• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

En gammal vÀn till mig som fyller 30 inom kort frÄgade mig vilken bratte han skulle unna sig till sin 30 Ärs dag. Han ville ha en batteridriven dÄ han fÄtt för sig att en automatisk klocka Àr svindyr i drift. Han har sett att jag har en winder till mina klockor och tror dÄ att man mÄste ha en winder för "om en automatisk klocka dör sÄ Àr den död och mÄste servas för 10 000kr för att fÄ igÄng den igen" :banghead: Jag har försökt förklara för honom att detta inte Àr fallet och att ett mekaniskt verk inte Àr sÄ mycket dyrare i drift Àn ett quartz verk men han nappar inte. Som jag har förstÄtt det sÄ gillar han min skyland jag hade en gÄng i tiden. DÄ jag sjÀlv ratat allt som drivs av batteri frÄn breitling sÄ har jag absolut noll koll pÄ deras batteri drivna modeller. NÄgon som har nÄgot tips?
FörstÄndig kille:)
Colt a73380 Àr ett hett tips
Eller varför inte den limiterade avenger sixtynine ,rattrapante

Avenger m1 om han gillar titan, dÀr. Bör ju Àven aerospace nÀmnas
Quartz Àr great!
 
Finns det nÄgon bra sida med begagnade Breitling i alla dess former? HÀr, Blocket och Chrono Àr det enda jag kÀnner till.
 
Airwolf eller Avenger Seawolf Chrono. Klockrena!

FörstÄndig kille:)
Colt a73380 Àr ett hett tips
Eller varför inte den limiterade avenger sixtynine ,rattrapante

Avenger m1 om han gillar titan, dÀr. Bör ju Àven aerospace nÀmnas
Quartz Àr great!

Oj glömde nÀstan B-1 !

Tackar grabbar! Ska grÀva lite i specs och föra tipsen vidare till min vÀn. Men kommer inte att sluta tjata pÄ honom angÄende automatiska modellerna :p

Finns det nÄgon bra sida med begagnade Breitling i alla dess former? HÀr, Blocket och Chrono Àr det enda jag kÀnner till.

Uretvintage.se har en del begagnade brattar. Topwatches.se kan ha nÄgon oxÄ men har aldrig haft med dom att göra sÄ kan ej uttala mig dÀr. :)
 
Go kvÀll.
Vad Ă€r listpriset pĂ„ en Breitling Avenger II GMT hos en AD i Sthlm? Krons hemsida visar 39 000 kr. Är det var det brukar ligga pĂ„? Kan sĂ€ljarna göra nĂ„got pĂ„ priset?
 
Go kvÀll.
Vad Ă€r listpriset pĂ„ en Breitling Avenger II GMT hos en AD i Sthlm? Krons hemsida visar 39 000 kr. Är det var det brukar ligga pĂ„? Kan sĂ€ljarna göra nĂ„got pĂ„ priset?

Japp 39 Àr listpriset i Sverige.
Hur mycket man fÄr betala beror dÀremot pÄ hur god relation du har med din AD. :)
 
DÄ till min nÀsta frÄga
De flesta sÀljare pÄ chrono24 tar under 30k för en ny? Vad Àr hÄllhaken?
"HÄllhaken "Àr att dom Àr grÄhandlare,som handlar upp klockor av AD:s som vill sÀlja tillrÀckligt mycket för att behÄlla AD status. Förenklat uttryckt.
Mywatch och uret.se tar runt 32k har jag för mej. BÀgge Àr helt ok att handla av,
 
  • Like
Reactions: PCB
HÀr fÄr du lite pengar över till en semester eller nÄgot:
http://www.chrono24.se/breitling/avenger-ii-gmt-a32390--id3372056.htm
Har sjÀlv varit sugen pÄ denna men annat kommit istÀllet.
Ja det var ett bra pris förutsatt att klockan fortfarande omfattas av garantin? För att ge lite perspektiv sÄ sÄldes en likadan hÀr pÄ forumet för 24tkr med stÄllÀnk och 2 gummiband med ca 6mÄn garanti kvar.
 
Oj de var bra pris!
Kommer dock inte helt överrens med dom (Àn)
RĂ€tt tunna och saknar lite djup i tavlan..

Saknar djup i tavlan?
Har du sett den verkligheten?
Det Àr en riktigt grym tavla som har spÀnnande detaljer:)
Vet iofs inte vad du definierar som djup förstÄs.
SÄ hÀr ser den i alla fall ut pÄ lite nÀrmare hÄll :)
image.jpeg
 
Saknar djup i tavlan?
Har du sett den verkligheten?
Det Àr en riktigt grym tavla som har spÀnnande detaljer:)
Vet iofs inte vad du definierar som djup förstÄs.
SÄ hÀr ser den i alla fall ut pÄ lite nÀrmare hÄll :)
image.jpeg

jadÄ sett den i verkligheten,klickar inte riktigt med den bara
,om jag ska fortsÀtta kritiken ,sÄ tycker jag Àven indexarna Àr för stora, och sitter i det nÀrmaste i mitten av tavlan,,,:)
 
Stor jÀvla pjÀs den hÀr. Super Avenger A13370 - 48mm kÀftsmÀll.. Vad kan experterna i denna trÄd orera kring andrahandsvÀrdet pÄ en relativt vÀlburen fullcertare av 2009 Ärs modell? Listar Àn idag 42tkr ca.
image.jpeg
 
Senast Àndrad:
Stor jÀvla pjÀs den hÀr. Super Avenger A13370 - 48mm kÀftsmÀll.. Vad kan experterna i denna trÄd orera kring andrahandsvÀrdet pÄ en relativt vÀlburen fullcertare av 2009 Ärs modell? Listar Àn idag 42tkr ca.
image.jpeg
Beror nog mycket pÄ skick, service och köpare. Men jag skulle tippa pÄ runt 23-29 000 baserat pÄ vad du skrivit. Men jag har sett SAn gÄ för 20 oxÄ men i risigt skick.
 

