• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Skulle inte förvÄna mig helt om branschen sjÀlv rÄkade orsaka den smaken pÄ de asiatiska marknaderna. NÀr klockor hade nÄgorlunda rimlig size fanns ingen köpkraft dÀr, medelklassens boom kom nog ungefÀr mitt i vÀrsta oversizetrenden. MÄste ju ha pÄverkat kulturen kring det. Men nu har jag varit tillrÀckligt med hobbyantropolog för en livstid kÀnner jag...
De jag sett handla klockor i Asien har inte ens kollat hur den sitter pĂ„ handleden innan de köpt. De spanade in klockan och sa ”jag tar den”, utan att ens prova den. 😂

Har vÀldigt svÄrt att förstÄ hur man kan tycka den gamla helblanka Àr schysstare. Den gamla zontavlan Àr ocksÄ hemsk för att inte tala om StarTrek-fonten.
Är beredd att hĂ„lla med. Aldrig försent att Ă€ndra sig. Den nya vĂ€xer pĂ„ mig ju fler bilder och vinklar man ser. Keramiska bezeln Ă€r nice. Ett steg framĂ„t frĂ„n Chronomat 42 helt klart, Ă€ven om jag skulle vilja se en modell av den nya i 41 ocksĂ„ precis som de gjorde förut (41 och 44).

Men vidhÄller in i absurdum att min Airborne 41 Àr den bÀsta moderna chronomaten. Och @Eurenius vita dito sÄklart. :)

Är beredd att hĂ„lla med. Aldrig försent att Ă€ndra sig. Den nya vĂ€xer pĂ„ mig ju fler bilder och vinklar man ser. Keramiska bezeln Ă€r nice. Ett steg framĂ„t frĂ„n Chronomat 42 helt klart, Ă€ven om jag skulle vilja se en modell av den nya i 41 ocksĂ„ precis som de gjorde förut (41 och 44).

Men vidhÄller in i absurdum att min Airborne 41 Àr den bÀsta moderna chronomaten. Och @Eurenius vita dito sÄklart. :)
41mm med ETA sÄ man fÄr ner priset 30 papp, sedan kan vi snacka. :)

Navitimer 41 med 7750 Àr ju rÀtt schysst förutom B-loggan men den kÀnns ju helt bortglömd i utbudet av nÄgon anledning. KÀnns som typ samtliga modeller hade gjort sig riktigt bra med det formatet. Till och med hyfsat rimligt prissatt.

Navitimer 41 med 7750 Àr ju rÀtt schysst förutom B-loggan men den kÀnns ju helt bortglömd i utbudet av nÄgon anledning. KÀnns som typ samtliga modeller hade gjort sig riktigt bra med det formatet. Till och med hyfsat rimligt prissatt.
Faktiskt. Synd bara att jag föredrar 3-6-9.

Faktiskt. Synd bara att jag föredrar 3-6-9.
Jag diggar 6-9-12 mest men det blir vÀl en rent akademisk frÄga dÄ marknaden tyvÀrr lÀr göra att Kern&Co aldrig ens funderar pÄ att slÀppa dylik klocka oavsett layout :D
EDIT: Men Àr svÄrt sugen pÄ nya IWC pilotkronon som tog sitt förnuft till fÄnga och slÀppte just en 6-9-12 kronograf i 41mm :) Kanske Breitling vÄgar göra nÄt liknande nÄgra Är efter Kern.

image.jpg
Bytte till lÀttviktare, slÄs var gÄng jag anvÀnder den vilken fulltrÀff Aerospace designen Àr.

Jag diggar 6-9-12 mest men det blir vÀl en rent akademisk frÄga dÄ marknaden tyvÀrr lÀr göra att Kern&Co aldrig ens funderar pÄ att slÀppa dylik klocka oavsett layout :D
EDIT: Men Àr svÄrt sugen pÄ nya IWC pilotkronon som tog sitt förnuft till fÄnga och slÀppte just en 6-9-12 kronograf i 41mm :) Kanske Breitling vÄgar göra nÄt liknande nÄgra Är efter Kern.
Ja, har varit sugen pÄ en 6-9-12-eta-navitimer faktiskt. SÄ tokigt Àr det inte. Finns/fanns en helblÄ. Ligger hyfsat i pris.

