• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oldie...
image.jpeg
 
Ååånej, ett i-landsproblem:
Upptäckte just en icke-original skruv till 45-rider tab:en på min nya Chronomat 81950. Illa illa för en purist. ;)
Blir till att jaga upp en korrekt skruv. Någon som har en skruv i stål till en rider tab liggandes? De är lite längre än vanliga bezel-skruvarna. Jag tror de äldre chronomaterna kör samma skruv allihopa, 81950, 13047, 13048, 13050...
IMG_2755.JPG
 
Har impuls-shoppat en Aerospace Avantage 2013 på blocket. Några frågor till er som kan Bratte. Vågar man bada med den? Specad till 100m, men är det skruvad krona?
Kronan i sig har väl inget med specen att göra. Kolla så den är intryckt så är det väl inga konstigheter. 100m plaskar jag med iaf. Men inget mer än så...

Edit. Och grattis till en cool bratte
 
Har impuls-shoppat en Aerospace Avantage 2013 på blocket. Några frågor till er som kan Bratte. Vågar man bada med den? Specad till 100m, men är det skruvad krona?
Kan ju vara en idé annars att trycktesta den, eftersom du kanske inte vet bakgrunden till hur den använts.
Jag hade nog innan jag badat med den låtit kolla så den är tät. In till urmakaren är tipset.
Det vore ju inte så kul annars när du gjort ett bra impulsköp!
Och Grattis så klart!
 
Har impuls-shoppat en Aerospace Avantage 2013 på blocket. Några frågor till er som kan Bratte. Vågar man bada med den? Specad till 100m, men är det skruvad krona?
Inte skruvad krona. Trycker du in den tänds väl belysningen om jag minns rätt. Dra ut den och du ställer i respektive läge. Men bad klarar den, plättlätt. Skulle dock inte dyka med den.
 
Inte skruvad krona. Trycker du in den tänds väl belysningen om jag minns rätt. Dra ut den och du ställer i respektive läge. Men bad klarar den, plättlätt. Skulle dock inte dyka med den.
Har impuls-shoppat en Aerospace Avantage 2013 på blocket. Några frågor till er som kan Bratte. Vågar man bada med den? Specad till 100m, men är det skruvad krona?
Förlåt, missade att svara på en av frågorna.
Nej, den ska inte ha inte skruvad krona, utan precis som @Mekmek säger, så tänder man upp belysningen med kronan...
 
Ååånej, ett i-landsproblem:
Upptäckte just en icke-original skruv till 45-rider tab:en på min nya Chronomat 81950. Illa illa för en purist. ;)
Blir till att jaga upp en korrekt skruv. Någon som har en skruv i stål till en rider tab liggandes? De är lite längre än vanliga bezel-skruvarna. Jag tror de äldre chronomaterna kör samma skruv allihopa, 81950, 13047, 13048, 13050...
IMG_2755.JPG

Tyvärr klockan är körd i och med detta...
Du kan skicka den till mig så tar jag hand om destruktionen av styggelsen..., ;)
 
Har fått lite order på band igen.. Är det någon i tråden som är sugen på ett nytt originalband till rabatterat pris? Lägger en beställning kl 15.00 om någon vill vara med. (Även Winders finns om någon behöver en sådan.)

Ha en :breitling: dag! ;)
 
Tillbaka
Topp