• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

2E077CC2-2D0D-429F-BA1A-053A56B26A15.jpeg

Nu har detta uppenbarat sig pÄ displayerna. NÄgon med koll som vet vad det indikerar?
 
Mm med tĂ€nkt i de banorna men svĂ„rt o veta dĂ„ den behöver lite ”kĂ€rlek” med ju :)

Pris ev under 20 skulle jag gissa pÄ dÄ den inte har den massiva guld ringen samt skicket sedan defekt UTC.

En UTC som inte finns som reservdel att fÄ tag pÄ via TP

(Kan finnas pÄ ebay men dessa ligger högt i pris 7000 -10000 endast för UTC modulen i gott skick ) :eek:

//Simon
 
2E077CC2-2D0D-429F-BA1A-053A56B26A15.jpeg

Nu har detta uppenbarat sig pÄ displayerna. NÄgon med koll som vet vad det indikerar?
Om den har EOL-indikator sÄ skulle displayerna blinka i flera dygn men din tvÀrdog och startade senare plötsligt om.
Verkar vara glapp eller batteriet som Äteruppladdas en aning. Prova trycka in kronan för omstart. Om ditt nuvarande batteri Àr ett par Är gammalt Àr det lika bra att byta, dÄ kan man Àven vid inspektion se om syra lÀkt ut.
 
Senast Àndrad:
tjenare gÀnget. Jag gÄr i tankarna pÄ en Aerospace, men jag har som regel att jag vill kunna bada med klockan. nu Àr den förvisso klassad till 100m men utan gÀngad krona.
bör man vara orolig? :p
Jag talade med Breitling Nordics egen uris under deras event. Han hade en Àldre version, rÀtt gammal, kan inte referensen, men han badade varje sommar med sin. DÄ fÄr man vÀl anta att han tryckte den dÄ o dÄ eftersom han hade maskinen pÄ armlÀngds avstÄnd, men ÀndÄ. Han tvekade inte ett ögonblick.
 
har en 41a och det Àr max tycker jag!
fick felaktigt hem en airborbe 44a och den var stooor men visst hade kanske gÄtt men hade nog ej kÀnt mig bekvÀm med en sÄ stor.

finns en svart japan LE som bara Àr 41 som e cool dock har den en lite vÀl utstickande colfibertavla.

men jag Àr jÀvligt nöjd med min nuvarande samling av 14 brattar!

Vi fÄr hoppas det kommer lite nytt och mindre snart (nu finns vÀl bara 44mm kvar i sortimentet?). Jag lÀste för ett tag sedan Àr det ska visas/slÀppas en ny Chronomat om ett par veckor. Jag hoppas bÄde pÄ mindre storlekar och en variant med 7750.
 
Tycker det blir lite vÀl plojigt att ha nÄn annans logga pÄ urtavlan. Men ser ju rÄtt ut att visarna verkar matta istÀllet för blanka, lite innovation i alla fall!
 
Rolex köper ju in B01-verket till Tudor sÄ ett bra verk Àr det allt. :)

Snyggt! Tack för svar.
Har fÄtt en gyllene chans att köpa en breitling och dÄ har jag fastnat för B01 urverket. Framförallt premier modellen.
NÄgon som Àger den hÀr pÄ forumet?
Vad tror ni som kan Breitling. Är det en modell som ni sjĂ€lva skulle tĂ€nka er att köpa. Plus / Minus

mvh Peter
 
2E077CC2-2D0D-429F-BA1A-053A56B26A15.jpeg

Nu har detta uppenbarat sig pÄ displayerna. NÄgon med koll som vet vad det indikerar?
Min Aerospace sÄg likadan ut. Fick en oskön kÀnsla i kroppen, men utan anledning visade det sig. KM Globen bytte batteri, trycktestade och "gÄngtestade" den i en winder ett tag. Inga anmÀrkningar efter det. Allt till det facila priset av 400 riksdaler :DTycks som lÄg batterispÀnning fÄr lite lattjo konsekvenser för verket.
 
