• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Är inne i en kronografperiod. Denna fĂ„r mycket tid!
5D9B8396-7342-4009-9B41-90E6641ACAB3.jpeg
Mkt bra period att behöva va i :)
 
Jag har alltid avskytt Kern (givetvis inte personligt, utan mer som han valt att styra mÀrket), se mina tidigare poster i denna trÄd.
Men efter senaste slÀppet hÀr sÄ vet jag inte lÀngre. Jag mÄste sÀga att jag tycker hela Avenger serien Àr en fulltrÀff! NÄgot av det bÀsta jag sett frÄn Breitling pÄ lÀnge. TÀnk om han fortsÀtter sÄ hÀr med Chronomat, dÄ fÄr jag gÄ ut och göra avbön :D
InstÀmmer till fullo. Det enda jag inte gillar Àr att alla diametrar bumpandet upp. Den svarta GMTn hade varit klockren i gamla 43mm-storleken.
 
Äsch dĂ„, brightbling rular! :p

DSC_2424.JPG

Jag kan tycka att bÄde borstade och blingiga Breitlings har sin charm, fast pÄ lite olika sÀtt. RÄ borstad yta i stÄl Àr ju brutalt (och lite mer diskret) men i rÀtt sammanhang och kombination/konfiguration (tavelfÀrg, band etc) Àr Àven blankpolerat vara riktigt trevligt. Den hÀr tex (tyvÀrr inte min), Àr jÀkla cool och bara skriker Breitling-DNA.

50D0A513-B0E2-42DA-8F75-F59B34E9DCFC.jpeg
 
Jag kan tycka att bÄde borstade och blingiga Breitlings har sin charm, fast pÄ lite olika sÀtt. RÄ borstad yta i stÄl Àr ju brutalt (och lite mer diskret) men i rÀtt sammanhang och kombination/konfiguration (tavelfÀrg, band etc) Àr Àven blankpolerat vara riktigt trevligt. Den hÀr tex (tyvÀrr inte min), Àr jÀkla cool och bara skriker Breitling-DNA.

50D0A513-B0E2-42DA-8F75-F59B34E9DCFC.jpeg

VÀl sagt och jag hÄller med till fullo, hade ju definitivt inte tackat nej till Airbus bratte :)
 
Dagens val.
Lagom rasslig lÀnk.
C55500AA-9FBE-4FAF-8416-FBBE31547794.jpeg

CFF27EC3-7876-4075-9C89-E9DB2893D740.jpeg

Kul med en kollega!
LÀnken skall vÀl vara lite rasslig pÄ denna...;)
En frÄga rakt ut. Ser att lumepluppen pÄ bezeln skiljer pÄ dessa 2 exemplar.
Har sett bÄda varianterna nÀr jag tittar runt pÄ nÀtet. NÄgon som vet om varför det finns 2 olika?

Det skulle vara kul att se referenser pÄ dessa tvÄ.
Är ena en A17045 och den andra A17345?
 
Den dÀr Àr tillverkad efter Är 2000. Jag trodde först att skillnaden mellan plupparna var innan och efter Är 2000 men det verkar inte heller stÀmma. Det kanske har att göra med Ärsmodell ÀndÄ?
Aha, hur vet man att den Àr tillverkad efter 2000?
LÀnken Àr mÀrkt S 3799, sÄ jag antar att lÀnken Àr tillverkad v.37 1999?
 
om tredje siffran Àr en 3a sÄ Àr den cosc!
tex blackbird reffar sÄ har man 13050 som Àr en vanlig ikke cosc sen kom 13350 som i stort sÀtt Àr likadan men som Àr cosc.

Det vet vi, men vilket Är började Breitling cosc:a alla klockor. Sen undrade vi skillnaden pÄ lumepluppen kl 12 sÄ verkar kunna vara olika pÄ samma referens.
 
Aha, hur vet man att den Àr tillverkad efter 2000?
LÀnken Àr mÀrkt S 3799, sÄ jag antar att lÀnken Àr tillverkad v.37 1999?
Hallo grabbar och övriga. @Watcharound @Eurenius
Sent pÄ det men kan vÀl inte tillföra sÄ mycket men kollade nÀrmare pÄ min.
Min Àr som konstaterat en A 17345, enligt lÀnken 4800 samt utplockad tidigt 2001.
Om det kan bringa nÄgon klarhet.
Ingen aning om pluppen blivit utbytt vid service.
 
Hittade en bild pÄ nÄgra olika SO, den lÀngst till vÀnster Àr en A17360 (med samma case som Steelfish 42mm) och de andra tre har som synes vad jag bedömer som den tidigare lumepluppvarianten. Kanske de allra sista A17345 som fick samma som efterföljande A17360? :)
breitling_so_4_models.jpg

Ja, det kÀnns som att det Àr sÄ.
 
Tillbaka
Topp