• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

C1240201-5FFD-4798-B5C6-E7770B7BD75B.jpeg
dagens inköp :)

ApropÄ lÀder, textil eller lÀnk...vad föredrar ni och vad ser ni för fördelar med respektive material?
Köper ni original eller annat?
Ha det gött!

Vet inte tekniken bakom men de skriver t.o.m 100m WR pÄ banden. Undrar vad som hÀnder djupare Àn 100m? Bandets stygn exploderar?? :)
Bandet blir platt som ett nato. TÀnk sÄ förvÄnad du skulle bli nÀr du kommer till ytan och inser ditt misstag!

Eller sÄ Àr det helt enkelt ett uttryck för att det verkligen tÄl vatten. PÄ riktigt.

GĂ„r igenom gamla bilder och fick ett plötsligt sug efter en röding — den elegantaste av alla fĂ€rgglada Chronomater!

Screenshot_20210819_235240.jpg
Screenshot_20210819_235228.jpg
Bourdeaux och den mörkgröna Ă€r ju bara sĂ„ mycket 90 tal ;-) Gillar chronomat med guillouche tavlor, finns de i rött / grönt? Tror aldrig jag sett detta men variationerna var ju oĂ€ndliga nĂ€r det begav sig

0EA127A9-9EC9-4E72-A99E-4CAA6E6BF785.jpeg

07B23509-A9A5-4D4F-A46E-8CBB153C73A4.jpeg

Bourdeaux och den mörkgröna Ă€r ju bara sĂ„ mycket 90 tal ;-) Gillar chronomat med guillouche tavlor, finns de i rött / grönt? Tror aldrig jag sett detta men variationerna var ju oĂ€ndliga nĂ€r det begav sig

0EA127A9-9EC9-4E72-A99E-4CAA6E6BF785.jpeg

Fast denna Ă€r inte original va? Ser ut som nĂ„n satt en blĂ„ chapter ring pĂ„ en tvĂ„tonstavla. Finns ju inget blĂ„tt alls i tavlan đŸ€”

Fast denna Ă€r inte original va? Ser ut som nĂ„n satt en blĂ„ chapter ring pĂ„ en tvĂ„tonstavla. Finns ju inget blĂ„tt alls i tavlan đŸ€”

Jag tror att det kan vara ljuset/blixten som gör att den ser lite konstig ut. Ev kan tavlan ocksÄ vara lite missfÀrgad, vilket inte Àr sÄ ovanligt. SÀrskilt runt de smÄ indextavlorna. HÀr Àr en annan blÄ-grÄ.
C7DB9655-DE2D-44CB-9A91-A78459F2B231.jpeg

Med Breitling igen sedan nÄgra dagar. Köpte denna trevliga klassiker av @Maxer
Söker nu ett 20mm gummi, gĂ€rna det nedanför. Även ett par skruvade lĂ€nkbitar till vore fint. Om nĂ„gon har till salu sĂ„ hör gĂ€rna av er :)

IMG_20210821_123747.jpg
Screenshot_20210821_123728_com.android.chrome.jpg
Grattis till en klassiker!
Om du har rÄd skulle jag rekommendera att köpa ett nytt gummi, Breitlings priser pÄ dessa Àr helt klart överkomliga. Runt 1400 kr för bÄde gummin och spÀnne!

Tillbaka
Topp