Snyggt! Tack för svar.
Har fÄtt en gyllene chans att köpa en breitling och dÄ har jag fastnat för B01 urverket. Framförallt premier modellen.
NÄgon som Àger den hÀr pÄ forumet?
Vad tror ni som kan Breitling. Är det en modell som ni sjĂ€lva skulle tĂ€nka er att köpa. Plus / Minus

mvh Peter

Nej jag skulle inte köpa en Premier modell, men allt Àr ju en smaksak. Jag Àr dÄ mera inne pÄ Avenger eller Chronomat.
 
Snyggt! Tack för svar.
Har fÄtt en gyllene chans att köpa en breitling och dÄ har jag fastnat för B01 urverket. Framförallt premier modellen.
NÄgon som Àger den hÀr pÄ forumet?
Vad tror ni som kan Breitling. Är det en modell som ni sjĂ€lva skulle tĂ€nka er att köpa. Plus / Minus

mvh Peter
Det Àr ju en mer klassisk historisk design. Verkar ha blivit en hit bland nya köpare och ropat in folk till mÀrket som kanske inte gillade Breitling förut. Dock lite provocerande för mÄnga fans av deras sportigare modeller att den Àr sÄ nedtonad, mÄnga verkar tycka det Àr för snÀllt och mellanmjölk.
SjÀlv tycker jag Premier med B01 och den vitsvarta pandatavlan Àr grymt fin. De andra i serien Àr jag ingen jÀttefan av.
Vad gÀller att behÄlla vÀrde Àr nog rÀtt svÄrt att sÀga. Avengers sjunker ju som stenar medan Navitimer hÄller sig rÀtt bra i pris Àven pÄ Àldre objekt tycker jag. Det komer nog framtiden fÄ utvisa hur folk stÀller sig till Premier.
 
Det Àr ju en mer klassisk historisk design. Verkar ha blivit en hit bland nya köpare och ropat in folk till mÀrket som kanske inte gillade Breitling förut. Dock lite provocerande för mÄnga fans av deras sportigare modeller att den Àr sÄ nedtonad, mÄnga verkar tycka det Àr för snÀllt och mellanmjölk.
SjÀlv tycker jag Premier med B01 och den vitsvarta pandatavlan Àr grymt fin. De andra i serien Àr jag ingen jÀttefan av.
Vad gÀller att behÄlla vÀrde Àr nog rÀtt svÄrt att sÀga. Avengers sjunker ju som stenar medan Navitimer hÄller sig rÀtt bra i pris Àven pÄ Àldre objekt tycker jag. Det komer nog framtiden fÄ utvisa hur folk stÀller sig till Premier.
Det Àr ingen hit. De har fipplat med designÀndringar rÀtt omgÄende t.o.m, inget man gör om den sÀljer bra. Ganska mycket hyllvÀrmare har jag hört sÀkert...
 
Snyggt! Tack för svar.
Har fÄtt en gyllene chans att köpa en breitling och dÄ har jag fastnat för B01 urverket. Framförallt premier modellen.
NÄgon som Àger den hÀr pÄ forumet?
Vad tror ni som kan Breitling. Är det en modell som ni sjĂ€lva skulle tĂ€nka er att köpa. Plus / Minus

mvh Peter
hade jag varit dig hade jag inte stirrat mig blind pÄ just urverket direkt men B01 Àr ett super fint verk utan tvekan.

hade jag varit dig hade jag kollat pÄ nÄgot mer klassiskt typiskt breitling tex en chronomat, navitimer eller superocean.

och inte varit rÀdd för att köpa begagnat!

breitling har sÄ jÀvla mycket att erbjuda till lÀgre pengar Än vad mÄnga andra mÀrken kan...
riktigt coola boetter och vÀlgjorda tavlor.

chronomat Àr min favorit modell pga storleken runt 40 och dom flesta har 7750 verk i sig som Àr kronografvÀrldens svar pÄ en stridsvagn!

premier serien mÄ kanske vara frÀck i mÄngas ögon men prismÀssigt sÄ ligger dom högt och skulle du vilja sÀlja frammÄt sÄ kan dom bli riktigt svÄra att sÀlja utan att förlora riktigt mycket!
 
Tillbaka
Topp