• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

20201126_132954.jpg
đŸ€€đŸ€€đŸ€€
Har stÄtt i valet och kvalet mellan SO och en Heritage II bÄda i blÄ/blÄ kombo, klÀmde och kÀnde och lutade mot SO - men den bilden avgör det. Det blir en sÄn jag siktar pÄ - men pÄ lÀnk. Ska bara fÄ med frugan i bÄten.

Var det din Aerospace som lÄg pÄ blocket?
Nej, det va inte min. Men en likadan.

đŸ€€đŸ€€đŸ€€
Har stÄtt i valet och kvalet mellan SO och en Heritage II bÄda i blÄ/blÄ kombo, klÀmde och kÀnde och lutade mot SO - men den bilden avgör det. Det blir en sÄn jag siktar pÄ - men pÄ lÀnk. Ska bara fÄ med frugan i bÄten.
BÄda Àr fina. Jag köpte pÄ lÀnk, men trivs nog bÀst med gummit pÄ.

Kööööp

Breitling kan om de vill. De Àr bara snÄla.

En variant av Rolex easylink har t ex funnits i mÄnga Är pÄ Bentley och vissa Navi och Chronomat B01.
manual-speed-speedb1.jpg

speed2_02t.jpg

Och glidelock ala' gummilÄsen kom till damernas Galactic Sleek 29 och 32 redan 2018...
Namnlöst 11.jpeg
Namnlöst 8.jpeg
Namnlöst 12.jpeg

Namnlöst 10v.jpeg
Namnlöst 95.jpeg

Ingen uppdaterad mikrojustering Ànnu?
Nej, vanligt lÄs.

En variant av Rolex easylink har t ex funnits i mÄnga Är pÄ Bentley och vissa Navi och Chronomat B01.
manual-speed-speedb1.jpg

speed2_02t.jpg

Och glidelock ala' gummilÄsen kom till damernas Galactic Sleek 29 och 32 redan 2018...
Namnlöst 11.jpeg
Namnlöst 8.jpeg
Namnlöst 12.jpeg

Namnlöst 10v.jpeg
Namnlöst 95.jpeg
SÄ jÀkla skumt att man inte löper linan ut. Jag menar bÄde Chronomat och navi Àr ganska dyra klockor. Att man kör det enklare lÄset pÄ SO och andra "billigare" modeller kan jag köpa

Nej, vanligt lÄs.

SÄ jÀkla skumt att man inte löper linan ut. Jag menar bÄde Chronomat och navi Àr ganska dyra klockor. Att man kör det enklare lÄset pÄ SO och andra "billigare" modeller kan jag köpa
NÀr t.o.m mikrobrands och billigare mÀrken som Christopher Ward börjat köra glidelock-varianter blir det lite pinsamt att köra gammalt pressat stÄl-tekniken med hÄl nÀr man försöker leka med stora grabbar prismÀssigt. Finns ingen annan logik Àn att de snÄlar in. Breitling har ett utmÀrkt lÄs som stÄr sig i konkurrensen med t ex Rolex och Omega som de redan testat pÄ lÀnk.

manual-speed-speedb1.jpg

speed2_02t.jpg

Namnlöst 11.jpeg
Namnlöst 8.jpeg
Namnlöst 12.jpeg

Namnlöst 10v.jpeg
Namnlöst 95.jpeg

Det skulle vara vÀldigt intressant att se hur lÀnk sitter fast i lÄset. Jag har bÄde lÄset och pilotlÀnken. jag skulle behöva ha en uppsÀttning till av de yttersta lÀnkbitarna, dÄ skulle man kunna modda dit det.

Det Àr nog inga problem att fÄ dit lÄset, snarare att fÄ bort det.

Det skulle vara vÀldigt intressant att se hur lÀnk sitter fast i lÄset. Jag har bÄde lÄset och pilotlÀnken. jag skulle behöva ha en uppsÀttning till av de yttersta lÀnkbitarna, dÄ skulle man kunna modda dit det.

AnvÀnd din Festool sÄ gÄr det sÀkert bra

Undrar om de nya

Modda sÄ hÀr och inte som den evon var moddad hÀr tidigare:

Du kanske kan anvÀnda din jeansskjorta och sleevetatuering och bara bryta loss lÄset?
Eller sÄ kör man den permanenta varianten. SÄ slipper man dremmeln. Det spelar ju mindre roll egentligen. Man har ju kvar originallÄset och förlorar bara nÄgra lÀnkbitar som kan ersÀttas för en mindre peng om man ska ÄterstÀlla det.

Eller sÄ kör man den permanenta varianten. SÄ slipper man dremmeln. Det spelar ju mindre roll egentligen. Man har ju kvar originallÄset och förlorar bara nÄgra lÀnkbitar som kan ersÀttas för en mindre peng om man ska ÄterstÀlla det.

Jag tÀnkte precis samma sak. Men jag skulle vilja köpa 2st lÀnkbitar och testa att fila till dom. Det Àr vÀrt pengarna? Om man skulle vilja ha lÄset till tex ett gummi igen.

Det blir ju bra som fan.

Annotation 2020-11-27 115333.jpg
Annotation 2020-11-27 115315.jpg
Annotation 2020-11-27 115234.jpg
Annotation 2020-11-27 115257.jpg

Men det kan ju bli lite jobbigt att ÄterstÀlla lÄset sÄ att det gÄr att montera pÄ gummiband igen dock. Man fÄr fila/dremmla ut de permanenta bitarna försiktigt antar jag, och tejpa lÄset rejÀlt sÄ att man inte skadar det.
Jag tÀnkte precis samma sak. Men jag skulle vilja köpa 2st lÀnkbitar och testa att fila till dom. Det Àr vÀrt pengarna?

Det blir ju bra som fan.

Annotation 2020-11-27 115333.jpg
Annotation 2020-11-27 115315.jpg
Annotation 2020-11-27 115234.jpg
Annotation 2020-11-27 115257.jpg
Jag blev sjukt sugen pÄ att testa detta pÄ min Airborne

Har man tvÄ lösa lÀnkbitar Àr det inga som helst problem att fila till dom innan montering.

Det Àr ÀndlÀnkarna mot lÄset du behöver bestÀlla. Tror det blir bÀst, och vad han anvÀnt.

Jo, jag vet. det var dom jag menade. en av bitarna har ju redan öppna spÄr.

Det kÀnns inte som att det Àr den hÀr sidan som Àr det luriga, utan den andra.

Annotation 2020-11-27 115356.jpg

Det hÀr spÄret borde rÀcka för montering i den Ànda jag visar pÄ bilden ovan.

I bÀsta fall skulle man behöva 1st extra sÄn för andra sidan.
20201127_120751.jpg

Tillbaka
Topp