Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Prova kika pÄ https://breitlingsource.com/Hej alla kunniga.
Jag Àr pÄ jakt efter en Ärsklocka (1987) och har sneglat pÄ Aerospace eller Chronomat. Finns det nÄgot stÀlle dÀr man kan lÀsa vilka referenser som gjordes under vilka Ärtal?
Hej alla kunniga.
Jag Àr pÄ jakt efter en Ärsklocka (1987) och har sneglat pÄ Aerospace eller Chronomat. Finns det nÄgot stÀlle dÀr man kan lÀsa vilka referenser som gjordes under vilka Ärtal?
Pm:atFlipparsjukan börjar ta en, nÄn som kÀnner sig sugen innan en ev annons görs? Fullset som vanligt
pm:a isf. GRĂNT Ă€r skönt.
Ănskar fortsatt trevlig helg BrattevĂ€nner![]()
![]()
Bild frĂ„n facebook pĂ„ nya Frecceân. Den Ă€r riktigt snygg. Det vassaste slĂ€ppet Breitling gjort pĂ„ 10 Ă„r, kanske tom 20 Ă„r?
Jag tycker ocksÄ att urtavlan fÄr lite finare proportioner pÄ Frecce Àn pÄ övriga modeller iom att texten Àr sÄ smal och sedan pilarna i loggan pekar uppÄt.
![]()
Jag gillar den ocksÄ.
Men dom dÀr tryckknapparna kunde de ha gjort bÀttre.
SkÄda, vÀrldens första Aerospace-lÀnk med verktygslöst justerbart lÀnklÄs? (Ping @SeikoZ, @halspdy, @Donkii )
![]()
Ni som Àr med i matchen ser att detta Àr titanlÄset till gummibandet, monterat pÄ titanlÀnken vars originallÄs Àr rÀtt skramligt (och ej har verktygslös mikrojustering).
Aerospace:n blev hÀrmed en keeper. Det hÀr lÄset Àr lite tyngre och vÀger dÀrmed upp mycket bÀttre mot klockan. LÄset har det som Àr lite av ett grundkrav i min bok: en tryckknapp för att justera lÀnken on-the-fly.
Nu Àr klockan/lÀnken bekvÀm som fan!
Mer bilder:
![]()
Obs! Gör inte sÄ hÀr om du inte Àr sÀker pÄ att du (alltid) vill ha lÀnken pÄ lÄset, inte ens urisen fick upp skruven till trycket, för att ev fÄ bort lÀnken, givet att sprinthÄlen Àr borrade. (I vanliga fall pressas gummit ihop för att komma Ät sprinten, lÀnken kan sÄklart inte pressas.)
![]()
Oklart om urisen behövde slipa ner mittlÀnken. Den sitter med en vanlig sprint och tvÄ distanser/rör som hÄller lÀnkbiten centrerad och fast.
Credit where credit is due:
- Tack till urisen Jenny pĂ„ Starlanders Ur i Ăstersund som fixade biffen.
- Tack till Nick Shabazz pÄ Youtube som gav mig idén. Han har monterat ett lÀder istf gummit pÄ lÄset och nÀmnde att gummits infÀstning tar helt vanliga 20mm-sprintar. Jag noterade att den ena Ànden av lÀnken skulle krÀva jobb och att den andra Ànden ploppade dit riktigt fint. Sen kom jag pÄ att den inte gick att fÄ bort och dÄ var det bara att gÄ all-in och exekvera!
SkÄda, vÀrldens första Aerospace-lÀnk med verktygslöst justerbart lÀnklÄs? (Ping @SeikoZ, @halspdy, @Donkii )
![]()
Ni som Àr med i matchen ser att detta Àr titanlÄset till gummibandet, monterat pÄ titanlÀnken vars originallÄs Àr rÀtt skramligt (och ej har verktygslös mikrojustering).
Aerospace:n blev hÀrmed en keeper. Det hÀr lÄset Àr lite tyngre och vÀger dÀrmed upp mycket bÀttre mot klockan. LÄset har det som Àr lite av ett grundkrav i min bok: en tryckknapp för att justera lÀnken on-the-fly.
