• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jag bryr mig sÀllan vad det sitter för verk i en klocka jag gillar. Men visst, har den ett fint inhouse-verk sÄ Àr det ett plus. Det finns andra kriterier som Àr viktiga
 
Det Àr ingen hit. De har fipplat med designÀndringar rÀtt omgÄende t.o.m, inget man gör om den sÀljer bra. Ganska mycket hyllvÀrmare har jag hört sÀkert...
Tycker ÀndÄ Pandan syns dÄ och dÄ i diverse grupper. NÀr jag tÀnker efter Àr det nog den enda premier jag sett sÄ om den sÀljer bara dÄligt men de andra rent katastrofalt kanske det fÄtt mig att överskattat populariteten.
 
Tack för alla svar! Kanske Ă€r en navitimer ett bra alternativ. Är ute efter en ganska clean klocka som ska fungera bra som dressare, dĂ€rav ögat till Premier serien men Navitimer har ju funnits med hela vĂ€gen...
 
Tack för alla svar! Kanske Ă€r en navitimer ett bra alternativ. Är ute efter en ganska clean klocka som ska fungera bra som dressare, dĂ€rav ögat till Premier serien men Navitimer har ju funnits med hela vĂ€gen...
Navitimer och "clean" gÄr inte ihop. Eller menar du nya Navitimer 8?

9315362_xxl.jpg

DSC01564.jpg
 
Vad sĂ€ger ni om B01 urverket. Är det i klass med motsvarande urverk frĂ„n Rolex, Omega osv?

mvh Peter

Jag har inte lÀst nÄgot alls om nÄgra problem och urverket har ju funnits ute pÄ marknaden ett tag, sÄ om det hade funnits nÄgra problem sÄ man nog hört om dem nu. Mina invÀndningar vÀl att jag tycker att Breitling tar lite vÀl mkt betalt för dem och att jag inte Àr sÄ förtjust i de varianterna med snedvridet datum, men det Àr ju nÄgot annat.

NÀr det gÀller Premier sÄ tycker jag dock att B01 Àr snyggare Àn 7750-varianten. Snygg symmetri i urtavlan. Jag gillar dock hela serien och skulle gÀrna ha ngn av varianterna.
 
Jag har inte lÀst nÄgot alls om nÄgra problem och urverket har ju funnits ute pÄ marknaden ett tag, sÄ om det hade funnits nÄgra problem sÄ man nog hört om dem nu. Mina invÀndningar vÀl att jag tycker att Breitling tar lite vÀl mkt betalt för dem och att jag inte Àr sÄ förtjust i de varianterna med snedvridet datum, men det Àr ju nÄgot annat.

NÀr det gÀller Premier sÄ tycker jag dock att B01 Àr snyggare Àn 7750-varianten. Snygg symmetri i urtavlan. Jag gillar dock hela serien och skulle gÀrna ha ngn av varianterna.

HÄller med om att B01 Àr snyggare men listar 20 tuss till i jÀmförelse med Chrono 42an. RÀtt stor diff ÀndÄ

mvh
 
Hur hÄller dessa i andrahandsvÀrde? Köper inte för att sÀlja men kul om man kan fÄ ut nÄgot för den efter en tid.

mvh

Skulle sÀga sÀmre andrahandsvÀrde Àn andra modeller frÄn Breitling, och dÄ ska man tÀnka pÄ att andrahandsvÀrdet pÄ Breitling inte Àr bra frÄn första början. Köper du en ny sÄ kanske du fÄr tillbaka 40-45%.
 
Dock lite provocerande för mÄnga fans av deras sportigare modeller att den Àr sÄ nedtonad, mÄnga verkar tycka det Àr för snÀllt och mellanmjölk.

Mycket bra skrivet och pÄ pricken rÀtt i mitt fall. Jag avskyr modellen, just för det du skriver. Att den Àr nedtonad, för snÀllt och mellanmjölk. Ingen Breitling i mina ögon med andra ord.

Ps: Har jobbar som dörrvakt en massa Är och har Àven bot en del i Göteborg :cool:
 
Mycket bra skrivet och pÄ pricken rÀtt i mitt fall. Jag avskyr modellen, just för det du skriver. Att den Àr nedtonad, för snÀllt och mellanmjölk. Ingen Breitling i mina ögon med andra ord.

Ps: Har jobbar som dörrvakt en massa Är och har Àven bot en del i Göteborg :cool:
MÄste sÀga att jag Àr lite pÄ samma team som du hÀr. Det kÀnns funky med en för dressig klocka som det stÄr Breitling pÄ. Har dock kommit fram till att det borde vara helt ok sÄ lÀnge de inte börjar snika in pÄ det lite skojigare utbudet. Lanseringar som den svarta Avenger chronon med vita stencilsiffror gör mig ÀndÄ rÀtt trygg i att de inte kommer tokdissa den kundgruppen :woot: stark villhöverfaktor.
 
