• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fast det stÀmmer inte. "Samtliga, alla" premier modeller visades inte i olika varianter. Navitimer 8 var det snurrigt kring, inte premier.
Du förstĂ„r inte vad jag menar riktigt. Jag menar deras uppsjö av modeller ”varianter”, man kan kolla hemsidan för alla varianter av premier och de andra, följa deras flöden pĂ„ insta etc. och nya varianter och le slĂ€pps/visas nonstop liknande seiko eller omega. Det Ă€r inte som de jobbat tidigare.
Jag gillar inte affĂ€rsmodellen, men förstĂ„r den dĂ„ nya Ă€garna ska vinstmaximera med smĂ„ Ă€ndringar till lĂ„g kostnad. De nya designerna Ă€r inga storsĂ€ljare. Tack och lov har de lite lyssnat pĂ„ ”folket” och slĂ€ppt riktigt bra uppdaterade versioner av avenger, superocean etc som vi fĂ„r hoppas sĂ€ljer bra.
 
Senast Àndrad:
Denna mÄste vÀl ÀndÄ anses ha en ansenlig mÀngd testo :)
v13317101b1x1.png
 
Mycket bra skrivet och pÄ pricken rÀtt i mitt fall. Jag avskyr modellen, just för det du skriver. Att den Àr nedtonad, för snÀllt och mellanmjölk. Ingen Breitling i mina ögon med andra ord.

Ps: Har jobbar som dörrvakt en massa Är och har Àven bot en del i Göteborg :cool:
Du förstĂ„r inte vad jag menar riktigt. Jag menar deras uppsjö av modeller ”varianter”, man kan kolla hemsidan för alla varianter av premier och de andra, följa deras flöden pĂ„ insta etc. och nya varianter och le slĂ€pps/visas nonstop liknande seiko eller omega. Det Ă€r inte som de jobbat tidigare.
Jag gillar inte affĂ€rsmodellen, men förstĂ„r den dĂ„ nya Ă€garna ska vinstmaximera med smĂ„ Ă€ndringar till lĂ„g kostnad. De nya designerna Ă€r inga storsĂ€ljare. Tack och lov har de lite lyssnat pĂ„ ”folket” och slĂ€ppt riktigt bra uppdaterade versioner av avenger, superocean etc som vi fĂ„r hoppas sĂ€ljer bra.
Kom inte premier modellerna pÄ 40-talet?
 
Vill bara dela en mycket positiv bekantskap och mÄlet för ett idogt letande. Fick hem denna skönhet i dagarna. Limiterad Japanmodell i vitguld, 99st.
Lite svÄr beskrivning frÄn handlaren, men verkade vara fullset.
Med facit i hand, NOS med alla tillbehör. Trodde inte spÀnnet skulle vara original i guld, men det var det.
Den största boxen jag sett frÄn Breitling.
Fantastisk lyster i tavlan och vitt guld skiner mer Àn stÄl, Àven om det Àr vÀldigt lika fÀrg pÄ de olika materialen.
20200212_104700.jpg

20200212_153329.jpg

20200212_152847.jpg

20200212_152600.jpg

20200212_152753.jpg

20200212_105827.jpg

Nu blir det till att nöta in lÀdret.
Tjipp!
Är den verkligen NOS? Ser polerad ut?
 
Jag tr

Trodde folk köpte klockor över ca 3kkr pga urverk och kvalite, samt viss del utseende. Men med din resonemang kan man hÄlla sig till kinesiska klockor och parfymklockor, ju?

Man "ska" vÀl intressera sig för verket, hanterverket, traditionen osv, kanske för att motivera köpen. Jag har inga problem med att erkÀnna att jag Àr helt ointresserad, spelar knappt roll om klockan gÄr eftersom jag alltid Àr pÄ mobilen. Enbart intresserad av designen och kÀnslan, det Àr ett smycke, inget annat. Det Àr vÀl ocksÄ lite sÄ att uppskattning för ingenjörskonst snarast talar för digitala klockor, vÀsentligt mer avancerade. Men eftersom de gÄr att massproducera inte lika mycket bristvara, inte lika exklusiva.
 
