• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_20191018_174948.jpg

Riktigt fin! Får man vara nyfiken och fråga vad det är för band? Jag är på jakt efter något liknande, men upplevde Breitlings originalband och spänne som extremt dyra (närmare 300GBP med titanspänne i Breitling butiken i London).

Gött med en trevlig handledskompis nu när hösten anfaller från alla håll. Nästan OWG med denna pjäs för tillfället och jag klagar inte :).
yCi7xDq.jpg

Riktigt fin! Får man vara nyfiken och fråga vad det är för band? Jag är på jakt efter något liknande, men upplevde Breitlings originalband och spänne som extremt dyra (närmare 300GBP med titanspänne i Breitling butiken i London).
Det är ett Hadley-Roma cordura. Beställt ifrån strapped.se. Bra kvalitet, robusta och lagom kraftiga. Lite styva från start så man får knäcka in dom lite sen är dom mycket bekväma.
Har satt på ett vanligt 20mm Breitlingspänne givetvis :)
CwD8wEt.jpg

Jävligt läcker men känns inte Värd 80000kr.

Jag gillar den också. Riktigt lyckad modell.

Jag håller också med om priset. Det är i mastigaste laget (precis som Breitlings övriga med inhouse kronograf). Till viss del kan skylla det på kronfallet, som gjort det mesta dyrare, men även om man jämför med andra klockor så tycker jag att den ligger lite högt. Ska man leta referenser i form av klassisk manuell kronograf så ligger väl Omega Speedmaster prof närmast till hands och den är betydligt billigare. I häradet 80 tkr ligger JLCs Master Control kronograf med sector dial och IWCs Portugiser kronograf och båda dessa skulle jag välja före Navitimern. Särskilt om man beaktar att det går att få rabatt på dem.

Men som sagt, klockan är jäkligt cool. Iom det är en ltd ed, så den lär nog sälja slut rätt fort och även behålla värdet rätt bra.

Hej, tänkte slänga ut en fråga och kolla om någon har ett PRO Diver 3 att sälja komplett med clasp? Färg spelar ingen roll men helst blå 22mm. Pma

Tog en tur till AD och gick igenom vad de hade inne på nya Superocean. Gillade dem mycket. Framför allt 42:an och 46:an! 42 sitter perfekt och har riktigt bra proportioner över lag. Tyckte att 44:an blev lite klumpig men provade den bara som hastigast och på länk. Den kanske blir bättre på gummi? Den kommer i några intressanta färger såsom i gult och en i grönt. Ser fram emot att prova dem när de väl dyker upp.
Men 46:an, vilken överraskning! Kändes inte alls stor och klumpig. Tror att det har med den svarta boetten som får den att se diskretare ut. Samt att den kommer på gummi. Har även provat den blåa 46:an vid ett annat tillfälle och den är också riktigt bra!

42:
IMG_2062.jpeg

42 & 44:
IMG_2074.jpeg

42 & 42:
IMG_2072.jpeg

42, 44 & 46:
IMG_2076.jpeg

42:
IMG_2066.jpeg

42 & 42:
IMG_2064.jpeg

46:
IMG_2067.jpeg

46:
IMG_2069.jpeg

Senast ändrad:
Det är ett Hadley-Roma cordura. Beställt ifrån strapped.se. Bra kvalitet, robusta och lagom kraftiga. Lite styva från start så man får knäcka in dom lite sen är dom mycket bekväma.
CwD8wEt.jpg

Haldey Roma i grått matchar Aerospace perfekt! :)

Bilagor

• 15719336468748511455094937146840.jpg
    15719336468748511455094937146840.jpg
    118.2 KB · Visningar: 6
CwD8wEt.jpg

Haldey Roma i grått matchar Aerospace perfekt! :)
Trevligt :). Du har även lyckats att få mitt gamla inlägg att se ut som ditt ;). Ett tips, du ska trycka på citera vid inlägget som du vill kommentera och sen skriva din kommentar och lägga in eventuella bilder. Blir fel och lite förvirrande annars då det ser ut som min text och bild är skriven av dig.

Tog en tur till AD och gick igenom vad de hade inne på nya Superocean. Gillade dem mycket. Framför allt 42:an och 46:an! 42 sitter perfekt och har riktigt bra proportioner över lag. Tyckte att 44:an blev lite klumpig men provade den bara som hastigast och på länk. Den kanske blir bättre på gummi? Den kommer i några intressanta färger såsom i gult och en i grönt. Ser fram emot att prova dem när de väl dyker upp.
Men 46:an, vilken överraskning! Kändes inte alls stor och klumpig. Tror att det har med den svarta boetten som får den att se diskretare ut. Samt att den kommer på gummi. Har även provat den blåa 46:an vid ett annat tillfälle och den är också riktigt bra!

42:
IMG_2062.jpeg

42 & 44:
IMG_2074.jpeg

42 & 42:
IMG_2072.jpeg

42, 44 & 46:
IMG_2076.jpeg

42:
IMG_2066.jpeg

42 & 42:
IMG_2064.jpeg

46:
IMG_2067.jpeg

46:
IMG_2069.jpeg

Färgerna, i synnerhet den orange:ea, är så jäkla tuffa. Jag klarar inte av indexen dock :(

Färgerna, i synnerhet den orange:ea, är så jäkla tuffa. Jag klarar inte av indexen dock :(

Synd att du inte gillar indexen för de passar klockan mycket bra tycker jag. Ger den en lite egen karaktär jämfört mot andra dykare. Och jämfört med Breitlings förra modell är den ljusår bättre i mina ögon. Äntligen har de en bra dykare i modellprogrammet:)
Jag fick klämma på den blåa 46:an igår och den är såååå bra med den matta blå tavlan, svart stålboett och mattsvart bezel på mörkblått gummi. Rekommenderar starkt att man provar den om man får tillfälle!
Den finns även en mindre modell av Superocean som mäter 36mm och som riktar sig främst till tjejer skulle ag tro med tanke på färgerna. Än så länge finns den i 2 färger, vit och ljusblå. Har inte sett dem irl men den vita på vitt gummi ser fantastisk ut:)

Jag glömde att ta en WS i upphetsningen igår så här kommer en bild från Breitling istället på 46:an:
99_4_m17368d71c1s1.png

Och 36:an i vitt:
36 vit.png

Synd att du inte gillar indexen för de passar klockan mycket bra tycker jag. Ger den en lite egen karaktär jämfört mot andra dykare. Och jämfört med Breitlings förra modell är den ljusår bättre i mina ögon. Äntligen har de en bra dykare i modellprogrammet:)
Jag fick klämma på den blåa 46:an igår och den är såååå bra med den matta blå tavlan, svart stålboett och mattsvart bezel på mörkblått gummi. Rekommenderar starkt att man provar den om man får tillfälle!
Den finns även en mindre modell av Superocean som mäter 36mm och som riktar sig främst till tjejer skulle ag tro med tanke på färgerna. Än så länge finns den i 2 färger, vit och ljusblå. Har inte sett dem irl men den vita på vitt gummi ser fantastisk ut:)

Jag glömde att ta en WS i upphetsningen igår så här kommer en bild från Breitling istället på 46:an:
99_4_m17368d71c1s1.png

Och 36:an i vitt:
36 vit.png

Jag har inte sett den irl, det är möjligt att jag ändrar mig då.

Min favoritdykare från Breitling förblir dock Superocean 44 Special så länge, lite stor för mig bara:/
superocean-44-special-blue-dial_03.jpg

Tillbaka
Topp