• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Har haft bÄde en med svart och orange urtavla. Gillar inte boettformen. SÄlde min midsize SMP, behöver sÀlja en av brattarna, ska nÀmligen komplettera med en svart SPMc.

OkejdÄ, inte OWG. Men 13353an stannar hos mig för evigt. Det Àr sÀkert iallafall.
Hur Ă€r den jĂ€mfört med en skx? @SeikoZ đŸ€Ł Du har ingen bild för jĂ€mförelse?
 
Hur Ă€r den jĂ€mfört med en skx? @SeikoZ đŸ€Ł Du har ingen bild för jĂ€mförelse?
SjĂ€lvklart har jag det. Allt större Ă€n en hederlig skx Ă€r alldeles för stort för mig. 😎
A0880712-E890-46DD-B308-9D6D891B980C.jpeg
 
Jag har nog hittat min favvosommardinka för en lĂ„ng tid framöver. KĂ€nns som att denna Ă€r given dĂ„ aktiviteterna inte blir för Ă€ventyrliga, dĂ„ andra ur fĂ„r tjĂ€nstgöra. Den har figurerat hos mer namnkunniga klocksnackare men hĂ€r fĂ„r den stanna. Det coolaste med den Ă€r att det Ă€r en ”snikmodell” i Ă€delmetall men med grymma tekniska lösningar. För att fĂ„ den mjuka metallen att funka i tuffare miljöer(hela vĂ€gen till specen) har den en innerboett i titan. Listigt som SörenđŸ˜ŽđŸ€˜
jag gillar verkligen denna pjÀs. Tack @Affe för att du tog den till Sverige. Hos mig fÄr den armtid.
(Tar en bild frÄn en vecka sedan dÄ mörkret inte gör den rÀttvisa)
9A25FF47-4ED9-401D-8AEC-7DC46FB7135E.jpeg
Superocean e grejen!
Har nÄn en bra lÀnk med historia?
Alla modeÄșler menar jag...
 
Ju fler klockor jag testar, ju mer inser jag att Chronomater frÄn den tiden Àr det bÀsta som tillverkats!
A13353/52 och senare den aningen större A13356 Àr liksom peaken pÄ Breitling. Det kan bara bli sÀmre hÀrifrÄn. Trist sanning. Subjektivt sÄklart. Jag har ju en Airborne och den Àr suverÀn. Men det Àr nÄgot top-of-class över de tidigare nÀmnda.
 
Senast Àndrad:
Det Àr lite som Superocean Steelfish. Peak. Hur ska de kunna göra en mer klockren Superocean efter den? Det Àr nÀstan omöjligt. Och istÀllet för att som t ex Rolex förfina befintliga modeller, sÄ gör Breitling om de helt. I mitt tycke sÄ har ju varenda Superocean efter peaken Steelfish varit mer eller mindre en miss, med undantaget för senaste Kernocean som nÄr högt, men inte riktigt Ànda upp till Steelfish.
so-steelfish%202004A.jpg
 
Det Àr lite som Superocean Steelfish. Peak. Hur ska de kunna göra en mer klockren Superocean efter den? Det Àr nÀstan omöjligt. Och istÀllet för att som t ex Rolex förfina befintliga modeller, sÄ gör Breitling om de helt. I mitt tycke sÄ har ju varenda Superocean efter peaken Steelfish varit mer eller mindre en miss, med undantaget för senaste Kernocean som nÄr högt, men inte riktigt Ànda upp till Steelfish.
so-steelfish%202004A.jpg
TĂ€nkte just att nu Ă€r vi inte pĂ„ samma vĂ„glĂ€ngd, men sen hĂ€mtade du upp det pĂ„ slutet 😄
20210718_182506.jpg
 
Breitling har som bekant ett nytt sammarbete med motorcykel-tillverkaren Triumph och har lovat en klocka för att fira detta. Vad tror ni vi kan vÀnta oss, nÄgot i still med de tvÄ Top Time-referenserna?
 
Tillbaka
Topp