 
Mer spÀnnande Àn pÄ lÀnge! En grön Superocean, en ny Seawolf samt en svart Avenger av nÄgot slag. Försökt googla bilder men hittar ingenting.
Kern Àr aktiv i sociala media, sÄ vi kan nog vÀnta oss en hel del bilder de nÀrmaste dagarna :). De nya vÀntas sedan komma ut till November.
 
vÀnta dig inte för mycket..
kern kommer ju inte direkt uppfinna npt nytt
Tycker han Àr rÀtt hit or miss. Diggar en del designer och en del inte. Att börja fasa ut vingarna Àr vÀl den största synden jag tycker han stÄr för. Dock sköt han ju ner mig rÀtt rejÀlt nÀr jag gnÀllde pÄ det i facebookgruppen o_O SÄ vi fÄr nog inte se dem tillbaka snart.
 
Tycker han Àr rÀtt hit or miss. Diggar en del designer och en del inte. Att börja fasa ut vingarna Àr vÀl den största synden jag tycker han stÄr för. Dock sköt han ju ner mig rÀtt rejÀlt nÀr jag gnÀllde pÄ det i facebookgruppen o_O SÄ vi fÄr nog inte se dem tillbaka snart.
De fasas dock inte ut helt. Möjligtvis var det tanken men den har han backat ifrÄn.
 
Tillbaka
Topp