• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ja, dessa Àr lite luriga Àven om dom fÄtt lite oförtjÀnt dÄligt rykte. Samma problem gÀller generellt för alla tidiga quartzare. Jag har bÄde ett par donatorverk samt en del NOS delar sÄ det ska nog kunna gÄ att fÄ fart pÄ denna.
Är det urverket som heter typ Y2 eller nĂ„t sĂ„nt?
 
Tyckte min Pluton Team 60 behövde en kompis sĂ„ denna landade i veckan. Är svag för dessa tidiga batteribrattar. Denna behöver lite kĂ€rlek dĂ„ analogvisningen inte fungerar. NĂ„gon mer hĂ€r som sitter pĂ„ tidiga batteribrattar?
02571DE4-4F4D-4D8E-8DA9-A8B6E5A7398A.jpeg
Jag har en (och en halv) tidig batteribratte men med annat verk. Är ocksĂ„ svag för dessa och svag för quartz överlag.
ed1bfdd7-74dd-4cfa-89ac-cae360e88506-jpeg.1218298

d0d01a56-4699-4f26-b6e8-7b62fce834cf-jpeg.1218297

Den halva...
61abd2b9-bc1e-44b4-8663-2f85a6fcbfd6-jpeg.1086761

Bjuder pÄ en till med samma verk (esa 900.231), Heuer Carrera
771afae8-20d8-4d90-ac3b-e31ff4382513-jpeg.1191718

198d7473-a6fd-4a8a-bf97-bb76c3c8cc99-jpeg.1113157
 
Hej alla Breitlingfantaster , funderar pÄ att köpa min första Breitling men vet inte riktigt vad jag skall köpa har en budget pÄ max 25000 vad skulle ni rekommendera. , Àr sugen pÄ en chronomat har sett nÄgra snygga 13050.1 men vet inte. Rekommendera och kommentera gÀrna vad ni tycker om.
Tacksam för all hjÀlp.
 
Hej alla Breitlingfantaster , funderar pÄ att köpa min första Breitling men vet inte riktigt vad jag skall köpa har en budget pÄ max 25000 vad skulle ni rekommendera. , Àr sugen pÄ en chronomat har sett nÄgra snygga 13050.1 men vet inte. Rekommendera och kommentera gÀrna vad ni tycker om.
Tacksam för all hjÀlp.
Har en Blackbird A13350 som ev kan vara till salu snart. Googla gÀrna för att se modell.
 
Hej ! Jag blev med min första riktiga klocka i juni i Är, en oris aquis.
Har sedan dess börjat kolla pÄ breitling
Kollar pÄ colt 41 , galactic 41 och navitimer 38.
En blÄ navitimer 38 kostar pÄ breitlings hemsida 46100 kr , men pÄ chrono 24 hittar ja samma klocka helt ny för 22500 kr frÄn Hongkong. Undrar hur detta kan komma sig? Dessutom har ju SEK försvagats. Hur kan samma klocka variera sÄ mycket i pris?
GĂ€ller massa andra klockor med men tog navitimer som exempel .

MVH
 
Hej alla Breitlingfantaster , funderar pÄ att köpa min första Breitling men vet inte riktigt vad jag skall köpa har en budget pÄ max 25000 vad skulle ni rekommendera. , Àr sugen pÄ en chronomat har sett nÄgra snygga 13050.1 men vet inte. Rekommendera och kommentera gÀrna vad ni tycker om.
Tacksam för all hjÀlp.
som @JohanSA sÀger sÄ Àr 13050 blackbird en trevlig modell!
20190924_211450.jpg

13050 blackbird Àr som den till vÀnster pÄ bilden dock Àr den vÀnstra en 13350 vilket Àr samma klocka fast med cosc

finns ju egentligen vÀldigt mycket att vÀlja pÄ nÀr man sÀger breitling för max 25 .
chronomaten Àr min favorit modell mest för den Àr sÄ perfekt storleksmÀssigt!
 
Senast Àndrad:
C316EB26-9711-4F01-A069-AC7F35558830.jpeg

MĂ„ste ha nypt en av de sista tillverkade
?
Aerospacen tillverkas vÀl fortfarande?

Hej ! Jag blev med min första riktiga klocka i juni i Är, en oris aquis.
Har sedan dess börjat kolla pÄ breitling
Kollar pÄ colt 41 , galactic 41 och navitimer 38.
En blÄ navitimer 38 kostar pÄ breitlings hemsida 46100 kr , men pÄ chrono 24 hittar ja samma klocka helt ny för 22500 kr frÄn Hongkong. Undrar hur detta kan komma sig? Dessutom har ju SEK försvagats. Hur kan samma klocka variera sÄ mycket i pris?
GĂ€ller massa andra klockor med men tog navitimer som exempel .

MVH
Hong Kong tillhör inte EU,LÀgg pÄ moms pÄ priset.
Sen Àr priserna pÄ hemsidan listpriset,sÀljaren i HK Àr troligtvis en GrÄhandlare:)
 
?
Aerospacen tillverkas vÀl fortfarande?

Kunde inte bestÀlla av nÄgon de svenska ÄterförsÀljare jag varit i kontakt med. Alla hÀnvisar till att Breitling inte tar nÄgra bestÀllningar och att mer info kommer efter Ärskiftet. VÄgade inte chansa sÄ jag hittade en ny pÄ chrono24 som jag slog till pÄ.
 
Hej alla Breitlingfantaster , funderar pÄ att köpa min första Breitling men vet inte riktigt vad jag skall köpa har en budget pÄ max 25000 vad skulle ni rekommendera. , Àr sugen pÄ en chronomat har sett nÄgra snygga 13050.1 men vet inte. Rekommendera och kommentera gÀrna vad ni tycker om.
Tacksam för all hjÀlp.

Köp alltid det du för tillfÀllet gillar Àr nog det bÀsta tipset jag kan ge dig. Prova gÀrna klockorna ocksÄ. De sitter olika pÄ olika handleder.
Lycka till!
 
Hej alla Breitlingfantaster , funderar pÄ att köpa min första Breitling men vet inte riktigt vad jag skall köpa har en budget pÄ max 25000 vad skulle ni rekommendera. , Àr sugen pÄ en chronomat har sett nÄgra snygga 13050.1 men vet inte. Rekommendera och kommentera gÀrna vad ni tycker om.
Tacksam för all hjÀlp.

HÀr har du en fin Colt för vettiga pengar. Den kommer pÄ lÀnk vilket man absolut vill ha enligt mig. Mitt rÄd Àr att köpa till lÀderband eller gummi efter ett tag om du trivs med klockan.
https://klocksnack.se/threads/breitling-colt-41-nu-22k.119422/
 
HÀr har du en fin Colt för vettiga pengar. Den kommer pÄ lÀnk vilket man absolut vill ha enligt mig. Mitt rÄd Àr att köpa till lÀderband eller gummi efter ett tag om du trivs med klockan.
https://klocksnack.se/threads/breitling-colt-41-nu-22k.119422/
men det Àr ju en kern skapelse utan vingar..

ska man ha nÄt sÄ ska det vara med vingar och gÀrna chrono kan jag tycka

chronomater Àr sjukt underskattade!
en av dom böttre sportskronograferna out there


fast visserligen sÄ Àr denna colten riktigt trevlig
synd bara att breitling ska skrota modellen nu!
 
Tillbaka
Topp