• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

sÄ lite sÄ!

men vafan tvÄ styckna kan du vÀl fÄ lov att ha?
Haha jo skÀmt Äsido sÄ har jag det hur bra som helst hemma, det Àr ett eget principiellt beslut som jag tagit efter att tidigare ha haft alldeles för mycket kapital bundet i klocksamlingen. Allt eller (nÀstan) inget - för mig finns inga mellanting :D

Haha jo skÀmt Äsido sÄ har jag det hur bra som helst hemma, det Àr ett eget principiellt beslut som jag tagit efter att tidigare ha haft alldeles för mycket kapital bundet i klocksamlingen. Allt eller (nÀstan) inget - för mig finns inga mellanting :D
det Àr lÀtt att det slutar med att man ligger pÄ rent för mÄnga... frÄga mig

jag har börjat fundera pÄ att köpa mig en tredje aopa chronomat eftersom dÀr faktiskt finns en pÄ chrono24...
bÀttre att ha dom i bankfacket Àn pÄ bankkontot:pirate:

det Àr lÀtt att det slutar med att man ligger pÄ rent för mÄnga... frÄga mig

jag har börjat fundera pÄ att köpa mig en tredje aopa chronomat eftersom dÀr faktiskt finns en pÄ chrono24...
bÀttre att ha dom i bankfacket Àn pÄ bankkontot:pirate:

Vet inte om jag hÄller med nÀr det gÀller Breitling, Àr nog bÀttre avkastning pÄ ett vanligt sparkonto och det Àr ju 0% haha ;)

Vet inte om jag hÄller med nÀr det gÀller Breitling, Àr nog bÀttre avkastning pÄ ett vanligt sparkonto och det Àr ju 0% haha ;)
köper man inte nya för ordinariepriser och hÄller sig till vintage sÄ kan man nog gÄ lite plus bara man köper rÀtt modeller!

bÀttre att ha konto i tyskland pÄ tex postbank som ger standard 2% :)

5DFA4FFA-3BE4-45BA-BF0E-6F5DF172171A.jpeg

Vilken ska jag vÀlja?

Hej,
Jag har fastnat för de nya Superocean i 42mm. Riktigt trevliga dykare och jag gillar att de ha stÀdat upp lite i tavlan. KÀnns mer clean Àn mÄnga andra Breitlings.
Men jag kan inte riktigt bestÀmma mig om vilken fÀrg jag ska ha. Jag har bara svarta dykare sÄ svart gÄr bort. Den vita tilltalar inte mig riktigt. SÄ dÄ ÄterstÄr orange eller blÄ (jag gillade den gröna men den verkar bara komma i 44mm). Vad tycker ni?

mvh
Tigerrrr

superocean 42 blÄ.png

superocean 42 orange.png

Vilken ska jag vÀlja?

Hej,
Jag har fastnat för de nya Superocean i 42mm. Riktigt trevliga dykare och jag gillar att de ha stÀdat upp lite i tavlan. KÀnns mer clean Àn mÄnga andra Breitlings.
Men jag kan inte riktigt bestÀmma mig om vilken fÀrg jag ska ha. Jag har bara svarta dykare sÄ svart gÄr bort. Den vita tilltalar inte mig riktigt. SÄ dÄ ÄterstÄr orange eller blÄ (jag gillade den gröna men den verkar bara komma i 44mm). Vad tycker ni?

mvh
Tigerrrr

superocean 42 blÄ.png

superocean 42 orange.png

En av varje? :D

Den orangea Ă€r riktigt cool. Även om jag (pĂ„ bild iaf) tycker den vita Ă€r fin Jag hade nog valt en orange isf, den sticker verkligen ut! En sommarplĂ„ga..

Vilken ska jag vÀlja?

Hej,

mvh
Tigerrrr

superocean 42 blÄ.png

superocean 42 orange.png
Jag Àr svag för orange, men förmodligen inte varje dag. SÄ jag sÀger blÄ.
BÀst hade varit om man fick köpa klocka i en fÀrg Ä en extra tavla med en annan fÀrg.
Men nope. Glöm det. Icke tillÄtet.

En av varje? :D

Den orangea Ă€r riktigt cool. Även om jag (pĂ„ bild iaf) tycker den vita Ă€r fin Jag hade nog valt en orange isf, den sticker verkligen ut! En sommarplĂ„ga..