Beror nog mycket pÄ skick, service och köpare. Men jag skulle tippa pÄ runt 23-29 000 baserat pÄ vad du skrivit. Men jag har sett SAn gÄ för 20 oxÄ men i risigt skick.

Grymt, tack för lite input pÄ den fronten. Klockan Àr oservad och har legat still de senaste, sÀg, 2-3 Ären. En del hairlines pÄ den blankpolerade lÀnken - vÀrt att polera upp med lite CapeCod eller dylikt? Risig skulle jag inte pÄstÄ att denna Àr - i bruksskick kan man vÀl pÄstÄ :)
 
Grymt, tack för lite input pÄ den fronten. Klockan Àr oservad och har legat still de senaste, sÀg, 2-3 Ären. En del hairlines pÄ den blankpolerade lÀnken - vÀrt att polera upp med lite CapeCod eller dylikt? Risig skulle jag inte pÄstÄ att denna Àr - i bruksskick kan man vÀl pÄstÄ :)
Om det bara Àr hairlines sÄ försvinner ju inte nÄgot stÄl att tala om och det kan vara vÀrt det. MEN, jag tycker du ska lÄta köparen avgöra.
 
Grymt, tack för lite input pÄ den fronten. Klockan Àr oservad och har legat still de senaste, sÀg, 2-3 Ären. En del hairlines pÄ den blankpolerade lÀnken - vÀrt att polera upp med lite CapeCod eller dylikt? Risig skulle jag inte pÄstÄ att denna Àr - i bruksskick kan man vÀl pÄstÄ :)
MÄste sÀga att den tavla Àr den snyggaste med de dubbla stavarna. Skulle man kunna krympa klockan i torktumlaren skulle jag kunna bÀra en sÄn haha. Den skulle kÀnnas som en kyrkklocka pÄ mig. ;)
 
Om det bara Àr hairlines sÄ försvinner ju inte nÄgot stÄl att tala om och det kan vara vÀrt det. MEN, jag tycker du ska lÄta köparen avgöra.
Bra poÀng. Kanske bÀst att göra sÄ. Vart tror ni den tacksammaste platsen att sÀlja klockan pÄ Àr? Breitlings stÄr ju dessvÀrre inte skyhögt hÀr pÄ Rolex-KS :D

MÄste sÀga att den tavla Àr den snyggaste med de dubbla stavarna. Skulle man kunna krympa klockan i torktumlaren skulle jag kunna bÀra en sÄn haha. Den skulle kÀnnas som en kyrkklocka pÄ mig. ;)
Ja, den Àr förjÀvla snygg. Men som sagt. 48mm fÄr mina annars relativt stora 18,5cm handleder att se ut som tandpetare. Hade den varit 42-44 hade det varit en underbar klocka för min del!
 
Bra poÀng. Kanske bÀst att göra sÄ. Vart tror ni den tacksammaste platsen att sÀlja klockan pÄ Àr? Breitlings stÄr ju dessvÀrre inte skyhögt hÀr pÄ Rolex-KS :D


Ja, den Àr förjÀvla snygg. Men som sagt. 48mm fÄr mina annars relativt stora 18,5cm handleder att se ut som tandpetare. Hade den varit 42-44 hade det varit en underbar klocka för min del!
Du fÄr sÀlja och köpa dig en Skyland. :)
 
  • Like
Reactions: PJW
Bra poÀng. Kanske bÀst att göra sÄ. Vart tror ni den tacksammaste platsen att sÀlja klockan pÄ Àr? Breitlings stÄr ju dessvÀrre inte skyhögt hÀr pÄ Rolex-KS :D


Ja, den Àr förjÀvla snygg. Men som sagt. 48mm fÄr mina annars relativt stora 18,5cm handleder att se ut som tandpetare. Hade den varit 42-44 hade det varit en underbar klocka för min del!
Haha jag tror nog det finns mÄnga som gillar brattor hÀr i hemlighet. Vi Àr bara lite mobbade. ;)
Jag skulle försökt hÀr, annars pÄ ebay. Brattar Àr lÀttsÄlda ute i Europa. Om man har ett inarbetat ebay-konto alltsÄ, annars vÄgar inte mÄnga bjuda. PÄ tradea bjuds ocksÄ brattar upp till bra priser ofta.
 
  • Like
Reactions: PJW
Haha jag tror nog det finns mÄnga som gillar brattor hÀr i hemlighet. Vi Àr bara lite mobbade. ;)
Jag skulle försökt hÀr, annars pÄ ebay. Brattar Àr lÀttsÄlda ute i Europa. Om man har ett inarbetat ebay-konto alltsÄ, annars vÄgar inte mÄnga bjuda. PÄ tradea bjuds ocksÄ brattar upp till bra priser ofta.
Kalas. Tack för bra svar! Ingen hejare pÄ bukten sÄ det Är vÀl uteslutet i dagslÀget. Starta pÄ 25k?
 
Tillbaka
Topp