Vill bara dela en mycket positiv bekantskap och mÄlet för ett idogt letande. Fick hem denna skönhet i dagarna. Limiterad Japanmodell i vitguld, 99st.
Lite svÄr beskrivning frÄn handlaren, men verkade vara fullset.
Med facit i hand, vÀldigt fin med alla tillbehör. Trodde inte spÀnnet skulle vara original i guld, men det var det.
Den största boxen jag sett frÄn Breitling.
Fantastisk lyster i tavlan och vitt guld skiner mer Àn stÄl, Àven om det Àr vÀldigt lika fÀrg pÄ de olika materialen.
Nu blir det till att nöta in lÀdret.
Tjipp!
 

Bilagor

  • 20200212_104700.jpg
    20200212_104700.jpg
    663.4 KB · Visningar: 32
  • 20200212_152847.jpg
    20200212_152847.jpg
    354.5 KB · Visningar: 32
  • 20200212_152600.jpg
    20200212_152600.jpg
    436.1 KB · Visningar: 32
  • 20200212_152753.jpg
    20200212_152753.jpg
    472.2 KB · Visningar: 32
  • 20200212_105827.jpg
    20200212_105827.jpg
    376.8 KB · Visningar: 30
  • 20200212_153329.jpg
    20200212_153329.jpg
    278.7 KB · Visningar: 32
Senast Àndrad:
Jag bryr mig sÀllan vad det sitter för verk i en klocka jag gillar. Men visst, har den ett fint inhouse-verk sÄ Àr det ett plus. Det finns andra kriterier som Àr viktiga
Jag Àr nyfiken pÄ vad du menar, kan du utveckla? Med ditt tankesÀtt sÄ kan man lika gÀrna hÄlla sig till klockor frÄn olika kalsongmÀrken, eller?
 
Jag Àr nyfiken pÄ vad du menar, kan du utveckla? Med ditt tankesÀtt sÄ kan man lika gÀrna hÄlla sig till klockor frÄn olika kalsongmÀrken, eller?
MÄnga gÄnger fokuserar folk vÀldigt mycket pÄ vad det sitter för urverk i vid val av klocka.

Det viktigaste Àr vÀl endÄ hur klockan ser ut?

TÀvla, finish pÄ boett, lÀnk och hur den sitter och upplevs pÄ din handled .

Lite som nÀr man hittar en schysst boett frÄn Grand Seiko, sen om det sitter Quartz, Hi-beat eller spring drive Àr skit samma.

Ofta fastnar man i en diskussion om urverket vid val av klocka
 
Vill bara dela en mycket positiv bekantskap och mÄlet för ett idogt letande. Fick hem denna skönhet i dagarna. Limiterad Japanmodell i vitguld, 99st.
Lite svÄr beskrivning frÄn handlaren, men verkade vara fullset.
Med facit i hand, NOS med alla tillbehör. Trodde inte spÀnnet skulle vara original i guld, men det var det.
Den största boxen jag sett frÄn Breitling.
Fantastisk lyster i tavlan och vitt guld skiner mer Àn stÄl, Àven om det Àr vÀldigt lika fÀrg pÄ de olika materialen.
20200212_104700.jpg

20200212_153329.jpg

20200212_152847.jpg

20200212_152600.jpg

20200212_152753.jpg

20200212_105827.jpg

Nu blir det till att nöta in lÀdret.
Tjipp!
Snyggt! Det Àr inte första gÄngen du letar rÀtt pÄ en LE frÄn Japan :)
 
Vill bara dela en mycket positiv bekantskap och mÄlet för ett idogt letande. Fick hem denna skönhet i dagarna. Limiterad Japanmodell i vitguld, 99st.
Lite svÄr beskrivning frÄn handlaren, men verkade vara fullset.
Med facit i hand, NOS med alla tillbehör. Trodde inte spÀnnet skulle vara original i guld, men det var det.
Den största boxen jag sett frÄn Breitling.
Fantastisk lyster i tavlan och vitt guld skiner mer Àn stÄl, Àven om det Àr vÀldigt lika fÀrg pÄ de olika materialen.
20200212_104700.jpg

20200212_153329.jpg

20200212_152847.jpg

20200212_152600.jpg

20200212_152753.jpg

20200212_105827.jpg

Nu blir det till att nöta in lÀdret.
Tjipp!

Otroligt bra! BÀsta klockan pÄ lÀnge hÀr.
#avundsjuk.
 
