• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Breitling kunde det dÀr med detaljer. Kolla pÄ urfrÀsningen som Àr gjord i tvÄ steg i vridringen. SÄdant gÄr jag igÄng pÄ :)

20201211_134304.jpg
SÄ faaking hÄrd klocka!!

Hade en soh2 tidigare, bÄde pÄ mesh och meshgummi med viklÄs. Har för mig att gummit gÄr lös pÄ 600kr sÄ med lite gullande kanske du kan fÄ lös bÄde svart och blÄtt för en lax? Det Àr ett grymt gummi kan tillÀggas.
Jag var i butik idag och fick testa en SOH42 som dom hade pÄ mesh gummi med viklÄs. Gummit Àr verkligen skitfint, men jag upplevde viklÄset som vÀÀÀldigt stort och klumpigt? Blir ju nÀstan bara klocka o lÄs kvar pÄ handleden ju. TÀnker att det blir klumpigt vid skrivbord, dator osv. NÄn som har kommentarer pÄ Breitlings storlek pÄ viklÄset pÄ gummit?

Och som alternativ dÄ. Var hittar man snygga gummin med "vanliga" spÀnnen? MÄste inte vara blÄtt, utan svart kan som sagt funka.

Jag var i butik idag och fick testa en SOH42 som dom hade pÄ mesh gummi med viklÄs. Gummit Àr verkligen skitfint, men jag upplevde viklÄset som vÀÀÀldigt stort och klumpigt? Blir ju nÀstan bara klocka o lÄs kvar pÄ handleden ju. TÀnker att det blir klumpigt vid skrivbord, dator osv. NÄn som har kommentarer pÄ Breitlings storlek pÄ viklÄset pÄ gummit?

Och som alternativ dÄ. Var hittar man snygga gummin med "vanliga" spÀnnen? MÄste inte vara blÄtt, utan svart kan som sagt funka.
Har du funderat pÄ ett "vanligt spÀnne" och deras Diver pro band? Banden fÄr nog lite kortare livslÀngd Àn om man har ett viklÄs, men banden Àr inte sÄ dyra och det vanliga spÀnnet Àr mkt billigare Àn viklÄset.

C20FE121-234D-44A0-84D2-12387452AFA2.jpeg

Är pĂ„ jakt efter en Ă€ldre chronomat tĂ€nker ref. 81950, har hittat en intressant klocka med servicebehov. Vad ska man rĂ€kna pĂ„ i ungefĂ€rlig servicekostnad? Är det ett standard eta verk sĂ„ man kan gĂ„ till en fristĂ„ende uris?

Är pĂ„ jakt efter en Ă€ldre chronomat tĂ€nker ref. 81950, har hittat en intressant klocka med servicebehov. Vad ska man rĂ€kna pĂ„ i ungefĂ€rlig servicekostnad? Är det ett standard eta verk sĂ„ man kan gĂ„ till en fristĂ„ende uris?
7-10 för en vanlig service sen kanske det tillkommer lite om dÀr finns skadade delar i urverket...

pratar vi helstÄl eller guld/stÄl?

dra ett pm om du behöver hjÀlp med att fÄ lite utlÄta de pÄ olika objekt!

7-10 för en vanlig service sen kanske det tillkommer lite om dÀr finns skadade delar i urverket...

pratar vi helstÄl eller guld/stÄl?

dra ett pm om du behöver hjÀlp med att fÄ lite utlÄta de pÄ olika objekt!

Ofasen sÄ pass... Àr pÄ jakt efter en helstÄl, gÀrna med patina o rouleaux lÀnk.

Har du funderat pÄ ett "vanligt spÀnne" och deras Diver pro band? Banden fÄr nog lite kortare livslÀngd Àn om man har ett viklÄs, men banden Àr inte sÄ dyra och det vanliga spÀnnet Àr mkt billigare Àn viklÄset.

C20FE121-234D-44A0-84D2-12387452AFA2.jpeg
Jag tycker tyvÀrr inte att Diver Pro gör sig bra till SOH. Den blaffiga texten Àr för grotesk jmf med klockan.

Du kan gÄ till en fristÄende urmakare. DÄ fÄr du ner priset en del. Det Àr ett vanligt 7750 urverk, sÄ det kan "alla" urmakare serva. Du kan ringa nÄgon lokal uris och frÄga vad det ungefÀr skulle kosta. Delarna Àr inte sÀrskilt dyra heller. Det som kan stÀlla till det lite Àr om du behöver andra delar, som t.ex. krona eller kronografknappar. FristÄende urmakare har ofta inte tillgÄng till sÄdant.

Tillbaka
Topp