Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kommer blir tvÀrfet pÄ blÄtt gummiRuggigt nöjd med min Superocean! Ska kolla in gummiband i veckan tÀnkte jag, ett blÄtt dÄ.
Det Àr en rejÀl klump alltsÄTrevlig klocka men tyvÀrr lite för stor för min del. Kul med mig som köpte exospacen Knölen frÄn helvetet gör det inte bÀttre med just denna modell tyvÀrr i kombination med rouleaux.
JĂ€mförde du med 42mm chronomaten? Vissa har ju pĂ„stĂ„tt att denna, större, skulle sitta bĂ€ttre pga formen pĂ„ luggarna. Att 42ans ufo luggar gör den âstörreâ Eller Ă€r jag helt ute o cyklar?Trevlig klocka men tyvĂ€rr lite för stor för min del. Kul med mig som köpte exospacen Knölen frĂ„n helvetet gör det inte bĂ€ttre med just denna modell tyvĂ€rr i kombination med rouleaux.
Yes, den var stor. Iaf pÄ mig. Flyger sÀkert för mÄnga som vann genlotteriet. KÀndes iaf snyggare ut irl Àn bilder man sÀtt, den keramiska vridningen glÀnser pÄ fintDet Àr en rejÀl klump alltsÄ
Provade inte bĂ„da samtidigt, sĂ„ smart Ă€r jag ju inte. Denna har ju lugs nedĂ„t medan 42an har mer raka som du skriver, sĂ„ de bĂ€rs vĂ€l ungefĂ€r lika. Ăven 42an Ă€r snĂ€ppet för stor för migJĂ€mförde du med 42mm chronomaten? Vissa har ju pĂ„stĂ„tt att denna, större, skulle sitta bĂ€ttre pga formen pĂ„ luggarna. Att 42ans ufo luggar gör den âstörreâ Eller Ă€r jag helt ute o cyklar?
Det visar ju att egentligen Ă€r det bandhorn + höjd som Ă€r mest vĂ€sentligt, hur dem upplevs som "stora" eftersom du bĂ€r upp en 46mm helt okProvade inte bĂ„da samtidigt, sĂ„ smart Ă€r jag ju inte. Denna har ju lugs nedĂ„t medan 42an har mer raka som du skriver, sĂ„ de bĂ€rs vĂ€l ungefĂ€r lika. Ăven 42an Ă€r snĂ€ppet för stor för mig
BehÄll men prova nya band! Gör mycket om man tröttnar!Ska man behÄlla eller ej
BehÄlla
HÀrligt!! Jag Àr sjÀlv sugen pÄ en likadan. Var köpte du?Hej! Har slÄtt till och bestÀllt min första Breitling, blev en Colt 41 med grÄ tavla. Nu vÀntar jag bara pÄ leveransen
En frÄga till er experter: jag Àr sugen pÄ ett gummiarmband ( Black diver pro), hur Àr lÀngden pÄ dessa?
Tycker mig lÀst att de Àr rÀtt lÄnga. Funkar det pÄ en normal/smal 17 cm handled?
Kul! BestÀllde frÄn Uhrinstinkt, lite chansning men de verkar ha bra recensioner sÄ jag hoppas klockan kommerHÀrligt!! Jag Àr sjÀlv sugen pÄ en likadan. Var köpte du?
14.7mm hög, vet dock inte hur den bÀrs men finns nog nÄgon lirare hÀr inne som ligger inne pÄ det svaretHar fastnat lite för Colt Chronograph som tydligen mÀter 44 mm pÄ bredden, men hur hög Àr den? NÄn som vet? Och gÀrna synpunkter pÄ hur stort den bÀrs!
De ble ju fint! ..nu vill vi se med Vitt oxÄBlev ett blÄtt gummiband.
Fanns ej i vitt.. Kom en droppe vatten dÀr.De ble ju fint! ..nu vill vi se med Vitt oxÄ
..men vad Àr det för klet pÄ glaset?!
Jag köpte ett c-spÀnne idag och min handled Àr 16,5 cm. SÄhÀr ser det ut för mig. Tog bild i lite konstiga vinklar. KÀnns som att jag kan vara pÄ grÀnsen men jag valde det billigare alternativet dÄ jag mestadels kommer att köra lÀnk ÀndÄ.NÀra att trycka köp pÄ en Superocean eller Colt och göra comeback till Breitling. Sugen pÄ att köpa ett gummi, vanligt C-spÀnne, inte viklÄs. Kommer det passa pÄ 16cm handled?
Hört att dom Àr rÀtt lÄnga och kanske dÀrför har för fÄ hÄl.
Ser ju bra ut! Verkar inte som att jag behöver vara speciellt orolig isÄfall.Jag köpte ett c-spÀnne idag och min handled Àr 16,5 cm. SÄhÀr ser det ut för mig. Tog bild i lite konstiga vinklar. KÀnns som att jag kan vara pÄ grÀnsen men jag valde det billigare alternativet dÄ jag mestadels kommer att köra lÀnk ÀndÄ.
Inte hÄlet lÀngst in utan 3 ifrÄn. Funkar med nÀst lÀngst in men blir lite vÀl tight för min smak dÄ tycker jag.Ser ju bra ut! Verkar inte som att jag behöver vara speciellt orolig isÄfall.
Har du den i hÄlet lÀngst in?
Men dÄsÄ! DÄ finns det dessutom marginal. Nu kÀnns det tryggare med ett köp. Vill ha nÄgot coolt med gummi i sommar.Inte hÄlet lÀngst in utan 3 ifrÄn. Funkar med nÀst lÀngst in men blir lite vÀl tight för min smak dÄ tycker jag.
Skönt att höra! Tack! Lycka till med sökandet.Men dÄsÄ! DÄ finns det dessutom marginal. Nu kÀnns det tryggare med ett köp. Vill ha nÄgot coolt med gummi i sommar.
Tack för svar och grattis till en fin dykare!
En del av samlingen..
Stor nostalgi och mycket minnen varje gÄng man kollar i dessa och jÀmför priser och modeller . Breitling var mitt första mÀrke och fortfarande det som ligger absolut varmast om hjÀrtat. Vissa av dessa papperskataloger Àr faktiskt nÀra omöjliga att komma över idag, speciellt dem allra första som kom ut, dem till vÀnster pÄ bilden. Men Àven nÄgra av dem andra Àr svÄra.
Jag tycker inte den bÀrs sÄ farlig stor ÀndÄ, stor nog för att ge en hÀrlig nÀrvaro men inte sÄ stor att den blir störande att bÀra. (jag gillar ju iofs stora klockor). Jag bifogar nÄgra bilder hÀr dÀr den sitter pÄ ett svart gummi sÄ du kan försöka avgöra sjÀlv. Hittade en bild dÀr jag har den bredvid flickvÀnnens klocka. (=Har fastnat lite för Colt Chronograph som tydligen mÀter 44 mm pÄ bredden, men hur hög Àr den? NÄn som vet? Och gÀrna synpunkter pÄ hur stort den bÀrs!