• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tycker faktiskt tvÀrt om ,försökt med gummi ett par gÄnger, snygg ? Ja! Men skönt? Nae!
Pro 1 lÀnken Àr störtskön!

Breitlings lÀnkar Àr grymma! PRO 1-3 Àr sjukt bekvÀma men jag har sÄ jÀvla svÄrt för PRO 1 rent utseendemÀssigt.
IMG_3043.JPG

Tag det rÀtta, tag Pro-etta. :)

För mig Àr Pro1 den ultimata B-lÀnken. Snyggast och skönast. Stilren, inga konstiga vinklar och snedheter. Möjligen bÀst tillsammans med rouleaux och tidigare pilot (innan de började böja viklÄsen sÄ helvetes mycket). Nya pilot, pro2, pro3 och övriga verkar vara gjorda för runda handleder. Jag har kört mkt av dem, men aldrig gillat dem, aldrig kÀnt mig bekvÀm. BekvÀm kÀnner jag mig med Pro1 och nya hÀrligt mjuka Rolex-lÄs. I övrigt föredrar jag lÀder eller gummi för bekvÀmlighetens skull. Att inte B kör liknande trevliga och justerbara viklÄs som de har till sina egna gummiband Àven pÄ lÀnkarna Àr för mig en gÄta. De Àr mil efter exempelvis Rolex sedan Rolex slutade med sina "pressad-plÄt-kÀnns-som-5-kr-lÀnkar" för nÄgra Är sedan. Dags att Breitling kommer ikapp tycker jag. :)
 
Senast Àndrad:
IMG_3043.JPG

Tag det rÀtta, tag Pro-etta. :)

För mig Àr Pro1 den ultimata B-lÀnken. Snyggast och skönast. Stilren, inga konstiga vinklar och snedheter. Möjligen bÀst tillsammans med rouleaux och tidigare pilot (innan de började böja viklÄsen sÄ helvetes mycket). Nya pilot, pro2, pro3 och övriga verkar vara gjorda för runda handleder. Jag har kört mkt av dem, men aldrig gillat dem, aldrig kÀnt mig bekvÀm. BekvÀm kÀnner jag mig med Pro1 och nya hÀrligt mjuka Rolex-lÄs. I övrigt föredrar jag lÀder eller gummi för bekvÀmlighetens skull. Att inte B kör liknande trevliga och justerbara viklÄs som de har till sina egna gummiband Àven pÄ lÀnkarna Àr för mig en gÄta. De Àr mil efter exempelvis Rolex sedan Rolex slutade med sina "pressad-plÄt-kÀnns-som-5-kr-lÀnkar" för nÄgra Är sedan. Dags att Breitling kommer ikapp tycker jag. :)
Haha Àlskar inledning.

Resten, not so much!

;)
 
IMG_3043.JPG

Tag det rÀtta, tag Pro-etta. :)

För mig Àr Pro1 den ultimata B-lÀnken. Snyggast och skönast. Stilren, inga konstiga vinklar och snedheter. Möjligen bÀst tillsammans med rouleaux och tidigare pilot (innan de började böja viklÄsen sÄ helvetes mycket). Nya pilot, pro2, pro3 och övriga verkar vara gjorda för runda handleder. Jag har kört mkt av dem, men aldrig gillat dem, aldrig kÀnt mig bekvÀm. BekvÀm kÀnner jag mig med Pro1 och nya hÀrligt mjuka Rolex-lÄs. I övrigt föredrar jag lÀder eller gummi för bekvÀmlighetens skull. Att inte B kör liknande trevliga och justerbara viklÄs som de har till sina egna gummiband Àven pÄ lÀnkarna Àr för mig en gÄta. De Àr mil efter exempelvis Rolex sedan Rolex slutade med sina "pressad-plÄt-kÀnns-som-5-kr-lÀnkar" för nÄgra Är sedan. Dags att Breitling kommer ikapp tycker jag. :)
Hehe nja skön e den och pÄ just jÀrngÀddan passar den bra, men i tex, i titan Àr den skitful tycker jag
AngÄende rolex har dom en bit kvar att lÀra av breitling tex, att inte bara göra damur , i gubbdesign eller börja göra glas som man faktiskt ser igenom:)
 
