• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling-Avenger-Automatic-GMT-45-steel-and-night-mission-watches-5.jpg

MUMMA! - Tack för lÀnken.
StÀller mig dock liiiiite tveksam till 45mm... Borde funnits i 43 eller 44mm. Den blir lite av ett dasslock nÀr den Àr sÄ tunn.

Noterar Àven att det inte alls ser ut som 3D-lume pÄ prototypen.


tycker hela "chronometer avenger" biten pÄ tavlan ser trÄkigt ut och den dÀra beiga saken till strap...
fulaste bandet nÄnsin!

dock Àr det snyggt hur man fÄtt in gmt scalan pÄ innerringen
 
Du har rÀtt, den Àr snyggare med den tavlan och dem siffrorna. Det dÀr Àr den jag skulle vÀlja just nu. Tackar för bilden!
Först fanns den bara med vita siffror, sedan gick man över till de silvriga och dÀrefter lÀt man tavlan med silvriga siffror vara kvar och la till den vita tavlan igen sÄ att bÄda tavelversioner fanns att köpa parallellt. Snurrigt vÀrre.
 
Breitling-Avenger-Automatic-GMT-45-steel-and-night-mission-watches-5.jpg

MUMMA! - Tack för lÀnken.
StÀller mig dock liiiiite tveksam till 45mm... Borde funnits i 43 eller 44mm. Den blir lite av ett dasslock nÀr den Àr sÄ tunn.

Noterar Àven att det inte alls ser ut som 3D-lume pÄ prototypen.
Ja 45mm Àr i största laget Àven om den Àr som du nÀmner tunn. 41mm vore perfekt men det Àr rent önsketÀnkande.
Kanske Àr gammal skÄpmat nu och redan avhandlat men den hÀr artikeln kom igÄr.
https://www.ablogtowatch.com/los-angeles-summit-sees-release-of-new-breitling-avenger-watches/
 
nu börjar detta spÄra...

nÄn mÄste hoppa in och sÀtta stopp för detta sjukliga beteendet!

Kern Àr egentligen skurken i austin powers

hÀr Àr en bild pÄ kern nÀr han ringer hodinkee och försöker sÀlja in en kommande limiterad edition


för att försöka lugna ner mig och mitt förakt mot kern sÄ mÄste jag lÀgga in en bild pÄ nÄgot fint
20190924_211450.jpg


sÄ nu Àr det Àndrat...
ber om ursÀkt till @DrDre för att du tagit illa upp om min beskrivning av kern
 
Senast Àndrad:
FörstÄr jag dig rÀtt, att du föraktar mÀn baserat pÄ deras Älder, lÀngd och eventuellt hÄr?

Vilka andra yttre attribut föranleder ditt förakt?
nej fÄr vÀl tillÀgga att mitt förakt ligger helt mot kern!

hela hans sÀtt provocerar mig
han verkar sÄ jÀkla sjÀlvgod och han slÀpper ju inget som fÄr en att höjja pÄ ögonbrynen pÄ riktigt

han har en sÄ himla stor chans att göra nÄgot stort utav breitling men han lever i det föregÄngna nÀr han tar in massa hollywood stjÀrnor som reklampelare och fortsÀtter slÀppa klockor i rent för stora storlekar.
startar konstiga sammarbeten med rex iron man, norton och startar ett triathlon team

hur kan man tex kalla nya colten för en chronomat?!

varför har man en 48mm super ocean medans dÀr Àr ett jÀtte gap mellan 36-42 i den serien

varför har man 23mm mellan luggarna pÄ kerns favorit modellserie avi-8?
 
Senast Àndrad:
nu börjar detta spÄra...
kÀnns som det snart blir ett grupp**** Ät kern och nya breitling hÀr...

nÄn mÄste hoppa in och sÀtta stopp för detta sjukliga beteendet!

Kern Àr egentligen skurken i austin powers

hÀr Àr en bild pÄ kern nÀr han ringer hodinkee och försöker sÀlja in en kommande limiterad edition




sen om du lÀser detta georgeyboy sÄ borde du börja trÀffa tjejer i din egen vÄglÀngd...




för att försöka lugna ner mig och mitt förakt mot gamla korta skalliga gubbar sÄ mÄste jag lÀgga in en bild pÄ nÄgot fint
VÀnta in din Airborne. Sen slipper du lÀgga en sekund pÄ jÀttarna Kern slÀpper, för att du dÄ redan har det bÀsta som hÀnt moderna Breitling. Hur Kern Àn vrider och vÀnder pÄ klockorna kommer det aldrig kunna knÀcka Airborne. Det Àr en befriande ro som infinner sig som Airborne-Àgare, att slippa bry sig sÄ mycket för ingenting kan ÀndÄ toppa, om du inte tror mig sÄ frÄga @Eurenius

