• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling har som bekant ett nytt sammarbete med motorcykel-tillverkaren Triumph och har lovat en klocka för att fira detta. Vad tror ni vi kan vÀnta oss, nÄgot i still med de tvÄ Top Time-referenserna?

De har tidigare haft samarbete med Norton och Norton och Triumph ju hyggligt lika mÀrken (i huvudsak retro cafe racers Àven om T Àr lite bredare) sÄ jag gissar att det blir ett liknande designsprÄk.
D468C61C-9F99-4D5A-80CF-CDE07BA770CB.jpeg
 
Har nÄgon info eller internetlÀnk om klockorna Breitling gav till irakiska militÀren under 1980-talet? Vill veta varför Breitling tog fram klockor till irakiska militÀren under 80-talet, medan irakiska militÀren var i krig mot Iran samtidigt man man begick folkmord pÄ sin egen befolkning.
77E0C5B3-144E-4591-9C8D-2C3FB220CAE9.png
 
Har nÄgon info eller internetlÀnk om klockorna Breitling gav till irakiska militÀren under 1980-talet? Vill veta varför Breitling tog fram klockor till irakiska militÀren under 80-talet, medan irakiska militÀren var i krig mot Iran samtidigt man man begick folkmord pÄ sin egen befolkning.
77E0C5B3-144E-4591-9C8D-2C3FB220CAE9.png
Cash is king efter quartz-krisen? Obs vild gissning
 
Har nÄgon info eller internetlÀnk om klockorna Breitling gav till irakiska militÀren under 1980-talet? Vill veta varför Breitling tog fram klockor till irakiska militÀren under 80-talet, medan irakiska militÀren var i krig mot Iran samtidigt man man begick folkmord pÄ sin egen befolkning.
77E0C5B3-144E-4591-9C8D-2C3FB220CAE9.png
PÄ 80-talet sÄgs Saddam som rÀtt reko i vÀst. Hade en slÀkting vars svenska bolag var dÀr och byggde bunkrar Ät Saddam under den tidsperioden t ex.
 
Hej pÄ er!

Jag har bestÀmt mig för att köpa min första Breitling klocka. Det lutar Ät en Colt dÄ det Àr vad budgeten tillÄter, men jag kan inte bestÀmma mig huruvida jag ska gÄ Ät Quartz eller Automatisk.

Jag Àger bÄde Quartz och Automatiska klockor idag, men inte i den hÀr prisklassen och nivÄn pÄ mÀrke (Àger flera Certina idag). SÄ jag tÀnkte kolla med er:

Hur ofta bör man lÀmna in sin Breitling pÄ service och vad kostar en service för en automatisk kontra Quartz? Hur lÀnge stÄr sig batteriet och vad kostar ett batteri byte?

Vad talar för automatisk kontra Quartz? Vet ju av tidigare erfarenhet att automatisk har lite mer charm men krÀver en del omvÄrdnad, vilket jag antar blir Ànnu mer kostsamt med en Breitling, eller?
 
Intressant, OT nu. Men finns företaget kvar idag? Du behöver inte namnge företaget.
Nej, det har gÄtt upp i andra företag för lÀnge sedan. Men pÄ den tiden var det inget konstigt. Fiender till din fiende Àr din vÀn osv. Amerikanarna hjÀlpte Saddam en hel del i kriget mot Iran t ex. OT nu.
 
Jag tror jag har insett en jobbig sak.
Jag köpte nyss en Tudor för inte sÄ lÀnge sen och efter ha burit den ett par veckor sÄ slutar jag med samma kÀnsla. "Jag önska jag hade min Navitimer pÄ mig istÀllet"

Jag hade stora planer pÄ flera olika klockor framöver men jag tror jag har insett att jag Àlskar min Navitimer mest och dÄ frÄgar man sig sjÀlv varför man ens ska ha andra klockor nÀr man kan endast ha den man gillar mest.

Kommer nog sÀlja min andra klocka och köra vidare pÄ min drömklocka och förevigt bli en "one watch guy".

121189617_386350765830236_3940161514740367776_n.jpg
 
Jag tror jag har insett en jobbig sak.
Jag köpte nyss en Tudor för inte sÄ lÀnge sen och efter ha burit den ett par veckor sÄ slutar jag med samma kÀnsla. "Jag önska jag hade min Navitimer pÄ mig istÀllet"

Jag hade stora planer pÄ flera olika klockor framöver men jag tror jag har insett att jag Àlskar min Navitimer mest och dÄ frÄgar man sig sjÀlv varför man ens ska ha andra klockor nÀr man kan endast ha den man gillar mest.

Kommer nog sÀlja min andra klocka och köra vidare pÄ min drömklocka och förevigt bli en "one watch guy".

121189617_386350765830236_3940161514740367776_n.jpg
vad Àr det för canvas band du kör?
 
HĂ€mtade ut nya glajjor, expertisen - en dam i sina bĂ€sta 60 Ă„r rockade denna MOP UTC. Riktigt go gotlĂ€nning som jobbat med tidigare breitlingsĂ€ljare frĂ„n biblioteksgatan. TyvĂ€rr mĂ„dde dock klockan inte sĂ€rskilt bra som synes, en service var illa tvunget, en tur i diskmaskinen ocksĂ„. Syntes att hon inte hade glasögon pĂ„ sig ;) đŸ€Ł
20210723_180018.jpg
 
HĂ€mtade ut nya glajjor, expertisen - en dam i sina bĂ€sta 60 Ă„r rockade denna MOP UTC. Riktigt go gotlĂ€nning som jobbat med tidigare breitlingsĂ€ljare frĂ„n biblioteksgatan. TyvĂ€rr mĂ„dde dock klockan inte sĂ€rskilt bra som synes, en service var illa tvunget, en tur i diskmaskinen ocksĂ„. Syntes att hon inte hade glasögon pĂ„ sig ;) đŸ€Ł
20210723_180018.jpg
JĂ€klar, jag har alltid undrat hur man lyckas fĂ„ en klocka sĂ„ pass smutsig? Äcklas man inte med en sĂ„dan klocka runt handleden?
 
Jag tror jag har insett en jobbig sak.
Jag köpte nyss en Tudor för inte sÄ lÀnge sen och efter ha burit den ett par veckor sÄ slutar jag med samma kÀnsla. "Jag önska jag hade min Navitimer pÄ mig istÀllet"

Jag hade stora planer pÄ flera olika klockor framöver men jag tror jag har insett att jag Àlskar min Navitimer mest och dÄ frÄgar man sig sjÀlv varför man ens ska ha andra klockor nÀr man kan endast ha den man gillar mest.

Kommer nog sÀlja min andra klocka och köra vidare pÄ min drömklocka och förevigt bli en "one watch guy".

121189617_386350765830236_3940161514740367776_n.jpg
FörstÄr dig! Jag har haft min Navitimer i 15 Är, och den lÀmnar nog aldrig. Ibland behöver man varva med andra klockor, men snart kommer suget tillbaka.
Mycket snyggt! 👍
 
UrsÀkta att jag trÀnger mig pÄ, men för att skriva hÀr behöver jag ju en Breitling!

Om nÄgon har en aerospace till mig fÄr ni gÀrna skriva! Gör inget om den Àr otestad eller litet defekt pÄ nÄgot sÀtt. TÀnker mig en Àldre modell.
Ska ha den som en reseklocka!
 
Tillbaka
Topp