• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ja, jag ocksÄ men det tar emot att borsta en blank lÀnk.

Nej, det Àr vanlig clasp. Finns den lÀnken med snabbjustering? Artikelnummer 378A, tror det Àr samma lÀnk som till vanliga chronomat 41
Det finns till stora chronomaten med 22-20 iaf. Det Àr en variant av easy link med tvÄ lÀgen om jag minns rÀtt.
 
https://www.chrono24.se/breitling/a...-band-24-20-mit-faltschliesse--id10709639.htm

Skulle hemskt gÀrna vilja köra det hÀr gummit pÄ min 44mm chronomat.

Jag har dock bara 22mm mellan bandhornen och bandet Àr 24. Kanske en konstig frÄga, men har nÄgon erfarenhet av att kapa gummit lÀngst sidan?

Det gÄr absolut att slipa till ett gummi sÄ att det passar. Kapar man sÄ blir det ofta ett onaturligt snitt, slipar man ner det sÄ kan man fÄ det riktigt bra och osynligt. Naturligtvis beroende pÄ hur gummit ser ut original rent visuellt.
 
E443A1A2-8AF9-40F5-960F-A85D166837C4.jpeg
NyförvÀrv!

Superocean a17040 uttagen april 2000.

SÀljaren bedömde skicket som 3/5. Det enda jag kan hitta Àr lite oxidering eller vad det Àr pÄ timvisaren, annars inget utöver smÄ hairlines.

Klockan Àr blank som tusan vilket blev uppenbart nÀr man skulle försöka ta en bild

Urverket Àr vÀl i princip standard ETA men prisbilden Àr enligt mig högst mÀnsklig Àven om det Àr lite spridda skurar pÄ chrono 24.

Finns ju flera likande modeller, a17045 osv. Inte helt pÄ det klara med skillnaderna , nÄgon kunnig @JensBP kanske kan upplysa mig? SÄg att Àldre modeller hade sprintar i lÀnken, jag har dock skruvar.

Kul med nytt och hittills vÀldigt nöjd!

Mvh robin
 
Senast Àndrad:
E443A1A2-8AF9-40F5-960F-A85D166837C4.jpeg
NyförvÀrv!

Superocean a17040 uttagen april 2000.

SÀljaren bedömde skicket som 3/5. Det enda jag kan hitta Àr lite oxidering eller vad det Àr pÄ timvisaren, annars inget utöver smÄ hairlines.

Klockan Àr blank som tusan vilket blev uppenbart nÀr man skulle försöka ta en bild

Urverket Àr vÀl i princip standard ETA men prisbilden Àr enligt mig högst mÀnsklig Àven om det Àr lite spridda skurar pÄ chrono 24.

Finns ju flera likande modeller, a17045 osv. Inte helt pÄ det klara med skillnaderna , nÄgon kunnig @JensBP kanske kan upplysa mig? SÄg att Àldre modeller hade sprintar i lÀnken, jag har dock skruvar.

Kul med nytt och hittills vÀldigt nöjd!

Mvh robin
Din har ingen cosc vilket nollan betyder. Skulle den ha en trea istÀllet för en nolla sÄ skulle det vara cosc. 17 Àr verket, deras 2824, 40 Àr modellen, A Àr att den Àr i stÄl. Jag tror inte heller din har sel-ÀndlÀnkar utan har vanliga vikta ÀndlÀnkar, och den ligger precis i skarven för att ha mineral/safir-glas. En tidig fin superocean helt enkelt.

Skönt att du fick nyare lÀnken med skruvar.

HÀr förklaras lite siffror:
https://www.breitlingsource.com/articles_refnos.shtml
 
Senast Àndrad:
Modellen Àr sÄ vansinnigt fin ocksÄ!

Din har ingen cosc vilket nollan betyder. Skulle den ha en trea istÀllet för en nolla sÄ skulle det vara cosc. 17 Àr verket, deras 7750, 40 Àr modellen, A Àr att den Àr i stÄl. Jag tror inte heller din har sel-ÀndlÀnkar utan har vanliga vikta ÀndlÀnkar, och den ligger precis i skarven för att ha mineral/safir-glas. En tidig fin superocean helt enkelt.

Skönt att du fick nyare lÀnken med skruvar.

HÀr förklaras lite siffror:
https://www.breitlingsource.com/articles_refnos.shtml
 
Jag Àr svag för mÄnga av de Àldre superocean.

Den hÀr tycker jag Àr riktigt Nice A17360 som endast tillverkades under 2004, sen vÀxte den i diameter.
12875284b_xxl_v1573159943090.jpg
 
Din har ingen cosc vilket nollan betyder. Skulle den ha en trea istÀllet för en nolla sÄ skulle det vara cosc. 17 Àr verket, deras 2824, 40 Àr modellen, A Àr att den Àr i stÄl. Jag tror inte heller din har sel-ÀndlÀnkar utan har vanliga vikta ÀndlÀnkar, och den ligger precis i skarven för att ha mineral/safir-glas. En tidig fin superocean helt enkelt.

Skönt att du fick nyare lÀnken med skruvar.

HÀr förklaras lite siffror:
https://www.breitlingsource.com/articles_refnos.shtml


Safir har jag garanterat, tror jag har sel ocksĂ„. Inga ”pluttar” som ligger emot boetten pĂ„ baksidan.

Tavlan Àr sjukt fin faktisk. Men svÄrfotad som sagt
 
Safir har jag garanterat, tror jag har sel ocksĂ„. Inga ”pluttar” som ligger emot boetten pĂ„ baksidan.

Tavlan Àr sjukt fin faktisk. Men svÄrfotad som sagt
Kolla om du har nÄgot tillverkningsdatum pÄ din lÀnk. Den kanske Àr bytt mot en nyare förhoppningsvis, de har ju en tendens att fÄ rolle-stretch och bytas.
 
E443A1A2-8AF9-40F5-960F-A85D166837C4.jpeg
NyförvÀrv!

Superocean a17040 uttagen april 2000.

SÀljaren bedömde skicket som 3/5. Det enda jag kan hitta Àr lite oxidering eller vad det Àr pÄ timvisaren, annars inget utöver smÄ hairlines.

Klockan Àr blank som tusan vilket blev uppenbart nÀr man skulle försöka ta en bild

Urverket Àr vÀl i princip standard ETA men prisbilden Àr enligt mig högst mÀnsklig Àven om det Àr lite spridda skurar pÄ chrono 24.

Finns ju flera likande modeller, a17045 osv. Inte helt pÄ det klara med skillnaderna , nÄgon kunnig @JensBP kanske kan upplysa mig? SÄg att Àldre modeller hade sprintar i lÀnken, jag har dock skruvar.

Kul med nytt och hittills vÀldigt nöjd!

Mvh robin
Snyggt - klart avis pÄ dig..
 
Ingen mÀrkning pÄ lÀnk hos mig. Men den kan ju ha nötts eller polerats bort sÄklart.

StÄr inte sÄ jag kan ta bort lÀnken nu dessvÀrre.

Men dessa fanns vĂ€l med ett antal olika tavlor? Ägde en gul förut men den var helt matt vill jag minnas. Även sett svart och orange tavla?

Mvh robin
 
Tillbaka
Topp