Vill bara dela en mycket positiv bekantskap och mÄlet för ett idogt letande. Fick hem denna skönhet i dagarna. Limiterad Japanmodell i vitguld, 99st.
Lite svÄr beskrivning frÄn handlaren, men verkade vara fullset.
Med facit i hand, NOS med alla tillbehör. Trodde inte spÀnnet skulle vara original i guld, men det var det.
Den största boxen jag sett frÄn Breitling.
Fantastisk lyster i tavlan och vitt guld skiner mer Àn stÄl, Àven om det Àr vÀldigt lika fÀrg pÄ de olika materialen.
20200212_104700.jpg

20200212_153329.jpg

20200212_152847.jpg

20200212_152600.jpg

20200212_152753.jpg

20200212_105827.jpg

Nu blir det till att nöta in lÀdret.
Tjipp!
Vilken flott Navitimer i Àdelmetall! Grattis!
 
Vad Àr det för designÀndringar man gjort pÄ Premier?
Inte bara de, det gĂ€ller vĂ€l de flesta kern-designer mer eller mindre. Ibland har de knappt landat i butikerna innan nya varianter visas. MĂ€ngder antal varianter av premier, aviator, le etc. Är inte riktigt sĂ€ker pĂ„ att jag gillar den affĂ€rsmodellen.
 
Inte bara de, det gĂ€ller vĂ€l de flesta kern-designer mer eller mindre. Ibland har de knappt landat i butikerna innan nya varianter visas. MĂ€ngder antal varianter av premier, aviator, le etc. Är inte riktigt sĂ€ker pĂ„ att jag gillar den affĂ€rsmodellen.
Vilka varianter av premier menar du? Navitimer 8 förÀndrades tveklöst, men gjorde premier det ocksÄ? Det har iaf jag missat.
 
Vilka varianter av premier menar du? Navitimer 8 förÀndrades tveklöst, men gjorde premier det ocksÄ? Det har iaf jag missat.
Samtliga, alla. LÀs mitt inlÀgg igen och byt varianter mot modeller, variationer eller designer sÄ förstÄr du vad jag menar. De har slÀppt och visat sÄ mÄnga olika varianter/modeller/designer av klockorna sÄ det Àr svÄrt att hÀnga med, Àven svÄrt att lagerföra/dema klockorna nÀr det finns sÄ mÄnga olika och tillkommer...
 
Samtliga, alla. LÀs mitt inlÀgg igen och byt varianter mot modeller, variationer eller designer sÄ förstÄr du vad jag menar. De har slÀppt och visat sÄ mÄnga olika varianter/modeller/designer av klockorna sÄ det Àr svÄrt att hÀnga med, Àven svÄrt att lagerföra/dema klockorna nÀr det finns sÄ mÄnga olika och tillkommer...
Fast det stÀmmer inte. "Samtliga, alla" premier modeller visades inte i olika varianter. Navitimer 8 var det snurrigt kring, inte premier.
 
MÄnga gÄnger fokuserar folk vÀldigt mycket pÄ vad det sitter för urverk i vid val av klocka.

Det viktigaste Àr vÀl endÄ hur klockan ser ut?

TÀvla, finish pÄ boett, lÀnk och hur den sitter och upplevs pÄ din handled .

Lite som nÀr man hittar en schysst boett frÄn Grand Seiko, sen om det sitter Quartz, Hi-beat eller spring drive Àr skit samma.

Ofta fastnar man i en diskussion om urverket vid val av klocka
Jag tr
MÄnga gÄnger fokuserar folk vÀldigt mycket pÄ vad det sitter för urverk i vid val av klocka.

Det viktigaste Àr vÀl endÄ hur klockan ser ut?

TÀvla, finish pÄ boett, lÀnk och hur den sitter och upplevs pÄ din handled .

Lite som nÀr man hittar en schysst boett frÄn Grand Seiko, sen om det sitter Quartz, Hi-beat eller spring drive Àr skit samma.

Ofta fastnar man i en diskussion om urverket vid val av klocka
Trodde folk köpte klockor över ca 3kkr pga urverk och kvalite, samt viss del utseende. Men med din resonemang kan man hÄlla sig till kinesiska klockor och parfymklockor, ju?
 
Fast det stÀmmer inte. "Samtliga, alla" premier modeller visades inte i olika varianter. Navitimer 8 var det snurrigt kring, inte premier.

Det var sÄ jag har för mig ocksÄ, sÄ det var dÀrför jag frÄgade. Trodde jag missat nÄgot. Man slÀpper ju diverse olika varianter av Premier (Bentley, Norton etc) men sÄ har ju Breitling (i modern tid) alltid gjort och deras olika flygvapenvarianter var nÀrmast ett signum under deras glansdagar. Jag hoppas att man fortsÀtter med det bÄde pÄ Premier och andra modeller (som tex den blÄ Avenger ett par inlÀgg ovan).

Att Navitimer 8 bytt namn till Aviator 8 och fick ett nytt vridringsinlÀgg med siffror Àr vÀl allmÀnt kÀnt hÀr bland Breitlingfantasterna (blev imho mycket snyggare och det nya namnet passar ocksÄ bÀttre). Det var en osedvanligt klantig lansering.
 
Tillbaka
Topp