• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att bada
image.jpg
 
Liten reminder varför jag ägt breitling-klockor de senaste 28 åren. Hade service på min BB för fem år sedan, var inte riktigt nöjd med gången på klockan men orkade inte tag i det. Till slut stannade klockan plötsligt, varpå jag kontaktade time promotion och de sa ”det är ingen fara, kom in så tittar vi på den!”. Dagen efter får jag ett kostnadsförslag där de gör en service på urverket till 0kr + rekommendation täthetsservice, vilket jag accepterade. Inte nog med det, klockan blev dessutom klar på 14 dagar från inlämningsdatum. Man måste bara äta ett sådant kundbemötande och sådan serviceminded personal. Vet inte om något annat märke skulle ta samma höjd på kundservice. Ville bara dela detta med er!
+1 på TP, jäkla serviceminded, bra att folk höjer upp ibland också, oftare att folk gnäller när dem är missnöjda.
 
Ny release idag,
Stainless Steel å platinum.
Påminner om en annan klocka från Schweiz 🙄
97k sek
Screenshot_20210715-155556_Chrome~2.jpg
- Jag gillar den, men misstänker att Breitling vill ha bra betalt för Platinaringen. Bra med gummiband, länken funkar inte för mig då den saknar mikrojustering.
Hade den ”vanliga” funnits med gummiband hade jag fått svårt att låta bli att köpa.
 
- Jag gillar den, men misstänker att Breitling vill ha bra betalt för Platinaringen. Bra med gummiband, länken funkar inte för mig då den saknar mikrojustering.
Hade den ”vanliga” funnits med gummiband hade jag fått svårt att låta bli att köpa.
Går väl att beställa enbart de nya gummina nu när det finns åtminstone till denna som du kan sätta på en "äldre" 42mm chronomat?

Ang platinaringen så adderar den ca 12k från det normala priset, dock är ju det priset för en chronomat MED länk. Så visst adderar den en del
 
Går väl att beställa enbart de nya gummina nu när det finns åtminstone till denna som du kan sätta på en "äldre" 42mm chronomat?

Ang platinaringen så adderar den ca 12k från det normala priset, dock är ju det priset för en chronomat MED länk. Så visst adderar den en del
- Ja, det går att köpa till gummibandet, men priset för klockan med länk och gummiband blir lite för saftigt tycker jag när länken inte kommer till användning.
 
Jag har nog hittat min favvosommardinka för en lång tid framöver. Känns som att denna är given då aktiviteterna inte blir för äventyrliga, då andra ur får tjänstgöra. Den har figurerat hos mer namnkunniga klocksnackare men här får den stanna. Det coolaste med den är att det är en ”snikmodell” i ädelmetall men med grymma tekniska lösningar. För att få den mjuka metallen att funka i tuffare miljöer(hela vägen till specen) har den en innerboett i titan. Listigt som Sören😎🤘
jag gillar verkligen denna pjäs. Tack @Affe för att du tog den till Sverige. Hos mig får den armtid.
(Tar en bild från en vecka sedan då mörkret inte gör den rättvisa)
9A25FF47-4ED9-401D-8AEC-7DC46FB7135E.jpeg
 
Senast ändrad:
Ny release idag,
Stainless Steel å platinum.
Påminner om en annan klocka från Schweiz 🙄
97k sek
Screenshot_20210715-155556_Chrome~2.jpg
asså dessa är så jävla överprisade

när ska poletten trilla ner hos dom i schweiz att dom måste kolla runt på marknaden och jämföra vad dom erbjuder.....

en bb chrono listar typ 52 och har visserligen samma urverk men b01 i den är lite förfinat och har bättre fjäder än bratten

så hur kan då breitling ta 80 plus för en kernomat?!

ska all förtjänst gå till kerns lön?
 
sälj båda och köp en lite äldre super ocean likt den @Maxer nyss köpte så har du ett bra kompliment till din kronograf
Har haft både en med svart och orange urtavla. Gillar inte boettformen. Sålde min midsize SMP, behöver sälja en av brattarna, ska nämligen komplettera med en svart SPMc.
Både du och jag vet att owg inte kommer funka i längden, oavsett hur bra klockan är
Okejdå, inte OWG. Men 13353an stannar hos mig för evigt. Det är säkert iallafall.
 
Tillbaka
Topp