• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

HÀr kommer en utomhusbild. Man kan se ett stÀnk av blÄtt frÄn AR. Inget som stör alls. Tycker att IWC:s pilotklockor har mkt större problem med det blÄa frÄn AR.

280DD431-67A6-499C-A6BE-16912B1DEEB5.jpeg
sen fÄr du ju ta och plasta av den med;)
 
Tyckte min Pluton Team 60 behövde en kompis sĂ„ denna landade i veckan. Är svag för dessa tidiga batteribrattar. Denna behöver lite kĂ€rlek dĂ„ analogvisningen inte fungerar. NĂ„gon mer hĂ€r som sitter pĂ„ tidiga batteribrattar?
02571DE4-4F4D-4D8E-8DA9-A8B6E5A7398A.jpeg
 
FrÀck, men klarar man av en sÄ intensiv tavla över tid? Jag gissar att en lugnare standardvariant hÄller lÀngre.

Jag kan hÄlla med dig om att ibland kan det som initialt ter sig lockande (t.ex. större storlek, överdriven design eller vilda fÀrger) i lÀngden bli lite "för mycket". Dock tror jag att just i det hÀr fallet sÄ blir det inget större problem. I verkligheten, till skillnad frÄn en förstorad bild, sÄ kommer detaljerna inte att framstÄ som sÄ utmÀrkande. Sekundtavlan kommer nog att vara ca tre mm. Klockans storlek, 45 mm, tror jag dock kan avskrÀcka en del (och tilltala andra).
 
Jag kan hÄlla med dig om att ibland kan det som initialt ter sig lockande (t.ex. större storlek, överdriven design eller vilda fÀrger) i lÀngden bli lite "för mycket". Dock tror jag att just i det hÀr fallet sÄ blir det inget större problem. I verkligheten, till skillnad frÄn en förstorad bild, sÄ kommer detaljerna inte att framstÄ som sÄ utmÀrkande. Sekundtavlan kommer nog att vara ca tre mm. Klockans storlek, 45 mm, tror jag dock kan avskrÀcka en del (och tilltala andra).
FörstÄr inte riktigt vad du menar, 3 mm?
Hur som helst var den trevlig med farten i tavlan och kÀnner man till historiken med att Breitling haft flygartavlor sÄ hÄller jag med om att det Àr lockande med en ny tavla med flygtema. Att den dessutom har plan i rörelse gör inte saken sÀmre.
Dock, för att det skulle kÀnnas rÀtt, skulle jag nog ha kÀnt mig mest hemma om jag var pilot, eller Ätminstone hade nÀra anknytning till jaktflyget.
 
FörstÄr inte riktigt vad du menar, 3 mm?
Hur som helst var den trevlig med farten i tavlan och kÀnner man till historiken med att Breitling haft flygartavlor sÄ hÄller jag med om att det Àr lockande med en ny tavla med flygtema. Att den dessutom har plan i rörelse gör inte saken sÀmre.
Dock, för att det skulle kÀnnas rÀtt, skulle jag nog ha kÀnt mig mest hemma om jag var pilot, eller Ätminstone hade nÀra anknytning till jaktflyget.

Bilden som tÀcker den lilla sekundvisaren (vid kl 9) Àr nog ca tre mm i diameter i verkligeheten pÄ klockan. Mao inte sÄ stor att den borde störa sÄ mycket.

Temat med flygvapen, uppvisningsgrupper, flygbolag (och mycket annat) var vanligt pÄ 90-talet. Eran som jag sjÀlv uppfattar som Breitlings moderna storhetstid. Personligen tycker jag att de Àr roliga (trots att jag inte Àr pilot i tex The Red Arrows).
 
Snyggt! Är det 42an?
Vad tycker du om den hittills? Àr det samma lÀnk/lÄs som pÄ tex pÄ nya Colten? dvs utan nÄgon snabbjustering?

Det Àr 42:an. Riktigt trevlig i storleken, kÀnns inte större Àn tex en 6-siffrig sub, snarare mindre. Jag ska lÀgga upp nÄgra jÀmförande bilder vad det lider. Jag gillar utseendet riktigt mkt, den matta bezeln till den orangea tavlan Àr perfekt. Och uppstÀdningen av tavlan gillar jag skarpt. Inte alls sÄ plottrig/rörig som mÄnga Breitlings annars Àr och som jag har lite svÄrt för.
Vet inte om det Àr samma lÄs som pÄ Colten men det Àr utan snabbjustering tyvÀrr. Det Àr vÀl den enda plumpen i protokollet so far.
 
