• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IgÄr sÄ mailade jag flera AD ang klockan och hörde om dom kunde göra nÄgot bÀttre pris! Fick svar ifrÄn en som skrev följande...

”Om du köper en klocka frĂ„n en auktoriserad Ă„terförsĂ€ljare sĂ„ fĂ„r du alltid nygaranti pĂ„ klockan, och det finns inga som helst strul i framtiden nĂ€r du eventuellt behöver fĂ„ hjĂ€lp med nĂ„got under garantitiden dĂ„ den Ă€r köpt hos oss. NĂ€r du handlar en klocka pĂ„ nĂ€tet som inte egentligen fĂ„r sĂ€lja klockan, sĂ„ Ă€r den aldrig helt ny. I vissa fall sĂ„ sĂ€ljs dessa klockor med garantikort som ej Ă€r korrekta, och dĂ€rav gĂ€ller ingen garanti”

stÀmmer detta ?

IgÄr sÄ mailade jag flera AD ang klockan och hörde om dom kunde göra nÄgot bÀttre pris! Fick svar ifrÄn en som skrev följande...

”Om du köper en klocka frĂ„n en auktoriserad Ă„terförsĂ€ljare sĂ„ fĂ„r du alltid nygaranti pĂ„ klockan, och det finns inga som helst strul i framtiden nĂ€r du eventuellt behöver fĂ„ hjĂ€lp med nĂ„got under garantitiden dĂ„ den Ă€r köpt hos oss. NĂ€r du handlar en klocka pĂ„ nĂ€tet som inte egentligen fĂ„r sĂ€lja klockan, sĂ„ Ă€r den aldrig helt ny. I vissa fall sĂ„ sĂ€ljs dessa klockor med garantikort som ej Ă€r korrekta, och dĂ€rav gĂ€ller ingen garanti”

stÀmmer detta ?
Min uppfattning Àr att man aldrig ska pruta över mejl nÀr man köper frÄn AD.

Kan nu uppdatera alla er som var hjÀlpsamma i mitt köp av min första Breitling.

Fick du tips om att kolla chrono24 och det gjorde jag, la en order pÄ en SuperOcean hos en stor och seriös sÀljare ifrÄn tyskland.
Priset var ca 31.000 kr med frakt. Idag pÄ morgonen fick jag svar att priset blev ca 33.800 kr för att TAX, VAT m.m hade gÄtt upp under sommaren, riktigt jÀvla
oseriöst och jag avböjde deras offert..

Och igÄr kvÀll hade jag ju mailat 3 st AD om att jag var intresserad av en SuperOcean men inte ville betala listpris pÄ 43.500 kr och frÄgade rakt ut i mailet vad dom kunde göra för pris till mig.. Döm av min förvÄning sÄ fick jag svar idag kl 09:45 att en AD kunde tÀnkas slÀppa den för 38.600 kr. fortfarande lite för dyrt tÀnkte jag och svarade och tackade för att dom hörde av sig, jag sa att om ni kan slÀppa den för 35.600 kr sÄ kommer jag direkt.

Tog inte mer Àn 45 min innan jag fick svar. "Hej, Robert. Kommer du in innan kl 17:00 idag sÄ har vi en deal"

Satte mig i bilen och Äkte 2h till en hyfsad stor stad dÀr jag sedan blev Àgare av en Breitling SuperOcean 44mm

Tycker vÀl ÀndÄ att jag lyckades helt ok att fÄ ner den ifrÄn 43.500kr till 35.600kr

SÄ jag kÀnner mig vÀldigt nöjd!!!

/Robert

tempImageEQcujI.jpg

Kan nu uppdatera alla er som var hjÀlpsamma i mitt köp av min första Breitling.

Fick du tips om att kolla chrono24 och det gjorde jag, la en order pÄ en SuperOcean hos en stor och seriös sÀljare ifrÄn tyskland.
Priset var ca 31.000 kr med frakt. Idag pÄ morgonen fick jag svar att priset blev ca 33.800 kr för att TAX, VAT m.m hade gÄtt upp under sommaren, riktigt jÀvla
oseriöst och jag avböjde deras offert..

Och igÄr kvÀll hade jag ju mailat 3 st AD om att jag var intresserad av en SuperOcean men inte ville betala listpris pÄ 43.500 kr och frÄgade rakt ut i mailet vad dom kunde göra för pris till mig.. Döm av min förvÄning sÄ fick jag svar idag kl 09:45 att en AD kunde tÀnkas slÀppa den för 38.600 kr. fortfarande lite för dyrt tÀnkte jag och svarade och tackade för att dom hörde av sig, jag sa att om ni kan slÀppa den för 35.600 kr sÄ kommer jag direkt.

Tog inte mer Àn 45 min innan jag fick svar. "Hej, Robert. Kommer du in innan kl 17:00 idag sÄ har vi en deal"

Satte mig i bilen och Äkte 2h till en hyfsad stor stad dÀr jag sedan blev Àgare av en Breitling SuperOcean 44mm

Tycker vÀl ÀndÄ att jag lyckades helt ok att fÄ ner den ifrÄn 43.500kr till 35.600kr

SÄ jag kÀnner mig vÀldigt nöjd!!!

