• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Det hÀr spÄret borde rÀcka för montering i den Ànda jag visar pÄ bilden ovan.

I bÀsta fall skulle man behöva 1st extra sÄn för andra sidan.
20201127_120751.jpg
Faktiskt. Man behöver nog inte ens mecka nÄgot med en till sÄdan dÀr?

Kern har nonchalerat att svara pÄ om det blir en uppdaterad clasp. Han lÀr ha sett frÄgan sÄ aktiv han Àr. Kanske smart att nonchalera dock, för om han skriver att det Àr pÄ gÄng inom kort sÄ dödar han en del sÀlj med trÄklÄsen dÄ mÄnga lÀr avvakta.

Kern har nonchalerat att svara pÄ om det blir en uppdaterad clasp. Han lÀr ha sett frÄgan sÄ aktiv han Àr. Kanske smart att nonchalera dock, för om han skriver att det Àr pÄ gÄng inom kort sÄ dödar han en del sÀlj med trÄklÄsen dÄ mÄnga lÀr avvakta.
Antagligen.

Pratade med Anders pÄ Björkegrens nÀr jag köpte min SO. Fler och fler kunder som pÄpekar just detta ang lÄset. Som han sa, pilotlÀnken Àr en de bÀsta lÀnkarna men spÀnnet hÄller inte samma nivÄ som resten av lÀnken.

Antagligen.

Pratade med Anders pÄ Björkegrens nÀr jag köpte min SO. Fler och fler kunder som pÄpekar just detta ang lÄset. Som han sa, pilotlÀnken Àr en de bÀsta lÀnkarna men spÀnnet hÄller inte samma nivÄ som resten av lÀnken.

Man kanske kan fÄ tag pÄ ett Navitimer spÀnne som passar. Det ser ut att vara mer pÄkostat

Chronomat 44 har ocksÄ levererats med easylink en period. Vet inte om de snÄlat bort det pÄ sistone, men för nÄgot Är sedan hade de nya leveranserna easylink.
Det kom ca 2019 om jag minns rÀtt. Men dÄ Àr lÀnken smalare vid lÄset. Jag sÄg en i butiken i Sundbyberg dÄ det var en kund som köpte en i 2 ton i sommaren 2020.

//Simon

Börjar bli sugen pĂ„ en breitling avenger 2 chrono (a13381) men Ă€r lite osĂ€ker dĂ„ min handled bara Ă€r 16-17cm. Klockan Ă€r ju 43mm och 54mm lug to lug! Är det nĂ„n som har en sĂ„dan klocka pĂ„ liten handled som kan visa lite biler pĂ„ hur den sitter?

Börjar bli sugen pĂ„ en breitling avenger 2 chrono (a13381) men Ă€r lite osĂ€ker dĂ„ min handled bara Ă€r 16-17cm. Klockan Ă€r ju 43mm och 54mm lug to lug! Är det nĂ„n som har en sĂ„dan klocka pĂ„ liten handled som kan visa lite biler pĂ„ hur den sitter?
43mm och 54mm lug to lug Àr rejÀlt bitigt, det gÄr inte att komma ifrÄn. Den Àr Àven hela 16.5mm tjock.

Jag har 17,5cm och kan absolut inte bÀra den utan att det ser helt löjligt ut.

Men det bÀsta Àr som vanligt att testa, eller iaf testa nÄgot med liknade mÄtt.

:breitling: Avenger Chrono 2, A13385 pÄ i mitt tycke lite klena handleder 18,5 cm..
Inga direkta problem med mÄtten men det Àr en relativt tung pjÀs som vÀger in pÄ ca. 220g med lÀnk.
Bandhornen/luggarna Àr nervikta, vilket underlÀttar bÀrandet.
DÀremot skulle Super Avenger 48 mm bli alldeles för stor för min del.

Bilagor

• Avenger.jpg
    Avenger.jpg
    515.2 KB · Visningar: 34
Tillbaka
Topp