Mer bilder:
![]()
Obs! Gör inte sÄ hÀr om du inte Àr sÀker pÄ att du (alltid) vill ha lÀnken pÄ lÄset, inte ens urisen fick upp skruven till trycket, för att ev fÄ bort lÀnken, givet att sprinthÄlen Àr borrade. (I vanliga fall pressas gummit ihop för att komma Ät sprinten, lÀnken kan sÄklart inte pressas.)
![]()
Oklart om urisen behövde slipa ner mittlÀnken. Den sitter med en vanlig sprint och tvÄ distanser/rör som hÄller lÀnkbiten centrerad och fast.
- Tack till Nick Shabazz pÄ Youtube som gav mig idén. Han har monterat ett lÀder istf gummit pÄ lÄset och nÀmnde att gummits infÀstning tar helt vanliga 20mm-sprintar. Jag noterade att den ena Ànden av lÀnken skulle krÀva jobb och att den andra Ànden ploppade dit riktigt fint. Sen kom jag pÄ att den inte gick att fÄ bort och dÄ var det bara att gÄ all-in och exekvera!
Jo, sjÀlv hade jag redan trampat i klaveret nÀr det blev dags att fundera pÄ det, men om man tÀnker efter före sÄ kan jag tycka att ett mikroskopiskt dremel-borr borde funkaSjukt smart! Jag blev inspirerad men bÀr min Aerospace bÄde pÄ gummi och lÀnk sÄ en sÄn lösning kÀnns lite för lÄngvarig. (Om jag inte köper ett till lÄs förstÄs)
Jag tÀnkte pÄ en grej. Skulle man inte kunna fila ur spÄr i endlÀnken för att komma Ät med handverktyg! SÄ som det ser ut pÄ vissa millanesse mesch! Snodden en bild och kladdade pÄ:
![]()
Jo, sjÀlv hade jag redan trampat i klaveret nÀr det blev dags att fundera pÄ det, men om man tÀnker efter före sÄ kan jag tycka att ett mikroskopiskt dremel-borr borde funka
https://www.dremel.com/en_US/products/-/show-product/accessories/7150-diamond-wheel-points
Eller sÄ finns det urmakarverktyg som jag inte kÀnner till som vore Ànnu bÀttre för uppgiften
Börjar inse att vi glider över pÄ OT nu för denna del av forumet, om nÄgon har mod-frÄgor Àr det bara att PM:a eller Ànnu hellre starta en trÄd i mod-delen och pinga mig![]()
Bra dÀr, instÀmmer till fulloGrönt Àr ju ÀndÄ ganska skönt
![]()
![]()
![]()
![]()
Coolt. Ingen minns en fegis. Bra jobbat!SkÄda, vÀrldens första Aerospace-lÀnk med verktygslöst justerbart lÀnklÄs? (Ping @SeikoZ, @halspdy, @Donkii )
![]()
Mer bilder:
![]()
![]()
Du behöver slipa urgrÀpningar för bandstiften pÄ lÀnkens ÀndlÀnk mot lÄset sÄ att de gÄr att ta ut som vanligt. Jag har sett denna modd göras pÄ internationella forum. Blir bra. FörstÄr inte varför inte Breitling anvÀnder dessa viklÄs pÄ sina vanliga lÀnkar istÀllet för skrÀpet de kör med nu.Om sprinthÄlen som hÄller fast lÀnken Àr borrade kommer lÀnken att gÄ att fÄ loss, om de Àr frÀsta sÄ Àr det kört! Jag har inte tillrÀckligt bra mejsel för att demontera tryckmojÀngen i lÄset. Vi fÄr vÀnta pÄ fortsÀttning tills jag har besökt en uris
![]()
![]()
Evening shot![]()
![]()
Evening shot![]()
Har datumet stannatDet Àr den 15 i dag
Snygg kombo
//Simon
Ser klart bÀtre ut Àn nya BentelyChronomaten!
Du kan ju Àven komplettera med gamla "BullitlÀnken" för lite variation framöver.
Tjena!
Har kikat runt pĂ„ Chrono24 efter en Navitimer och kom in pĂ„ Montbrillant/Datora som jag tycker Ă€r fina. Tycker dock de verkar vara nĂ„got billigare Ă€n motsvarande Navitimer, finns det nĂ„gon sĂ€rskild anledning till det? Ăr de kĂ€nda för att fela eller ha högre servicebehov etc?
Trevlig kvÀll!