• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

DPW by Breitling frÄn tidigt 2000 tal.
operazione-antica-babilonia.jpg
IMG_20210809_203230_736.jpg

Hej pÄ er!
MÄnga fina klockor som ni visar bilder pÄ, trevligt!
Jag sjÀlv jagar vidare efter en Navitimer. SvÄrare Àn jag trodde att hitta rÀtt klocka.
Vet nÄgon ifall det stÀmmer angÄende Navitimer 01, att den alltid mÄste skickas till Schweiz för service och reparation?
Och om det Àr sÄ, Äker kunden pÄ en extra kostnad för det, Àven om det Àr en AD som ska serva eller reparera den?
Tycker ni att det Àr överkurs att köpa en sÄdan klocka som första dyrare klockan eller vad skulle ni sÀga det finns för fördelar med att göra det?
Vad jag förstÄr sÄ har den vÀl lÀngre garantitid?
Sedan undrar jag ifall det endast Àr den modellen som har glasbaksida sÄ att man kan se urverket eller finns det möjligtvis pÄ andra ocksÄ?
UrsÀkta att det blev mÄnga frÄgor nu.
Med vÀnlig hÀlsning, Johan

Breitling har genomfört en prisjustering som tydligen inte Ă€ndrats pĂ„ deras egen hemsida. Men för att vara pĂ„ sĂ€kra sidan skall jag kontrollera detta imorgon fm. Återkommer.
Trevlig kvÀll!
VÄra priser pÄ gummibanden etc. stÀmmer. Breitling har inte hunnit uppdatera priserna pÄ sin hemsida.

IgĂ„r luftade jag B1an😊
Sista Ă„rsmodellen 2006 i absolut nyskick efter Breitling vĂ€nligt men kostsamt servat och bytt urverk, yttre och inre vridring, urtavla, visare, den ikoniska baksidan och spĂ€nnet pĂ„ stĂ„llĂ€nken sĂ„ i princip en helt ny klocka för 2006 Ă„rs nypris sĂ„ betalt den tvĂ„ gĂ„nger dĂ„đŸ˜‚đŸ˜…đŸ’ž men mer Ă€n vĂ€l vĂ€rt det för den skall stanna hĂ€r

5C134CC8-4730-4CEB-8C87-588CFF0D48E0.jpeg

Blir det dubbepost idag men tĂ€nkte att kanske fler Ă€n jag gillar att jĂ€mföra olika modeller. KlĂ€mde pĂ„ polarens Tudor Heritage Chrono som mĂ€ter 42 mm och har ganska lĂ„nga bandhorn. Hans kommentar om min Emergency var: "nĂ€, den hĂ€r Ă€r för liten för mig" 😆

Jag tyckte nog att de kÀndes ungefÀr lika stora, Tudorn nÄgot större kanske, men det berodde sÀkert pÄ att den vÀgde betydligt mer.

IMG_20210810_213722_142.jpg

F535D48F-5590-48E0-BF83-7CCAC9C0CB3E.jpeg
Börjar fÄ lite tankar pÄ att avyttra denna. Prisbilden kÀnns jÀkligt svÄr. Vad tror ni man kan begÀra? Komplett och bra gÄng samt tidigare servicehistorik :) litet ding i glaset vid 7an samt hÄrt polerad logotyp pÄ lÄset sÄ högra vingen syns dÄligt ;)

Tillbaka
Topp