Hehe nja skön e den och pÄ just jÀrngÀddan passar den bra, men i tex, i titan Àr den skitful tycker jag
AngÄende rolex har dom en bit kvar att lÀra av breitling tex, att inte bara göra damur , i gubbdesign eller glas som man faktiskt ser igenom:)
Haha agree to disagree om bÄde gubbdesign, damur och titan. :)
Jag hade förut en Di Caprio-Chrono Avenger pÄ titanetta. Den hÄrdaste bratten jag haft.
 
Körde en del pĂ„ lĂ€der, men hĂ„rdast var det pĂ„ titanet. Skulle gĂ€rna köpa om denna modell men de har gĂ„tt upp sĂ„ sattans i pris. Köpte min för 11-12 nĂ„got. Ångrar sĂ€ljet och saknar klockan. ;)
Det Àr en favvo för mej med , hÄller med dej om priserna , dom e höga nu, men det verkar gÀlla B överlag, kanske för att mÄnga Àldre B:s kÀnns mer gedigna Àn dom nya? Blivit besviken pÄvett par av dom nya modellerna speciellt colt, den kÀnns lÄngtifrÄn dom Àldre i kÀnsla tycker jag,,
 
Det Àr en favvo för mej med , hÄller med dej om priserna , dom e höga nu, men det verkar gÀlla B överlag, kanske för att mÄnga Àldre B:s kÀnns mer gedigna Àn dom nya? Blivit besviken pÄvett par av dom nya modellerna speciellt colt, den kÀnns lÄngtifrÄn dom Àldre i kÀnsla tycker jag,,
Jag fÄr aldrig kommentarer om mina klockor. NÄnsin. Det spelar ingen roll om jag kört TT-rollar eller stora brattar. Nada. Jag har kört min nya Flying fish non stop i nÄgon vecka nu, ingen har sett den. DÀremot med Chrono Avenger. Ingen har gett lika mycket uppmÀrksamhet (sÀger inte att det Àr nÄgot positivt men ÀndÄ). Min CA blev jÀmt kommenterad som stenhÄrd, cool, wow etc Àven av de som inte har en aning om klockor. Jag vet inte varför, men den har en tuffhet och appeal som fÄ klockor har.
 
Du har bra rotation i lÄdan du :)
Japp! :) svÄrt att bestÀmma mig. Skulle inte förvÄna mig om den gÄr vidare rÀtt omgÄende ocksÄ.. Har ju turen att jag kan köpa Breitling till resonabelt pris. Men tyvÀrr sÄ har jag blivit helt sjukt sugen pÄ den nya iwc ingenieur (nu svÀr jag i kyrkan) efter jag provat den hos ad förra veckan, satt extremt bra pÄ min hand.. :( sÄ för att vara Àrlig vet jag inte riktigt vad jag ska göra lÀngre :(
 
Japp! :) svÄrt att bestÀmma mig. Skulle inte förvÄna mig om den gÄr vidare rÀtt omgÄende ocksÄ.. Har ju turen att jag kan köpa Breitling till resonabelt pris. Men tyvÀrr sÄ har jag blivit helt sjukt sugen pÄ den nya iwc ingenieur (nu svÀr jag i kyrkan) efter jag provat den hos ad förra veckan, satt extremt bra pÄ min hand.. :( sÄ för att vara Àrlig vet jag inte riktigt vad jag ska göra lÀngre :(

KÀnn lugnet, prova en Ingy och konstatera att du ganska snabbt saknar Breitling och dÄ Àr du strax tillbaka i kuddrummet :)
 
KÀnn lugnet, prova en Ingy och konstatera att du ganska snabbt saknar Breitling och dÄ Àr du strax tillbaka i kuddrummet :)
Haha :) förmodligen. Vette fan hur jag ska göra. Tittar det förbi nÄgon som Àr sugen pÄ avengern för vad jag gav för den sÄ kommer jag nog övervÀga att slÀppa den. Slog till mest pga priset och att det var den sista som fanns kvar. Plus att den Àr svincool, men frÄn början var tanken en klocka pÄ lÀnk haha.
 
