• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Du får låna i utbyte mot en gul klocka
20210814_171328.jpg

WE HAVE A DEAL! 🤣

Screenshot_20210814_172532.jpg

FRÅGA: Är det bara jag som tycker att aktiviteten i den här tråden stannat av rejält senaste tiden? För några år sedan var det en av forumets livligaste trådar men nu lunkar den sig liksom fram.

Är lite förvånad över att det inte är tvärtom: Breitling har kommit med massa nya modeller och knappt någonstans i Europa är Breitling billigare än i Sverige just nu.

Är det bara jag som inbillar mig eller vad har ni för känsla? 🤔

FRÅGA: Är det bara jag som tycker att aktiviteten i den här tråden stannat av rejält senaste tiden? För några år sedan var det en av forumets livligaste trådar men nu lunkar den sig liksom fram.

Är lite förvånad över att det inte är tvärtom: Breitling har kommit med massa nya modeller och knappt någonstans i Europa är Breitling billigare än i Sverige just nu.

Jag har mest lurkat runt här som Bratte wannabe och Rolex fan boy, men har ändrat prioritering pga så Rolex trött nu, och alltid uppskattat Breitling, men ”bara” ägt 5 stycken, en i taget, nu 2 st, men håller med, mkt mer fart bara för ngn månad sedan, kanske svär i kyrkan nu, men jag uppskattar Kern och att han satt fart på Breitling…

Jag har mest lurkat runt här som Bratte wannabe och Rolex fan boy, men har ändrat prioritering pga så Rolex trött nu, och alltid uppskattat Breitling, men ”bara” ägt 5 stycken, en i taget, nu 2 st, men håller med, mkt mer fart bara för ngn månad sedan, kanske svär i kyrkan nu, men jag uppskattar Kern och att han satt fart på Breitling…
Ja Rolex har blivit rejält trötta nu. Såg deras "jättenyhet" på Krons Ur nyligen: en Datejust med grön tavla som hade palmblad. Trodde det var ett skämt först, men... tydligen inte. Riktigt trist för jag gillar båda, som du.

Ja Rolex har blivit rejält trötta nu. Såg deras "jättenyhet" på Krons Ur nyligen: en Datejust med grön tavla som hade palmblad. Trodde det var ett skämt först, men... tydligen inte. Riktigt trist för jag gillar båda, som du.
Jag var inne häromdgn , LW, och kikade lite, trötta DJ’s (har säkert ägt 10 själv), för ca 120-150k, vi snackar 36mm , samt de som var inne o kikade, 0 klock intresse och 100 prestige, frågade hur ofta man byter batteri på en DJ 36, jag pallar ej längre….

angående nya breitling så skulle jag vilja säga att kern vill ändra för mycket för att jag ska gilla det som släpps

när man börjar med popup butiker i pastelfäger och alla konstiga inlägg han gör på insta så har jag gett upp alla nya.

men som tur är så finns där så många grymma schneider brattar kvar ute att hitta haha

Senast ändrad:

Jo, det är ganska dött men det brukar gå i vågor

Jag var inne häromdgn , LW, och kikade lite, trötta DJ’s (har säkert ägt 10 själv), för ca 120-150k, vi snackar 36mm , samt de som var inne o kikade, 0 klock intresse och 100 prestige, frågade hur ofta man byter batteri på en DJ 36, jag pallar ej längre….
man kan säga vad man vill om rolex men dom tar hand om sitt arv på ett bra sätt

kern vill ändra för mycket på vad breitling är

Helt ny i forumet, men funderar på att köpa mig en Breitling och i butik kostar den ca 43.000 kr i olika butiker som jag varit i.

På nätet ca 35.000 kr.

hur är det och köpa kickan på uret ? Några som har erfarenhet ifrån dom ?

Helt ny i forumet, men funderar på att köpa mig en Breitling och i butik kostar den ca 43.000 kr i olika butiker som jag varit i.

På nätet ca 35.000 kr.

Inte värt att köpa på Uret för att få 20% off om du frågar mig. Vet inte var du bor, men i STHLM bör du kunna få 20% off i butik om du anstränger dig lite.

På nätet ca 35.000 kr.

Du kanske prompt är ute efter en i 44mm men annars så finns det en 42 på köp&sälj.

En fråga till alla er som e erfarna..
Jobbar som hantverkare/projektledare, ibland på kontoret, ibland målar jag, ibland snickrar jag!

vill ändå bära min eventuellt Breitling på vardagar! Är det dumt ?

Jobbar som hantverkare/projektledare, ibland på kontoret, ibland målar jag, ibland snickrar jag!

Absolut inte!

Jag har också ett praktiskt yrke och jag försöker använda mina klockor så mycket som möjligt

Sen väljer jag gärna lite mer robusta klockor på jobbet och inte en dressare

Köp två helt enkelt! En mer robust för lite hårdare tag och en lite finare för kontoret och andra lugnare sammanhang.
Med det sagt så tycker jag att klockor ska användas. Min Navitimer, som knappast hör till de mest robusta modellerna, har jag burit i alla möjliga sammanhang både i jobbet och privat.

Tillbaka
Topp