• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Är sĂ„ gammal sĂ„ jag fĂ„r vara uppe sĂ„ lĂ€nge jag vill :D
Undebar recension och din modell Àr hÀrlig, ref innan datum kom, slutat 60- talet kom vÀl Valjoux 7740? Och din har Venus verk 178? Hur som, tröttnar aldrig pÄ att se din Navi :)
Edit: ser nu att du skriver Venus 178...;)
De Àr sköna motiv
image.jpg
 
Skulle förlÀnga min lÀnk. En pinne + en mindre. FÄr liksom inte det att 'knipa'. Pinnen Àr lös trots att den mindre cylinderformade pinnen Àr monterad i mitten av lÀnken. Det Àr en Colt jag har. NÄgra tips? Annars fÄr jag pinsamt ge den till urmakaren som nyss servade det. Mvh Janne.
 
Skulle förlÀnga min lÀnk. En pinne + en mindre. FÄr liksom inte det att 'knipa'. Pinnen Àr lös trots att den mindre cylinderformade pinnen Àr monterad i mitten av lÀnken. Det Àr en Colt jag har. NÄgra tips? Annars fÄr jag pinsamt ge den till urmakaren som nyss servade det. Mvh Janne.
Vet inte riktigt hur jag kan hjÀlpa dig mer Àn att sÀga att det inte Àr pinsamt att lÀmna till urmakaren för att fÄ det gjort. Jag sjÀlv höll pÄ i 30min att försöka fÄ av lÀnken och Ànda resultatet blev detta:
image.jpeg
 
Vet inte riktigt hur jag kan hjÀlpa dig mer Àn att sÀga att det inte Àr pinsamt att lÀmna till urmakaren för att fÄ det gjort. Jag sjÀlv höll pÄ i 30min att försöka fÄ av lÀnken och Ànda resultatet blev detta:
image.jpeg
Är det möjligtvis lite aggressionsterapi vi ser spĂ„r av? Alla mina bandbyten/lĂ€nkbyten har blivit superenkla av den anledningen att jag köpte ett ordentligt bra verktyg. Kostade typ 220 spĂ€nn men vĂ€rt varenda krona.
 
Hur funkar dom ihop med en hund om man tar in en kattunge ?
De kan vara lite olika. Den vi har nu Àr alfahona som bestÀmmer allt och inte tillÄter nÄgra andra katter eller hundar. Vi Àr hennes flock med ömsesidig kÀrlek. Hon Àr supersnÀll normalt och vi har inga problem med kloklippning eller medicingivning (tabletter). Hon sÀtter inte klorna i oss eller biter oss om vi inte busat för vilt med henne.
Tror att om katten kommer i huset som kattunge kan det gÄ men hunden mÄste vara snÀll och kommer nog att fÄ sig ett och annat nyp.
 
De kan vara lite olika. Den vi har nu Àr alfahona som bestÀmmer allt och inte tillÄter nÄgra andra katter eller hundar. Vi Àr hennes flock med ömsesidig kÀrlek. Hon Àr supersnÀll normalt och vi har inga problem med kloklippning eller medicingivning (tabletter). Hon sÀtter inte klorna i oss eller biter oss om vi inte busat för vilt med henne.
Tror att om katten kommer i huset som kattunge kan det gÄ men hunden mÄste vara snÀll och kommer nog att fÄ sig ett och annat nyp.
Hade en katt förut som hette Barbro. Hon kom och buffade pÄ mig nÀr hon tyckte det var lÀggdags. Hon sov pÄ en kudde bredvid mig. TyvÀrr utvecklades detta vÄrt förhÄllande till kraftig allergi :(. Hon Àr i katthimlen.
 
Vet inte riktigt hur jag kan hjÀlpa dig mer Àn att sÀga att det inte Àr pinsamt att lÀmna till urmakaren för att fÄ det gjort. Jag sjÀlv höll pÄ i 30min att försöka fÄ av lÀnken och Ànda resultatet blev detta:
image.jpeg
Hahaha! Ditt bord!
Min tumme rök pÄ samma procedur. Skruvmejseln rakt igenom frÄn sida till sida.
 
"Blackbirdens fader" fick idag nya klÀder istÀllet för den blÄa fejkkrokodilen som satt pÄ vid leverans. BÀttre eller sÀmre?

brukar kategoriskt ogilla de dÀr strapsen pÄ Brittor ,,men detta var faktiskt helrÀtt!
gÀller nog att ha lite patina pÄ uret ,dÄ flyger canvas för mej
 
Hade en katt förut som hette Barbro. Hon kom och buffade pÄ mig nÀr hon tyckte det var lÀggdags. Hon sov pÄ en kudde bredvid mig. TyvÀrr utvecklades detta vÄrt förhÄllande till kraftig allergi :(. Hon Àr i katthimlen.
Detta blev ett problem för oss ocksÄ. Jag klara inte hundar eller bondkatter/europeer men korthÄrskatter och dÄ framför allt ryssar fungerar
 
Hahaha! Ditt bord!
Min tumme rök pÄ samma procedur. Skruvmejseln rakt igenom frÄn sida till sida.
Ja din skada var inte kul. Jag Àr glad att det bara var mitt soffbord. Dessutom ett billigt som jag ÀndÄ har varit i fÀrd med att byta ut sÄ nu fÄr jag Àntligen tummen ur ;)
 
Är det möjligtvis lite aggressionsterapi vi ser spĂ„r av? Alla mina bandbyten/lĂ€nkbyten har blivit superenkla av den anledningen att jag köpte ett ordentligt bra verktyg. Kostade typ 220 spĂ€nn men vĂ€rt varenda krona.
Jag har tvÄ st verktyg men inget funkade...kanske dags att uppgradera, slutnotan blir iaf lÀgre om jag köper ett dyrare verktyg Àn att slÄ sönder bord...
 
  • Like
Reactions: PCB
Jag har tvÄ st verktyg men inget funkade...kanske dags att uppgradera, slutnotan blir iaf lÀgre om jag köper ett dyrare verktyg Àn att slÄ sönder bord...
Gick in till en kollega och bad honom svarva till en skruvmejsel till perfect fit för Breitling skruvar. Har dock glömt den pÄ jobbet i flera veckor nu :-/
 
  • Like
Reactions: PCB
Tillbaka
Topp