• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt intryck är (men det är bara vaga uppfattningar baserat på forum och diverse "grupper") att den nya ansiktslyfta Superocean, Superocean Heritage och Colt (och kanske Avenger?) är de mest populära modellerna. Dvs de i det lite billigare segmentet. Premier verkar ha fått lite bättre mottagande än föregångaren Transocean men flyger nog inte från hyllorna. 806 re-edition har säkert sålt en del (sålt slut?). Navitimer 8/Aviator 8 verkar relativt sval och säkert en besvikelse hos ledningen. Lanseringen av den var ju osedvanligt klantig (namnbyte och vissa designändringar nästan direkt efter att den släppts). Den nya Mosquito-edition verkade gillas av många men den säljs väl inte ännu så det är lite tidigt att säga.

Rent allmänt tror jag att deras inhouse-kronografer säljer rätt dåligt, av två skäl. De är (för) dyra och de är (för) stora. (Personligen är jag inte heller så förtjust i det vridna datumet men det verkar de flesta inte ha något problem med).
Billig, liten och in-house... :)
3D6858E4-FDEF-4682-9FDB-0039ACEFC646.jpeg
 
På tal om Yachting. Gripenbro reade ut en i Söndags. Den hade varit helt perfekt. 14 000 med UTC och länk. Jag skrev till dem några timmar efter annonsen men då var den tyvärr redan såld. IMHO så passar inte den länken så bra på den modellen, men för mig så hade det ju varit helt perfekt att flytta över UTC/länk till Blackbirden. 14 000 är ju ett hyggligt pris för en Yachting, så länken hade blivit en ren bonus.

EBAF4C26-E33A-4379-8512-C6899205B615.jpeg
Riktigt fin modell och priset var bra, tycker gripenbro har vettiga priser jämfört med andra handlare.
 
En dum fråga antar jag.
Men jag antar att min EVO har dåligt batteri. Tänkte ta den på mig imorse, men jag noterade att den gick, eller om den stod still, jag vet inte, helt galet. Digitaldisplayen visade allt möjligt, men när jag tryckte på kronan så startade den, blev det tidtagningen, och jag tror att även digitaldelen hoppade igång. Men jag vet inte. Antar att batteriet, som jag inte vet hur gammalt det är, är på upphällningen.
Har inte använt den på ett tag så om batteriindikatorn visat nåt vet jag inte.

Tror ni att det är batteriet? Beter de sig så att allt visas i digitaldelen samtidigt? Eller ska jag bli ledsen på riktigt...?
 
En dum fråga antar jag.
Men jag antar att min EVO har dåligt batteri. Tänkte ta den på mig imorse, men jag noterade att den gick, eller om den stod still, jag vet inte, helt galet. Digitaldisplayen visade allt möjligt, men när jag tryckte på kronan så startade den, blev det tidtagningen, och jag tror att även digitaldelen hoppade igång. Men jag vet inte. Antar att batteriet, som jag inte vet hur gammalt det är, är på upphällningen.
Har inte använt den på ett tag så om batteriindikatorn visat nåt vet jag inte.

Tror ni att det är batteriet? Beter de sig så att allt visas i digitaldelen samtidigt? Eller ska jag bli ledsen på riktigt...?
Jag skulle inte bli ledsen i ditt läge. Svårt att säga vad det kan vara. Kan vara något kontaktproblem med batteriet eller liknande. Höe av dig till timepromotion för batteri och packningsservice så kommer de att ge dig kostnadsförslag om något annat behöver göras.
 
En dum fråga antar jag.
Men jag antar att min EVO har dåligt batteri. Tänkte ta den på mig imorse, men jag noterade att den gick, eller om den stod still, jag vet inte, helt galet. Digitaldisplayen visade allt möjligt, men när jag tryckte på kronan så startade den, blev det tidtagningen, och jag tror att även digitaldelen hoppade igång. Men jag vet inte. Antar att batteriet, som jag inte vet hur gammalt det är, är på upphällningen.
Har inte använt den på ett tag så om batteriindikatorn visat nåt vet jag inte.

Tror ni att det är batteriet? Beter de sig så att allt visas i digitaldelen samtidigt? Eller ska jag bli ledsen på riktigt...?


Hade exakt samma problem. Tyvärr får du bli ledsen påriktigt :(
 
Idag behövdes färg i ett annars grått Gbg.

IMG_2059.jpeg


År det förresten ngn som vet om bezeln är keramisk eller i stål? Jag hittar inga uppgifter om det och antar då att den är i stål. Men en vän hade hört att den var keramisk men han var högst osäker och kan ha blandat ihop den med ngn annan Breitling. Heritage har väl keramisk bezel?
 
Tillbaka
Topp