• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

E349813A-8BDC-4D14-A3D1-3B52A2B4C2E3.jpeg


9F03082E-4F2B-4D50-AEA4-68F986BCEC08.jpeg


ApropÄ SO chrono sÄ hade jag denna ett tag. Svinbra!
Visst sÄlde jag den till dig? Den var riktigt bra!
 
SÄlde den Är 2015 för 17 k om jag inte minns fel. Fullset och höll tiden perfekt.
Dyker ju inte upp sÄ ofta hÀr tyvÀrr :( spande lite pÄ chrono nÀr jag sjÀlv sökte brett i SO-segmentet och min uppfattning dÀr var att dem lÄg runt 25 för nÄtt vettigt, vad den referensen nu Àr vÀrd :)
 
Jag har 17 cm men har aldrig upplevt tunga klockor som ett problem. Det beror helt pÄ hur de sitter och vilken lÀnk eller gummi man kör den pÄ. Men jag förstÄr din oro. Topptunga klockor kan upplevas obekvÀmt
Mina klockor ligger runt 120g och Breitling med lÀnk ligger runt ca 175g. Stor skillnad.

Men har hittat en Breitling pÄ 36 mm som jag misstÀnker Àr dammodell. NÄgon som vet mer om denna modell?
https://www.tradera.com/item/380804616
 
StÀmmer. Drog ivÀg ett mail nu men dÄ fÄr jag ta och testa en annan webblÀsare ocksÄ.
Kul om du drar hem viklÄset, Àr ju inget lÄs jag sett hÀr i trÄden sÄ dÄ kan du ge lite reflektioner kring den;)
Har kört versionen i stÄl som Àr himla bra men inte i titan. Ang. webblÀsar-problematiken funkar det för mig med Firefox att trycka pÄ köp nu-knappen och det lÀggs i varukorgen med uppradade betalningsalternativ.
 
Senast Àndrad:
36 mm Àr nya 42 mm. James Bond hade ju vÀl 36 mm dykare? :D

Modellen fanns i 36mm i alla fall men jag vet inte vad han har i filmen. En pilotklocka tycker jag inte heller ska vara 36mm. Klockorna Àr gjorda för att vara kraftiga och lÀttlÀsta. Som @DrDre sÀger, en kraftig vridring gör ju tavlan Ànnu mindre.
 
Modellen fanns i 36mm i alla fall men jag vet inte vad han har i filmen. En pilotklocka tycker jag inte heller ska vara 36mm. Klockorna Àr gjorda för att vara kraftiga och lÀttlÀsta. Som @DrDre sÀger, en kraftig vridring gör ju tavlan Ànnu mindre.

De tidigare Subariner (som Bond bar i bl.a. Dr No) var nÄgot mindre Àn de senare med kronskydd, men jag tror inte att de var sÄ smÄ som 36mm. Jag skulle gissa pÄ 37-38mm.
 
Tillbaka
Topp