En av varje haha, ingen dum idé:D

Fastnade ocksÄ först för den orangea men man kanske tröttar snabbt pÄ den... Jag har bara provat den i orange men hoppas kunna prova den blÄ imorgon.

Haha...
Kom och tÀnka pÄ nÀr Gert Fylking bytte upp sig frÄn en reklampenna till en ny bil.
Vad Àr slutmÄlet?
Denna? :D;)
C3723119-791C-4041-BA3D-993926074BC8.jpeg

Tagit frÄn nÀtet.

NÄgon som vet nÄgot om försÀljningsstatistik kring denna modell? Jag tÀnker hÀr pÄ Breitling B ovan. Den kom ut men jag har aldrig sett nÄgon köpa den, bÀra den eller marknadsföra den. Den bara fanns och försvann lika fort.

NÄgon som vet nÄgot om försÀljningsstatistik kring denna modell? Jag tÀnker hÀr pÄ Breitling B ovan. Den kom ut men jag har aldrig sett nÄgon köpa den, bÀra den eller marknadsföra den. Den bara fanns och försvann lika fort.
Har tyvÀrr inte nÄgon info.
Googlade bara "expensive Breitling" nÀr jag fann denna bild.

Lite synd att den aldrig sÄlde. Jump hour Àr en rolig funktion och designen Àr helt OK. Vill minnas att den var rÀtt dyr, sÄ det kan nog ha haft en avkylande effekt.

Det var inte mycket action hÀr idag i BreitlingtrÄden sÄ jag fÄr vÀl kasta in en stulen bild. Ny Premier Ltd Ed (japansk). Inte alls dum. Personligen gillar jag Premier, sÀrskilt B01 varianten. Snygg symmetrisk urtavla och rakt datum men man har (imho) tagit i lite för mycket nÀr det gÀller priset. 80-90 tkr (?) Àr rÀtt saftigt Àven om det Àr inhouse verk.
Premier 4 Oct.jpg

Det var inte mycket action hÀr idag i BreitlingtrÄden sÄ jag fÄr vÀl kasta in en stulen bild. Ny Premier Ltd Ed (japansk). Inte alls dum. Personligen gillar jag Premier, sÀrskilt B01 varianten. Snygg symmetrisk urtavla och rakt datum men man har (imho) tagit i lite för mycket nÀr det gÀller priset. 80-90 tkr (?) Àr rÀtt saftigt Àven om det Àr inhouse verk.
Premier 4 Oct.jpg

Vad Àr det för skillnad pÄ Japan Ltd Ed och den vanliga premier? HÄller med om priset. Man tar verkligen i pÄ dessa vilket Àr trist.
35912293-404C-4B29-B677-E3D6974FA24D.jpeg

Nav. Varför sÄ fÄ pÄ forumet?
15701836984774004434367656329177.jpg

Det Àr faktiskt lite konstigt att man inte ser fler. En robust och bra vardagsklocka. Vettigt storlek, klassisk tidlös och ÀndÄ vÀldigt "egen" design, karaktÀr, automat, kronograf och med datum. Det enda som talar emot den Àr vÀl att vattentÀtheten inte Àr den bÀsta och jag har fÄtt intrycket att beg priserna ligger lite högre pÄ de Àldre (80/90-talare) jfrt med Chronomat:er frÄn samma tid.

5D8D7254-9634-470D-9224-8F1105A6F626.jpeg

Det Àr faktiskt lite konstigt att man inte ser fler. En robust och bra vardagsklocka. Vettigt storlek, klassisk tidlös och ÀndÄ vÀldigt "egen" design, karaktÀr, automat, kronograf och med datum. Det enda som talar emot den Àr vÀl att vattentÀtheten inte Àr den bÀsta och jag har fÄtt intrycket att beg priserna ligger lite högre pÄ de Àldre (80/90-talare) jfrt med Chronomat:er frÄn samma tid.

snyggt med 7750 navi!!!!

ja dessa ligger mycket högre Àn chronomaterna..
dock ser dom lika sÀllan! haha

Avsaknad av vattenresistens Àr den egentligen enda anledningen att jag tvekar.

Tillbaka
Topp