skyseeker
Guld
Finns kvar pÄ vissa modeller...NÄgon som vet om Breitling helt har slutat producera klockor med gamla snygga logon?
Breitling.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Finns kvar pÄ vissa modeller...NÄgon som vet om Breitling helt har slutat producera klockor med gamla snygga logon?
Var det din Aerospace som lÄg pÄ blocket?Haha. Jag sÄlde ju Aerospacen idag!
Enig. En gul 42a hade varit ett givet köp.
Tycler den kÀnns som en frÀsch, modern dykare i jÀmförelse med den gamla SOn
Nej, det va inte min. Men en likadan.Var det din Aerospace som lÄg pÄ blocket?
BÄda Àr fina. Jag köpte pÄ lÀnk, men trivs nog bÀst med gummit pÄ.
Har stÄtt i valet och kvalet mellan SO och en Heritage II bÄda i blÄ/blÄ kombo, klÀmde och kÀnde och lutade mot SO - men den bilden avgör det. Det blir en sÄn jag siktar pÄ - men pÄ lÀnk. Ska bara fÄ med frugan i bÄten.
Jag Àr sugen pÄ en Aerospace, men avvaktat pÄ att nÄgon fin skulle dyka upp hÀr pÄ KS. Blocket kÀnns sÄ dÀr....Nej, det va inte min. Men en likadan.
Kööööp
Jag har köpt pÄ blocket ett par gÄnger, funkat klockrent.Jag Àr sugen pÄ en Aerospace, men avvaktat pÄ att nÄgon fin skulle dyka upp hÀr pÄ KS. Blocket kÀnns sÄ dÀr....
Han har annonserat ut ett par Breitling och denna Aerospacen verkade vara fin, begÀrt pris var 17k med lÀnk.Jag har köpt pÄ blocket ett par gÄnger, funkat klockrent.
Men föredrar sÄklart forumet alla dagar i veckan
Ingen uppdaterad mikrojustering Ànnu?Nej, det va inte min. Men en likadan.
Kööööp
Nej, vanligt lÄs.Ingen uppdaterad mikrojustering Ànnu?
SÄ jÀkla skumt att man inte löper linan ut. Jag menar bÄde Chronomat och navi Àr ganska dyra klockor. Att man kör det enklare lÄset pÄ SO och andra "billigare" modeller kan jag köpaBreitling kan om de vill. De Àr bara snÄla.
En variant av Rolex easylink har t ex funnits i mÄnga Är pÄ Bentley och vissa Navi och Chronomat B01.![]()
![]()
Och glidelock ala' gummilÄsen kom till damernas Galactic Sleek 29 och 32 redan 2018...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
NÀr t.o.m mikrobrands och billigare mÀrken som Christopher Ward börjat köra glidelock-varianter blir det lite pinsamt att köra gammalt pressat stÄl-tekniken med hÄl nÀr man försöker leka med stora grabbar prismÀssigt. Finns ingen annan logik Àn att de snÄlar in. Breitling har ett utmÀrkt lÄs som stÄr sig i konkurrensen med t ex Rolex och Omega som de redan testat pÄ lÀnk.Nej, vanligt lÄs.
SÄ jÀkla skumt att man inte löper linan ut. Jag menar bÄde Chronomat och navi Àr ganska dyra klockor. Att man kör det enklare lÄset pÄ SO och andra "billigare" modeller kan jag köpa
Man hade ju velat att SOH hade samma viklÄs som den pÄ meshen. Bara mÀrkligt att man inte har det.FÄr kör gummi med det fina viklÄset istÀllet
![]()
Breitling kan om de vill. De Àr bara snÄla.
En variant av Rolex easylink har t ex funnits i mÄnga Är pÄ Bentley och vissa Navi och Chronomat B01.![]()
![]()
Och glidelock ala' gummilÄsen kom till damernas Galactic Sleek 29 och 32 redan 2018...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
AnvÀnd din Festool sÄ gÄr det sÀkert braDet skulle vara vÀldigt intressant att se hur lÀnk sitter fast i lÄset. Jag har bÄde lÄset och pilotlÀnken. jag skulle behöva ha en uppsÀttning till av de yttersta lÀnkbitarna, dÄ skulle man kunna modda dit det.
Det Àr nog inga problem att fÄ dit lÄset, snarare att fÄ bort det.
AnvÀnd din Festool sÄ gÄr det sÀkert bra
Modda sÄ hÀr och inte som den evon var moddad hÀr tidigare:Det skulle vara vÀldigt intressant att se hur lÀnk sitter fast i lÄset. Jag har bÄde lÄset och pilotlÀnken. jag skulle behöva ha en uppsÀttning till av de yttersta lÀnkbitarna, dÄ skulle man kunna modda dit det.
Det Àr nog inga problem att fÄ dit lÄset, snarare att fÄ bort det.
Eller sÄ kör man den permanenta varianten. SÄ slipper man dremmeln. Det spelar ju mindre roll egentligen. Man har ju kvar originallÄset och förlorar bara nÄgra lÀnkbitar som kan ersÀttas för en mindre peng om man ska ÄterstÀlla det.Du kanske kan anvÀnda din jeansskjorta och sleevetatuering och bara bryta loss lÄset?
Absolut. Sleeve Àr vÀl standard i dina trakter.Du kanske kan anvÀnda din jeansskjorta och sleevetatuering och bara bryta loss lÄset?
Alltid lika klok Jens, alltidEller sÄ kör man den permanenta varianten. SÄ slipper man dremmeln. Det spelar ju mindre roll egentligen. Man har ju kvar originallÄset och förlorar bara nÄgra lÀnkbitar som kan ersÀttas för en mindre peng om man ska ÄterstÀlla det.
Men det kan ju bli lite jobbigt att ÄterstÀlla lÄset sÄ att det gÄr att montera pÄ gummiband igen dock. Man fÄr fila/dremmla ut de permanenta bitarna försiktigt antar jag, och tejpa lÄset rejÀlt sÄ att man inte skadar det.Alltid lika klok Jens, alltid
Eller sÄ kör man den permanenta varianten. SÄ slipper man dremmeln. Det spelar ju mindre roll egentligen. Man har ju kvar originallÄset och förlorar bara nÄgra lÀnkbitar som kan ersÀttas för en mindre peng om man ska ÄterstÀlla det.
Men det kan ju bli lite jobbigt att ÄterstÀlla lÄset sÄ att det gÄr att montera pÄ gummiband igen dock. Man fÄr fila/dremmla ut de permanenta bitarna försiktigt antar jag, och tejpa lÄset rejÀlt sÄ att man inte skadar det.
Jag blev sjukt sugen pÄ att testa detta pÄ min AirborneJag tÀnkte precis samma sak. Men jag skulle vilja köpa 2st lÀnkbitar och testa att fila till dom. Det Àr vÀrt pengarna?
Det blir ju bra som fan.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag blev sjukt sugen pÄ att testa detta pÄ min Airborne
Det Àr ÀndlÀnkarna mot lÄset du behöver bestÀlla. Tror det blir bÀst, och vad han anvÀnt.Har man tvÄ lösa lÀnkbitar Àr det inga som helst problem att fila till dom innan montering.
Det Àr ÀndlÀnkarna mot lÄset du behöver bestÀlla. Tror det blir bÀst, och vad han anvÀnt.