• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

den gamla 81950 freccen mÄ ha otroligt fula ommÄlade index men fan vad sexigt det Àr att se b'et sÄdÀr pÄ tavlan!
20190927_203456.jpg
 
Allt typ. Den mest vÀlskapta moderna bratten jag haft pÄ armen. Lökkrona som inte skaver, perfekt storlek och symmetri pÄ 41:an, inget star trek-otyg (vilket visserligen Kern slopat vilket Àr bra), bra balans mellan borstat och polerat, detaljarbete pÄ klassisk breitling-nivÄ. Mer den Àldre stilen Àn andra Chronomat B01:eek:r.
Enda negativa imo Àr fakepatina men jag mÄste sÀga att det syns mer pÄ bilder, pÄ armen tÀnker man inte pÄ det alls.
Det Àr vÀl den ENDA Chronomaten som finns i 41mm? Bara det liksom...
 
enda chronomaten i 41 med borstad bezel!
annars har dom ju blanka star-trek bezeln
breitling-chronomat-ab0115101f1a1-multiple-6.jpg

Jag kan leva med den falna fonten pÄ de nyare Chronomaterna, har inget problem med dem, gillar dÀremot inte de dÀr zoomtavlorna med en fyrkant i mitten. DÄ Àr den senaste vÀrre, fruktansvÀrt trÄkig.
 
breitling-chronomat-ab0115101f1a1-multiple-6.jpg

Jag kan leva med den falna fonten pÄ de nyare Chronomaterna, har inget problem med dem, gillar dÀremot inte de dÀr zoomtavlorna med en fyrkant i mitten. DÄ Àr den senaste vÀrre, fruktansvÀrt trÄkig.
jag hade en sÄndÀr zontavlad chronomat 41 med ful star-trek bezel skamsligt nog saknar jag den!
man slÀppte tanken om att zontavlan var lite skum Ä bezeln lite deff rÀtt fort för den satt sÄ skönt
 
Fick Àntligen svar frÄn Breitling och kan dÀrmed informera om att precis som vÀntat har Kern snÄlat in pÄ vingloggan ocksÄ, den Àr numera i mÀssing och de forna glansdagarna med logga i vitguld Àr över
 
Fick Àntligen svar frÄn Breitling och kan dÀrmed informera om att precis som vÀntat har Kern snÄlat in pÄ vingloggan ocksÄ, den Àr numera i mÀssing och de forna glansdagarna med logga i vitguld Àr över
Har aldrig fattat det dÀr. De lÀgger ju ÀndÄ belÀggning pÄ vitguld. Spelar ju noll roll vad det Àr för material under.
 
Har aldrig fattat det dÀr. De lÀgger ju ÀndÄ belÀggning pÄ vitguld. Spelar ju noll roll vad det Àr för material under.
Det Àr kÀnslan.
Nytt vitguld som legeras med palladium behöver inte alltid rodieras. Ingen aning om breitlings legering. Men jag tycker det Àr synd och förtar kÀnslan. Jag gillar vitguld.
 
Det Àr kÀnslan.
Nytt vitguld som legeras med palladium behöver inte alltid rodieras. Ingen aning om breitlings legering. Men jag tycker det Àr synd och förtar kÀnslan. Jag gillar vitguld.
14BCB0D3-1803-4D25-8B0A-D657D1A7B74C.jpeg

SÄ lÀnge indexen har sÄ hÀr trÄkig finish spelar inte logotypens material nÄgon roll (för mig).
 
Det Àr inte sÄ kul, inte heller dÄligt lagd lysmassa. NÄgot man bör undvika sÄ lÄngt man kan.
kan man göra nÄgot för att snygga till indexen nÀr det vÀl Àr gjort?
klockan köptes bara för att det var en gammal recce tavla som i sig Àr otroligt ovanligt att hitta!
 
om du har nÄt bra tips pÄ nÄgon som Àr grym pÄ sÄnt sÄ hojta till!!
FrÄgan Àr ju hur illa det Àr nu...
Finns nÄgra i UK som Àr hyfsat bra, men det ska ju vara vÀrt det ocksÄ. Att reluma en relumad tavla innebÀr ju fortfarande att den Àr relumad.
 
Tillbaka
Topp