• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Halloj

TÀnkte stÀlla en liten frÄga till er mer kunniga, vad gÄr en breitling chronomat b13048 service pÄ mÄntro med polering m.m ?

En frÄga om Breitlings polerade pilotlÀnkar till denna A13048. En lÀnkbit Àr ju rÀtt lÄng och förlÀnger 1,2-1,3mm. Existerar det nÄgra kortare 18mm lÀnkbitar? Som den Àr nu sÄ Àr det nog lite tajtare Àn önskvÀrt och ingen svÀllmÄn pÄ yttersta i claspen. Skruvar man i den hÀr lÀnkbiten sÄ blir det lite vÀl löst pÄ innersta i claspen.
033B3470-30A6-49DC-99AD-3A7C9A2D8BA0.jpeg

Senast Àndrad:
@Maxer @Nissestr @Barricello @Rulle @SeikoZ @Eurenius @JensBP @Simon.x Och alla andra sĂ„klart. Panerist:arna Ă€r sĂ„ duktiga pĂ„ gtg. NĂ€r fasiken ska vi visa vart skĂ„pet ska stĂ„? Finns det nĂ„tt intresse? Jag gör mig tid om det finns nĂ„n mĂ„nads framförhĂ„llning. Jag bor typ mitt emellan huvufstaden och gbg, jag kan Ă„ka vilket som. Alla gamla B-unit, styr upp nĂ„tt nu, jag menar snart Ă€r ju folk vaccinerade osv! 👊😘

Edit: hur fasiken kan jag glömma @DrDre , kanske inte ska nĂ€mna nĂ„n sĂ„ Ă€r ingen glömd 😁

Senast Àndrad:
@Maxer @Nissestr @Barricello @Rulle @SeikoZ @Eurenius @JensBP @Simon.x Och alla andra sĂ„klart. Panerist:arna Ă€r sĂ„ duktiga pĂ„ gtg. NĂ€r fasiken ska vi visa vart skĂ„pet ska stĂ„? Finns det nĂ„tt intresse? Jag gör mig tid om det finns nĂ„n mĂ„nad framförhĂ„llning. Jag bor typ mitt emellan huvufstaden och gbg, jag kan Ă„ka vilket som. Alla gamla B-unit, styr upp nĂ„tt nu, jag menar snart Ă€r ju folk vaccinerade osv! 👊😘
Jag Àr absolut intresserad!

@Maxer @Nissestr @Barricello @Rulle @SeikoZ @Eurenius @JensBP @Simon.x Och alla andra sĂ„klart. Panerist:arna Ă€r sĂ„ duktiga pĂ„ gtg. NĂ€r fasiken ska vi visa vart skĂ„pet ska stĂ„? Finns det nĂ„tt intresse? Jag gör mig tid om det finns nĂ„n mĂ„nads framförhĂ„llning. Jag bor typ mitt emellan huvufstaden och gbg, jag kan Ă„ka vilket som. Alla gamla B-unit, styr upp nĂ„tt nu, jag menar snart Ă€r ju folk vaccinerade osv! 👊😘

Edit: hur fasiken kan jag glömma @DrDre , kanske inte ska nĂ€mna nĂ„n sĂ„ Ă€r ingen glömd 😁
I'm in! Ifall det ej blir akutellt med trÀff sÄ kanske man kan göra som microtrÄden, de har haft tvÄ GTG över Zoom.

En frÄga om Breitlings polerade pilotlÀnkar till denna A13048. En lÀnkbit Àr ju rÀtt lÄng och förlÀnger 1,2-1,3mm. Existerar det nÄgra kortare 18mm lÀnkbitar? Som den Àr nu sÄ Àr det nog lite tajtare Àn önskvÀrt och ingen svÀllmÄn pÄ yttersta i claspen. Skruvar man i den hÀr lÀnkbiten sÄ blir det lite vÀl löst pÄ innersta i claspen.
image.jpg
PilotlĂ€nken Ă€r iofs vĂ€ldigt fin men ufo funkar klockrent pĂ„ gummi ocksĂ„, Breitlings egna som faktiskt Ă€r rimligt prissatt eller 3:e parts 👍

I'm in! Ifall det ej blir akutellt med trÀff sÄ kanske man kan göra som microtrÄden, de har haft tvÄ GTG över Zoom.
slutar vÀl bara att @Boozer_87 gör en Toobin framför oss alla... :hilarious:

NÄgra kortare lÀnkbitar eller halvlÀnkar finns tyvÀr inte :(

Hittar du verkligen inget lÀge med mikrojusteringen som funkar?

Garanterat pÄ!!!
16204938070901803101167057779028.jpg

NÄgra kortare lÀnkbitar eller halvlÀnkar finns tyvÀr inte :(

Hittar du verkligen inget lÀge med mikrojusteringen som funkar?
Tja, lite tajtare Àn önskvÀrt. LÀnkbit i ger sÀg 1,25cm och innersta lÀget minskar 8,5mm = ökning runt 4mm. NÄgot mellanting dÀr vore optimalt. Vet, jag Àr kinkigare Àn dom flesta med detta. Tack för ett tydligt svar!

Tja, lite tajtare Àn önskvÀrt. LÀnkbit i ger sÀg 1,25cm och innersta lÀget minskar 8,5mm = ökning runt 4mm. NÄgot mellanting dÀr vore optimalt. Vet, jag Àr kinkigare Àn dom flesta med detta. Tack för ett tydligt svar!
Surt. Jag Àr ocksÄ ganska petig med hur lÀnken ska sitta.

Tillbaka
Topp