SÄ relaxa och vÀnta lite helt enkelt, sen kommer lugnet... :)
 
VÀnta in din Airborne. Sen slipper du lÀgga en sekund pÄ jÀttarna Kern slÀpper, för att du dÄ redan har det bÀsta som hÀnt moderna Breitling. Hur Kern Àn vrider och vÀnder pÄ klockorna kommer det aldrig kunna knÀcka Airborne. Det Àr en befriande ro som infinner sig som Airborne-Àgare, att slippa bry sig sÄ mycket för ingenting kan ÀndÄ toppa, om du inte tror mig sÄ frÄga @Eurenius

SÄ relaxa och vÀnta lite helt enkelt, sen kommer lugnet... :)

Vad Àr det du gillar med Airborne? Detta Àr ingen kritik utan en undran. Jag har sett den och tycker den ser helt OK ut, men det Àr inte min favorit bland Breitling.

6feceeb9d47757f9032259c1ea839bd4.jpg
 
Vad Àr det du gillar med Airborne? Detta Àr ingen kritik utan en undran. Jag har sett den och tycker den ser helt OK ut, men det Àr inte min favorit bland Breitling.

6feceeb9d47757f9032259c1ea839bd4.jpg
Allt typ. Den mest vÀlskapta moderna bratten jag haft pÄ armen. Lökkrona som inte skaver, perfekt storlek och symmetri pÄ 41:an, inget star trek-otyg (vilket visserligen Kern slopat vilket Àr bra), bra balans mellan borstat och polerat, detaljarbete pÄ klassisk breitling-nivÄ. Mer den Àldre stilen Àn andra Chronomat B01:eek:r.
Enda negativa imo Àr fakepatina men jag mÄste sÀga att det syns mer pÄ bilder, pÄ armen tÀnker man inte pÄ det alls.
 
VÀnta in din Airborne. Sen slipper du lÀgga en sekund pÄ jÀttarna Kern slÀpper, för att du dÄ redan har det bÀsta som hÀnt moderna Breitling. Hur Kern Àn vrider och vÀnder pÄ klockorna kommer det aldrig kunna knÀcka Airborne. Det Àr en befriande ro som infinner sig som Airborne-Àgare, att slippa bry sig sÄ mycket för ingenting kan ÀndÄ toppa, om du inte tror mig sÄ frÄga @Eurenius

SÄ relaxa och vÀnta lite helt enkelt, sen kommer lugnet... :)

Helt rÀtt, man behöver inte bry sig sÄ mycket om andra Breitlings, man sitter ÀndÄ sÀkert. En Airborne i helguld Àr vÀl det enda som skulle kunna sniffa pÄ den hyllan. FÀrgen pÄ index gillar jag men syns knappt i verkligheten. Breitling Àr Chronomat och Airborne Àr den bÀsta.
 
Man törs vÀl knappt sÀga att 4 av 5 pÄ min topp 5 Breitling Àr alla post Kern.. :bag:

Jag tycker det finns en del snyggt frÄn förr (ffa 80-90-talet) och frÄn modernare serier (806 re-issue, Mosquiton, vissa Premier, den gröna Superocean). FrÄn samma tider har det ocksÄ kommit modeller jag inte varit sÀrskilt förtjust i. Dvs ungefÀr som de flesta andra klockmÀrken.

Skulle jag dÀrför sitta och skriva nÀrmast besatta inlÀgg i varje mÀrkestrÄd hÀr pÄ KS dÀr jag stÀndigt upprepar mitt förakt för företagets CEO (och hans utseende)? Typ: *Fan vad jag hatar den Àr fula jÀveln Dufour!* Omgivningen ter sig lite frÄgande......*Ja!!! Han tog bort den vita Migaussen och den nya Airking ser ju fan inte klok ut! Och inte nog med det, han ler och ser nöjd ut pÄ presskonferenserna ocksÄ. Jag hatar den jÀveln!*

Givetvis inte. Vem vill lÀsa sÄdant? Inte jag i alla fall.
 
Enligt en kommentar pÄ Facebook, dock inte frÄn Kern, sÄ ska Colt sluta produceras.

https://www.ablogtowatch.com/breitl...gmt-45-gmt-45-night-mission-watches-hands-on/


”For 2019, Breitling retired the Colt collection and has merged it in with Avenger. The watches always looked too similar, and the new Avenger collection actually has a whole new construction "

Synd. Tycker Colten Àr riktigt snygg. Visst finns det vissa likheter med Avenger, men Colten Àr betydligt mindre (och vÀl billigare?) sÄ den Àr en bra allround beater.
 
Tillbaka
Topp