Det hÀr Àr en lite udda samlingsbox. Jag har sett enskilda klockor frÄn den serien (The world is yours) men aldrig en liknande box tidigare.

https://www.watch.de/archive/archiv...-mit-4-chrono-limitiert-39-40-ungetragen.html

860791F7-05E6-42CD-AD1A-9C515E32BF86.jpeg

CF8E5939-5A8C-4F5C-B0E2-A69A0BD4FB71.jpeg
en vit sÄdan ligger ute pÄ chrono frÄn zeitauction i tyskland

sen fanns dÀr iallafall innan en röd sÄdan frÄn en hollÀndsksÀljare ute ocksÄ

bÄda ligger dock runt 26 vilket kÄnns högt speciellt för den vita
 
en vit sÄdan ligger ute pÄ chrono frÄn zeitauction i tyskland

sen fanns dÀr iallafall innan en röd sÄdan frÄn en hollÀndsksÀljare ute ocksÄ

bÄda ligger dock runt 26 vilket kÄnns högt speciellt för den vita

Priset, om man bryter ner det till fyra ovanliga NOS Chronomat, Àr inte alls orimligt. Det kokar vÀl ner till om man tycker att man bör fÄ mÀngdrabatt eller betala premium för ett komplett set.

18D25550-A422-4D43-A01D-A46B5757FA90.jpeg
A7AF0CBD-43A8-45AA-B66B-7F9B6EA7A177.jpeg
CD1E84AE-7BB5-48B9-8FC9-32EB8429F46F.jpeg
 
Priset, om man bryter ner det till fyra ovanliga NOS Chronomat, Àr inte alls orimligt. Det kokar vÀl ner till om man tycker att man bör fÄ mÀngdrabatt eller betala premium för ett komplett set.

18D25550-A422-4D43-A01D-A46B5757FA90.jpeg
A7AF0CBD-43A8-45AA-B66B-7F9B6EA7A177.jpeg
CD1E84AE-7BB5-48B9-8FC9-32EB8429F46F.jpeg
just den lÀnken du lÀnka till Àr ju klockorna redan sÄlda..

den gula Ä den röda Àr lite av dröm chronomater!

gula chronomater Àr ju nÄgot speciellt!
IMG_20200212_225331_908.jpg
 
Du hoppas pÄ minst 46mm? ;)

Jag Àr lite förvÄnad över att Breitling slÀpper sÄ mÄnga stora modeller (fortfarande). Samtidigt sÄ har de aktuella försÀljningssiffror och bra koll pÄ marknaden sÄ de vet vad folk vill ha och vad som sÀljer, sÄ uppenbarligen finns det mÄnga som vill ha sÄ stora klockor.

Personligen skulle jag hellre se att man sneglar pÄ 80-90-talet och försiktigt moderniserar utifrÄn det (med nyare material, gummiremmar, moderna fÀrger, alltsÄ ungefÀr som tex Raven eller som man gradvis gjort med Aerospace). Lite mindre storlek. Mer slimmad boettform. SlÀpper massor av roliga special editions (som det ocksÄ drÀllde av pÄ 90-talet). En billigare variant med 7750.

Vi fÄr se vad det blir, men det skulle vara vÀldigt roligt om man fÄr till en ny variant som Äterigen blir kronjuvelen i deras portfölj.
 
Jag Àr lite förvÄnad över att Breitling slÀpper sÄ mÄnga stora modeller (fortfarande). Samtidigt sÄ har de aktuella försÀljningssiffror och bra koll pÄ marknaden sÄ de vet vad folk vill ha och vad som sÀljer, sÄ uppenbarligen finns det mÄnga som vill ha sÄ stora klockor.

Personligen skulle jag hellre se att man sneglar pÄ 80-90-talet och försiktigt moderniserar utifrÄn det (med nyare material, gummiremmar, moderna fÀrger, alltsÄ ungefÀr som tex Raven eller som man gradvis gjort med Aerospace). Lite mindre storlek. Mer slimmad boettform. SlÀpper massor av roliga special editions (som det ocksÄ drÀllde av pÄ 90-talet). En billigare variant med 7750.

Vi fÄr se vad det blir, men det skulle vara vÀldigt roligt om man fÄr till en ny variant som Äterigen blir kronjuvelen i deras portfölj.
HÄller med dig pÄ samtliga punkter. En riktigt schysst chronomat i 39mm som Àr inspererad av 80/90-tal vore en dröm.

TyvÀr tror jag inte vi ska hoppas för mycket
 
Tillbaka
Topp