• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

https://www.ablogtowatch.com/breitl...gmt-45-gmt-45-night-mission-watches-hands-on/


”For 2019, Breitling retired the Colt collection and has merged it in with Avenger. The watches always looked too similar, and the new Avenger collection actually has a whole new construction "

Synd. Tycker Colten Àr riktigt snygg. Visst finns det vissa likheter med Avenger, men Colten Àr betydligt mindre (och vÀl billigare?) sÄ den Àr en bra allround beater.
Ja framförallt försvinner billigare instegsklockor. Först skyracer och nu colten. KÀnns som att man satsar enbart dyrt och exklusivt.
 
Tackar! Det blir inte sÀmre nÀr man gillar ljusa tavlor generellt. Hur lÄngt bort Àr din svarta?
det Àr pÄ g frÄn ny handlare..
bestÀllde en först dÀr han pratade om att den kom med garanti frÄn tillverkaren Ä sÄnt .
han vÀgrade berÀtta vem som stÀmplat certet sen nÀr den var pÄ g hit hos ups sÄ skrev han att dom sjÀlva hade fyllt i certet och dÄ blev man irriterad för dÄ finns dÀr ingen garanti frÄn tillverkarn som han sa sÄ klockan borde komma tillbaka till sÀljarn idag.

hittade en tysk-spanjor pÄ chrono som skaffade fram en ny 41a frÄn butik pÄ mallis med det digitala 5-Ärs certet som tillÄmed var billigare..
ska bara se till sÄ första sÀljarn fÄr klockan sen ska chrono föra över stÄlarna till nya sÀljarn.
 
Satt fint pÄ ett grÄtt Hadley-Roma Cordura.
Nöjd-deluxe :).
PSX_20190927_101256.jpg
 
Mina Àr mjuka men jag har fÄtt knÀcka in dom för hand. Böj, rulla och vrid sen sitter dom gött :).
Vid vanlig anvÀndning tar det evigheter.

Det Àr sÄ hÄrda pÄ "bredden" om du förstÄr hur jag menar? Vilket gör att jag tycker att de blir vassa mot handleden, i alla fall pÄ tyngre klockor.
 
Finns det nÄgon som sitter inne pÄ en tre, fyra lÀnkbitar till en Colt Chrono Quartz A53035?

Försökt inne pÄ köp forumet men dÀr hÀnder inget. Hittade ett stÀlle i England men de ville ha tusenlappen per bit:confused:

HjÀlp en nybliven BratteÀgare:)
Mvh
 
Senast Àndrad:
Det Àr sÄ hÄrda pÄ "bredden" om du förstÄr hur jag menar? Vilket gör att jag tycker att de blir vassa mot handleden, i alla fall pÄ tyngre klockor.
Korsvrid fram och tillbaka typ som om du skulle riva av det. Tryck sidorna av bandet mot en bordskant. Sista utvÀgen som jag sjÀlv aldrig behövt att anvÀnda och det rekommenderas ej Àr att slÄ handleden mot bordskanten. DÄ kÀnner man inte bandet alls sen :D.
 
Korsvrid fram och tillbaka typ som om du skulle riva av det. Tryck sidorna av bandet mot en bordskant. Sista utvÀgen som jag sjÀlv aldrig behövt att anvÀnda och det rekommenderas ej Àr att slÄ handleden mot bordskanten. DÄ kÀnner man inte bandet alls sen :D.

Jag ska försöka undvika det sista. Men du förstÄr hur jag menar, har du upplevt samma sak?
 
Jag ska försöka undvika det sista. Men du förstÄr hur jag menar, har du upplevt samma sak?
Jag förstÄr absolut. Dom Àr ganska styva frÄn start. Man fÄr som sagt lÀgga en stund pÄ dom men det Àr det vÀrt. Nog det bÀsta canvas/cordura-bandet i denna prisklassen kÀnner jag. Kan vara lite rysk roulette om man ska bestÀlla custom made. Har fÄtt kassera flertalet sÄdana dyra rackare tyvÀrr.
 
Jag förstÄr absolut. Dom Àr ganska styva frÄn start. Man fÄr som sagt lÀgga en stund pÄ dom men det Àr det vÀrt. Nog det bÀsta canvas/cordura-bandet i denna prisklassen kÀnner jag. Kan vara lite rysk roulette om man ska bestÀlla custom made. Har fÄtt kassera flertalet sÄdana dyra rackare tyvÀrr.

Jag har böjt nu i 20 min, det börjar ta sig! :)
 
Finns det nÄgon som sitter inne pÄ en tre, fyra lÀnkbitar till en Colt Chrono Quartz A53035?

Försökt inne pÄ köp forumet men dÀr hÀnger inget. Hittade ett stÀlle i England men de ville ha tusenlappen per bit:confused:

HjÀlp en nybliven BratteÀgare:)
Mvh

Kolla med Time Promotion, eller via Svante pÄ Klockmaster i Globen. Du bör hitta dem för runt 500 kr styck. Det gjorde jag. Jag var i kontakt med ett stÀlle i England med, helt galna priser! Troligen samma stÀlle.
 
Finns det nÄgon som sitter inne pÄ en tre, fyra lÀnkbitar till en Colt Chrono Quartz A53035?

Försökt inne pÄ köp forumet men dÀr hÀnder inget. Hittade ett stÀlle i England men de ville ha tusenlappen per bit:confused:

HjÀlp en nybliven BratteÀgare:)
Mvh

Lite av ett lÄngskott, men du kan kolla Kaplans butik. De brukar ha lite sÄdana dÀr smÄprylar till vettiga priser.
 
ibland fÄr dottern trÀffa pappa och ha lite kvalitetstid...
20190927_202911.jpg


om nÄgon undrar sÄ Àr det @Aurum som hjÀlpt mig med att snygga till indexen pÄ den gamle freccen:D
 
Tillbaka
Topp