/Robert

tempImageEQcujI.jpg
Grattis grattis, Man ska kĂ€mpa lite nĂ€r man handlar sĂ„ blir belöningen godare

Hej pÄ er!
Jag försöker bidra lite hÀr...
Har letat efter en Breitling Navitimer ett tag nu och hÀromdagen kunde jag köpa den fina pÄ bilden hÀr av medlemmen SalvadorDali.(Tack Ànnu en gÄng för affÀren).
Jag kom fram till att det Àr just Navitimer som jag tycker mest om av alla kockor jag sett och specifikt med denna urtavlan.
Letade och letade överallt utan direkt framgÄng.
Som jag nÀmnt i nÄgot inlÀgg tidigare sÄ Àr jag grön nÀr det gÀller klockor och har ett par Gant klockor som jag inte anvÀnt pÄ lÀnge.
För nÄgra mÄnader sedan nÀr jag var mitt i mitt letande sÄ rÄkade jag kolla till mina gamla klockor och jag hade t.o.m. glömt av att tvÄ av dem ÀndÄ pÄminner om designen pÄ min favoritklocka. Ja, jag vet, jag Àr inte som alla andra. Det var lÀnge sedan jag anvÀnde nÄgon av dem.
Började dÄ anvÀnda den mindre klockan pÄ bilden och tyckte det kÀndes gött att ha klocka pÄ sig igen.
Har i omgÄngar ocksÄ delvis tappat sugen pÄ att leta efter ny klocka men sÄ hÀromdagen fick jag kontakt med SalvadorDali. Vi kom överens om att ses för att jag skulle kunna fÄ se hans klocka som han hade till salu. Allt stÀmde sÄ bra att vi gjorde upp affÀren och jag kÀnner mig jÀtteglad för att Àntligen kunna Àga en mer speciell klocka (Breitling Navitimer 01)
NÀsta steg för mig blir att jaga rÀtt pÄ en pilotlÀnk till min Navitimer. Om det Àr nÄgon hÀr som har en fin som ni vill sÀlja till mig sÄ fÄr ni gÀrna höra av er.
Jag tackar för mig och hoppas ni fÄr en skön kvÀll.
Med vÀnlig hÀlsning, Johan

tempImageB2seJ6.png

Hej Johan!

Roligt att fÄ se lite bilder och lÀsa att du Àr nöjd med köpet!
Jag Äterkommer nÀr jag vill köpa tillbaka den, mÄste bara biffa till mig lite först :D
Ha det gott!

Hej Johan!

Roligt att fÄ se lite bilder och lÀsa att du Àr nöjd med köpet!
Jag Äterkommer nÀr jag vill köpa tillbaka den, mÄste bara biffa till mig lite först :D
Ha det gott!
Hej Johan!
Tack, jag Àr vÀldigt nöjd.
Haha, du Àr vÀlkommen men det med biffa till sig hoppar vi över. Du Àr grym som du Àr.
Ha det gött!

angÄende nya breitling sÄ skulle jag vilja sÀga att kern vill Àndra för mycket för att jag ska gilla det som slÀpps

nÀr man börjar med popup butiker i pastelfÀger och alla konstiga inlÀgg han gör pÄ insta sÄ har jag gett upp alla nya.

men som tur Àr sÄ finns dÀr sÄ mÄnga grymma schneider brattar kvar ute att hitta haha
image.jpg

Scneiderbratte pÄ idag ;-)

Har behandlats förut kanske, Aviator 8 serien, fett nice, ful, cool ? Vad sÀger panelen ?
8CAC5754-63F7-4B14-B074-29465A23F400.png

Jag tycker ungefÀr sÄ hÀr:
Jag gillar utseendet men den verkar inte vara sÀrskilt populÀr
PrisvÀrd pÄ grÄmarknaden. SÀrskilt de Eta-baserade varianterna. Jag skulle dock hellre köpa den vanliga Navitimern dÄ den Àr mer klassisk
De senare varianterna med siffror i vridringen Àr snyggare
En vÀldigt klantig produktlansering

52022DBC-62CA-409F-BE70-4C42A21785A7.jpeg

Avd Kern, mailade lite fram och tillbaks med honom, verkar vara mkt trevlig och imponerande att han bemödar sig att chit chatta med kunder, prova det med Rolex CEO

VÀldigt imponerande i dagens stressiga samhÀlle. Gillar nÀr folk kan vara lite softa och inte vara sÄ fruktansvÀrt upptagna med att prestera hela tiden.
Dessutom tror jag att det i lÀngden gynnar alla om man tar hand om de mjuka vÀrdena.

PrisvÀrd pÄ grÄmarknaden. SÀrskilt de Eta-baserade varianterna. Jag skulle dock hellre köpa den vanliga Navitimern dÄ den Àr mer klassisk

Jag Ă€r 50/50, en del Ă€r mkt snygga tex ref 765, de andra tycker jag först sĂ„g ut som fula kapsyler, men det Ă€r ngt som drar mig dit Ă€ndock, vet ej varför

En frÄga ang försÀkring! Nu var inte min klocka jÀtte dyr, men hur gör ni med försÀkring ?
VÀljer ni hemförsÀkring eller har ni nÄgon extra till eran klocka.

Tar gÀrna emot tips!

Jag gillar komplikationerna. Dag, datum, tidtagare och dubbla tidszoner.
Fejk-patina och B istÀlelt för vingarna förstör klockan dock.

Tillbaka
Topp