• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FÀrgmatchar rÀtt bra idag.
IMG_20191026_162855.jpg

DBE22F3E-6BF4-4E83-9FAB-6677C7C0023C.jpeg

SÄg det ut sÄhÀr @ironcastle ?
Hemma igen.
Efter att jag bara lÀmnade klockan förra veckan och tryckte igÄng den, verkar den ha funkat. Jag undrar ÀndÄ om det inte Àr sÄ att batteriet Àr svagt. DÀr den förvaras Àr det sÄhÀr Ärs rÀtt svalt vilket sannolikt pÄverkar batteriets status.
Googlade lite och det lÄter som att det finns fler som betett sig sÄ men som efter batteribyte fungerat bra igen.
Hur som helst blir det en söndagsutflykt till Globen imorgon sÄ fÄr vi reda ut det hela

DÄ fÄr vi se.
Uris konstaterade att den Àr i vÀldigt fint skick, verket ska hÄlla 25 Är, sÄ den har "19 Är kvar", och det bör kunna vara batteriet som Àr problemet, Àven om batterierna Àr gjorda sÄ att de hÄller tills de Àr helt slut. Typ. "SpÀnningen ska bara försvinna".

Vi fÄr se, dom faller senare i veckan.

Testar att lÀgga ut en krok hÀr ocksÄ.
Letar efter ett Breitling-gummi eller canvas med viklÄs, sÄ om nÄgon skulle ha ett sÄdant över sÄ slÀng ivÀg ett pm :).

Ah, den lever :)
Batteriet var pÄ upphÀllningen varvid den nollstÀllde sig och digitaldelen visade för mÄnga tecken.
Uris konditionstestade den redan nÀr jag lÀmnade in den, gick sen igenom den, drÀnerade strömmen, ersatte batteriet, bytte packning, trycktestade och lÀt den hÀnga i windern ett tag för att simulera armrörelserna.

Allt gick alldeles utmÀrkt! Glad Àr jag och till priset av 450 kr kÀnns det nÀstan som man Àr sponsrad :)

Riktigt skoj, jag tror det hÀr Àr en keeper sÄ det kÀnns riktigt bra att veta att den Àr i toppskick nu, tÀt och allt.

Med vÀnnen pÄ armen. Titan Àr gött. Liksom blue cheese dressing.
20191029_175406.jpg

Tillbaka
Topp