Det Àr 42:an. Riktigt trevlig i storleken, kÀnns inte större Àn tex en 6-siffrig sub, snarare mindre. Jag ska lÀgga upp nÄgra jÀmförande bilder vad det lider. Jag gillar utseendet riktigt mkt, den matta bezeln till den orangea tavlan Àr perfekt. Och uppstÀdningen av tavlan gillar jag skarpt. Inte alls sÄ plottrig/rörig som mÄnga Breitlings annars Àr och jsag jag har lite svÄrt för.
Vet inte om det Àr samma lÄs som pÄ Colten men det Àr utan snabbjustering tyvÀrr. Det Àr vÀl den enda plumpen i protokollet so far.
Nice! har sjÀlv en 6-siffrig TT-sub och skulle vilja ha nÄgot liknande storleksmÀssigt, men lite billigare och mindre blingit/mer tooligt.
Gillar nya Superocean, svÄrt det dÀr med fÀrgvalet dock :)
Bezeln Àr inte gummi som pÄ förra Superocean va?
Synd det dÀr med lÄset men man kan ju inte fÄ allt..
 
Nice! har sjÀlv en 6-siffrig TT-sub och skulle vilja ha nÄgot liknande storleksmÀssigt, men lite billigare och mindre blingit/mer tooligt.
Gillar nya Superocean, svÄrt det dÀr med fÀrgvalet dock :)
Bezeln Àr inte gummi som pÄ förra Superocean va?
Synd det dÀr med lÄset men man kan ju inte fÄ allt..

NÀ, inte gummi. Vet faktiskt inte vad det Àr för material. Man behöver ju inte gÄ pÄ orange. Kolla in den svarta, vÀldigt snygg tycker jag. Den blÄa Àr inte sÄ dum den heller. Men det verkar inte som de har slÀppt den blÄa Ànnu enligt lokal AD.
 
HÀr kommer en utomhusbild. Man kan se ett stÀnk av blÄtt frÄn AR. Inget som stör alls. Tycker att IWC:s pilotklockor har mkt större problem med det blÄa frÄn AR.

280DD431-67A6-499C-A6BE-16912B1DEEB5.jpeg

Riktigt trevlig. Grattis! Om du skulle vilja ha lite ombyte och prova ett band istÀllet för lÀnken, sÄ skulle jag vilja tipsa om sail cloth frÄn Royal straps. Jag kör med en orange pÄ min Milgauss och det skulle nog bli vÀldigt snyggt till din. Bra kvalitet, billigt, bekvÀmt och lÀtt att byta (har snabbsprintar). Tror Àven att det funkar i vatten (men Àr ej sÀker).
01F05A59-9D42-415E-A22F-1B942CE824F5.jpeg

45987A36-EAAE-42A2-A9B3-33B4E9C1A9A3.jpeg
 
Nu Àr jag ute pÄ djupt vatten men har för mig att jag lÀst nÄgonstans att om man skickar sin Breitling Chronospace (kvarts/SuperQuartz B60) pÄ service sÄ beslag tar Breitling klockan och man fÄr en vÀrdecheck pÄ klockan, orsak skall vara att dessa inte "skall" finnas pÄ marknaden.
StÀmmer detta eller har jag drömt detta/tittat för djupt i glaset?
 
Nu Àr jag ute pÄ djupt vatten men har för mig att jag lÀst nÄgonstans att om man skickar sin Breitling Chronospace (kvarts/SuperQuartz B60) pÄ service sÄ beslag tar Breitling klockan och man fÄr en vÀrdecheck pÄ klockan, orsak skall vara att dessa inte "skall" finnas pÄ marknaden.
StÀmmer detta eller har jag drömt detta/tittat för djupt i glaset?
Àr vÀl bara tex B55 som @yonsson hade dÀr dom gör sÄ?
 
Men den sÀljs ju fortfarande pÄ diverse stÀllen? Borde inte Breitling Äterkallat dessa.
Och hur vÀrderar Breitling dessa, fÄr man en vÀrdecheck pÄ nypriset pÄ en begagnad klocka?
Tror inte det finns sÄ mÄnga kvar att köpa nya att man ser det som ett problem. Det var ju bara en liten batch som lanserades. De vÀrderas av Schweiz utifrÄn Breitlings standardförslag vid inbyte, men det lÀr vara nÄgot flytande.
 
Tyckte min Pluton Team 60 behövde en kompis sĂ„ denna landade i veckan. Är svag för dessa tidiga batteribrattar. Denna behöver lite kĂ€rlek dĂ„ analogvisningen inte fungerar. NĂ„gon mer hĂ€r som sitter pĂ„ tidiga batteribrattar?
02571DE4-4F4D-4D8E-8DA9-A8B6E5A7398A.jpeg
Riktigt cool modell, men hemska urverk, tyvÀrr. Hitta ett annat urverk som passar, Àr min killgissning.
 
Riktigt cool modell, men hemska urverk, tyvÀrr. Hitta ett annat urverk som passar, Àr min killgissning.
Ja, dessa Àr lite luriga Àven om dom fÄtt lite oförtjÀnt dÄligt rykte. Samma problem gÀller generellt för alla tidiga quartzare. Jag har bÄde ett par donatorverk samt en del NOS delar sÄ det ska nog kunna gÄ att fÄ fart pÄ denna.
 
Tillbaka
Topp