Japp! :) svÄrt att bestÀmma mig. Skulle inte förvÄna mig om den gÄr vidare rÀtt omgÄende ocksÄ.. Har ju turen att jag kan köpa Breitling till resonabelt pris. Men tyvÀrr sÄ har jag blivit helt sjukt sugen pÄ den nya iwc ingenieur (nu svÀr jag i kyrkan) efter jag provat den hos ad förra veckan, satt extremt bra pÄ min hand.. :( sÄ för att vara Àrlig vet jag inte riktigt vad jag ska göra lÀngre :(

Tassa försiktigt nu sÄ du inte blir bannad frÄn trÄden.
 
Tassa försiktigt nu sÄ du inte blir bannad frÄn trÄden.
SÄ kÀnsliga kan vi inte vara hÀr ju, mÄste kunna nÀmna ett annat mÀrke ;) (sa ju inte rÄÄlex) Haha.
Breitling kommer alltid vara no1 för mig. Tanken hÀr Àr att i slutÀndan sitta pÄ mer Àn 1 klocka.
Polaren tycker jag borde behÄlla avengern och spara till en ingy vid sidan istÀllet sÄ har man en svart och en stÄl.
 
SÄ kÀnsliga kan vi inte vara hÀr ju, mÄste kunna nÀmna ett annat mÀrke ;) (sa ju inte rÄÄlex) Haha.
Breitling kommer alltid vara no1 för mig. Tanken hÀr Àr att i slutÀndan sitta pÄ mer Àn 1 klocka.
Polaren tycker jag borde behÄlla avengern och spara till en ingy vid sidan istÀllet sÄ har man en svart och en stÄl.
Det tycker jag med. Är sjĂ€lv löjligt förtjust i ingyn och jag tror att din rastlöshet skulle dĂ€mpas av att kunna rotera lite pĂ„ handleden utan att behöva sĂ€lja hela tiden
 
SÄ kÀnsliga kan vi inte vara hÀr ju, mÄste kunna nÀmna ett annat mÀrke ;) (sa ju inte rÄÄlex) Haha.
Breitling kommer alltid vara no1 för mig. Tanken hÀr Àr att i slutÀndan sitta pÄ mer Àn 1 klocka.
Polaren tycker jag borde behÄlla avengern och spara till en ingy vid sidan istÀllet sÄ har man en svart och en stÄl.

Okej, du har rÀtt. Det var ju inte en Rolex.
Steg nr 1 för att sitta pÄ mer Àn 1 klocka Àr att inte sÀlja allt innan du hunnit öppna paket. ;)
 
SÄ kÀnsliga kan vi inte vara hÀr ju, mÄste kunna nÀmna ett annat mÀrke ;) (sa ju inte rÄÄlex) Haha.
Breitling kommer alltid vara no1 för mig. Tanken hÀr Àr att i slutÀndan sitta pÄ mer Àn 1 klocka.
Polaren tycker jag borde behÄlla avengern och spara till en ingy vid sidan istÀllet sÄ har man en svart och en stÄl.

SÄ fÄr det bli ! :)
 
  • Like
Reactions: Oli
Okej, du har rÀtt. Det var ju inte en Rolex.
Steg nr 1 för att sitta pÄ mer Àn 1 klocka Àr att inte sÀlja allt innan du hunnit öppna paket. ;)
Jo det har du rÀtt i. Finns bara sÄ mycket skoj :) fÄr helt enkelt bli miljardÀr sÄ jag kan köpa varenda klocka jag vill ha :)
Det svÄra Àr att motivera för frun varför jag skulle behöva mer Àn 1 snordyr klocka..
 
Tillbaka
Topp