Heeeelt orimligt Àr det ju inte att nÄgot sÄdant kommer Àven om det kanske inte Àr direkt troligt.

I ett par av de andra serierna (tex Premier och Aviator 8) sÄ har man en variant med ETA och ett grÄhandlarpris inom EU strax över 40.

Risken Àr vÀl dock att man vill att Chronomat ska vara mer "premium" och dÀrmed skippar ETA-varianten.

Du ska inte ha en navitimer? Kom vĂ€l ut en igĂ„r eller förrgĂ„r hĂ€r, frĂ€sch med vingar i guld 😁

@Barricello Kom pÄ att du inte ville ha en chrono... en gul SeaWolf dÄ med arabiska siffror?
Klassikern Navitimer har aldrig lockat mej, alldeles för stimmig. Seawolf skulle kunna tÀnkas. Gult Àr ju fult, de sen gammalt.. Men den har faktiskt fÄngat mitt intresse ÀndÄ :sorry: :woot:

Varför klipper ingen denna? Übercool klocka ju. Till schysst pris. SĂ€ljaren tar emot bud ocksĂ„. Den behöver kanske sin man med kraftiga underarmar för att kunnas bĂ€ras upp med dignitet och finess. Men nĂ„gra sĂ„dana mĂ€n borde ju finnas hĂ€r? Skulle jag ha 19+ handleder skulle jag klippt. @Barricello kanske nĂ„got för dig? Annars @Simon.x du behöver ju en ny klocka. Detta Ă€r som en Aerospace som gĂ„tt pĂ„ tunga kurer ryssfemmor under hela vintern för att visa upp sig pĂ„ sommaren. :) Edit: @Dixie skulle kunna ha denna ocksĂ„, iallafall om han numera ser ut lika hĂ„rd ut som pĂ„ den senaste bilden jag sĂ„g pĂ„ karln. ;)
img_2951-jpg.1759086

Senast Àndrad:
Helt klart. GÀrna avhuggna ocksÄ.

Men kan du inte rÀkna? VÄgar lova att det mÄnga fler siffror Àn sÄ. ;)

Det var en ren gissning. En snabb och slarvig rĂ€kning ger ca 95 nummer (alltsĂ„ t.ex. ”100” rĂ€knas som ett (1) nummer trots att det innehĂ„ller tre siffror).

Varför klipper ingen denna? Übercool klocka ju. Till schysst pris. SĂ€ljaren tar emot bud ocksĂ„. Den behöver kanske sin man med kraftiga underarmar för att kunnas bĂ€ras upp med dignitet och finess. Men nĂ„gra sĂ„dana mĂ€n borde ju finnas hĂ€r? Skulle jag ha 19+ handleder skulle jag klippt. @Barricello kanske nĂ„got för dig? Annars @Simon.x du behöver ju en ny klocka. Detta Ă€r som en Aerospace som gĂ„tt pĂ„ tunga kurer ryssfemmor under hela vintern för att visa upp sig pĂ„ sommaren. :) Edit: @Dixie skulle kunna ha denna ocksĂ„, iallafall om han numera ser ut lika hĂ„rd ut som pĂ„ den senaste bilden jag sĂ„g pĂ„ karln. ;)
img_2951-jpg.1759086
Kom igen nu. Du Àr karl nog att bÀra upp den dÀr

Kom igen nu. Du Àr karl nog att bÀra upp den dÀr
TyvÀrr inte. Min brattegrÀns gÄr vid 44.

Har haft mĂ„nga 44or av olika slag och det funkar bra. Men större Ă€n sĂ„ blir det lite vĂ€l stort. Önskar jag kunde. FĂ„r trĂ€na underarmsövningar. Alternativt flytta till Asien dĂ€r det Ă€r ballt nĂ€r luggarna gĂ„r utanför handleden.

img_2951-jpg.1759086
Cool! :cool: Men alldeles för stor pjÀs för mej de dÀr! ..jag kör MAX 45mm pÄ min 17,5 armled.

Tillbaka
Topp