• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag sÄg att man kunde förlÀnga garantin pÄ sin nya Bratte nu. 3600 pix för 2 Är extra.
Det bör de baka in i priset och köra 4 Ă„r pĂ„ samtliga. Är detta nytt?

1621615941930.png
Fyfan va dÄligt av Breitling att ta betalt för förlÀngd garanti.

Ja, fenomenet Àr ju inget nytt. Oavsett om du köper en bil, en bÄtmotor eller en tv pÄ Elgiganten. FörlÀngd garanti finns ofta som option.

"Det finns inga gratisluncher" och liknande, men t.ex. Richmont-gruppen erbjuder förlÀngd försÀkring utan extra kostnad. Dock rÀknar jag med att det finansieras genom Ärliga prisökningar och liknande.

FörlÀngd försÀkring eller förlÀngd garanti?

Omega förlÀngde till 5 Är pÄ samtliga modeller 2018, innan var det mellan 2-4 Är beroende pÄ urverk. Inga registreringar krÀvdes.

Jag vet, och Oris kör 10 Är pÄ vissa modeller. Det jag menar Àr, att dÄ Àr vÀl problemet att garantin Àr för kort initialt. Inte att det kostar att förlÀnga en garanti.

DÄ Àr det den 2 Äriga garantin man ska bli upprörd pÄ.

Jag vet, och Oris kör 10 Är pÄ vissa modeller. Det jag menar Àr, att dÄ Àr vÀl problemet att garantin Àr för kort initialt. Inte att det kostar att förlÀnga en garanti.

De kan ju inte tro pÄ sin egen produkt om det kostar sÄ mycket att förlÀnga den sÄ kort tid. 2 Är Àr ju ingenting. Alla vettiga mekaniska urverk klarar ju 5 Är utan service.

Andra har kanske andra erfarenheter men jag har bara lÀmnat in en enda klocka, en Omega AT, pÄ garantiÀrende och det var 5 Är sedan. LÄnga garantier kÀnns inte för mig som en lika stor frÄga som pÄ andra produkter, ex bilar.

De kan ju inte tro pÄ sin egen produkt om det kostar sÄ mycket att förlÀnga den sÄ kort tid. 2 Är Àr ju ingenting. Alla vettiga mekaniska urverk klarar ju 5 Är utan service.

Jag tror inte att de handlar om att de inte tror pÄ produkten. 2 Är Àr vanligare Àn 5 Är oavsett produkt.

Jag tror inte att de handlar om att de inte tror pÄ produkten. 2 Är Àr vanligare Àn 5 Är oavsett produkt.
Beror ju pÄ vad man jÀmför med. MÄnga klocktillverkare i denna prisklass har lÀngre garantiperiod. Att behöva betala sÄ mycket för totalt 4 Är finner jag som en dÄlig deal.

Vad för mejsel skulle passa bÀst för justering av lÀnk pÄ en superocean? Jag provade lite med mitt verktyg frÄn Sinn och det var pÄ grÀnsen till för stort. Googlat lite och vissa skriver 1.40mm, 1,60mm eller 1,80mm..

IWC och Panerai kör ju att du fÄr extended warranty om du registrerar klockan. KÀnns ju som en klart schysstare deal att fÄ 8 Är för att man gÄr in och knappar in sitt serienummer Àn 4 Är för 3600 spÀnn...

Vet inte exakt, men ex om klockan har B01 verket sÄ kan man fÄ 5 Ärs garanti förutsatt att man inom tvÄ Är frÄn i köpet har varit inne med den pÄ koll. DÄ förlÀngs det med 3 Är till
Du fÄr betala 3600:- Àven för det om jag tolkar denna sida rÀtt
8D0400C2-E0C8-4A08-8A48-FF897B086ED7.png

Tillbaka
Topp