• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Watchie

Patek
2-Faktor
Men det Àr med samma boett och band som tidigare? Det har ju talats om en uppgradering, och att dÄ komma med denna variant nu, kÀnns vÀl lite mÀrkligt?
Njae, utan att vara 100, inget med Breitling att göra sĂ„ att sĂ€g, annat Ă€n ngn lokal AD som ”passar pĂ„ ” att krĂ€nga lite xtra i samband med att UAE firar 50, Ă€r massa ”special” dĂ€r i Ă„r
..
 

Rulle

Audemars
Njae, utan att vara 100, inget med Breitling att göra sĂ„ att sĂ€g, annat Ă€n ngn lokal AD som ”passar pĂ„ ” att krĂ€nga lite xtra i samband med att UAE firar 50, Ă€r massa ”special” dĂ€r i Ă„r
..
eftersom det Àr en breitling klocka aÄ borde ju breitling ha nÄgot med det hela att göra....


klockan Àr ju inte direkt made in uae eller kina haha
 

Watchie

Patek
2-Faktor
eftersom det Àr en breitling klocka aÄ borde ju breitling ha nÄgot med det hela att göra....


klockan Àr ju inte direkt made in uae eller kina haha
Jo jo, men det handlar ej om att utveckla ngt nytt pÄ Breitlings iniativ, snarare ngn lokal AD som i samarbete med Breitling tagit fram den 

 

Rulle

Audemars
Jo jo, men det handlar ej om att utveckla ngt nytt pÄ Breitlings iniativ, snarare ngn lokal AD som i samarbete med Breitling tagit fram den 

skulle bara jÀvlas!

jag har svÄrt att förstÄ valet av modell hÀr

kÀnns ju inte som aeroapace andas ren lyx och flÀrd direkt

kÀnns ju som breitling försöker tömma hyllorna pÄ allt dom har dÀr inför en kommande ny modell
 

Rulle

Audemars
Jo jo, men det handlar ej om att utveckla ngt nytt pÄ Breitlings iniativ, snarare ngn lokal AD som i samarbete med Breitling tagit fram den 

breitling har ju slÀppt vÀldigt mÄnga olika LE till den arabiaka marknaden bland annat en svart avi-8 med arabiska siffror

Àr vÀl bara vi hÀr i sverige som inte fÄr fler coola le's lÀngre haha
 

Watchie

Patek
2-Faktor
breitling har ju slÀppt vÀldigt mÄnga olika LE till den arabiaka marknaden bland annat en svart avi-8 med arabiska siffror

Àr vÀl bara vi hÀr i sverige som inte fÄr fler coola le's lÀngre haha
UAE har cash, stor marknad tror jag för Breitling, bodde dĂ€r i 2 Ă„r, tror just denna AD gjorde en massa specialare med flera dinkor, bla Breitling, men sĂ„ Ă€r det sĂ€kert, fattiga svennar lĂ„ngt uppe i Norr Ă€r vĂ€l för uncoola för LE’s, men tur att S&S precis slĂ€ppte en LE goding :)
 

Boozer_87

Panerai
UAE har cash, stor marknad tror jag för Breitling, bodde dĂ€r i 2 Ă„r, tror just denna AD gjorde en massa specialare med flera dinkor, bla Breitling, men sĂ„ Ă€r det sĂ€kert, fattiga svennar lĂ„ngt uppe i Norr Ă€r vĂ€l för uncoola för LE’s, men tur att S&S precis slĂ€ppte en LE goding :)
S&S Ă€r vĂ€l limited đŸ€Ł förlĂ„t, straffspark jag inte kunde motstĂ„ 👊
 

Norda

Panerai
3CBCACD6-F66F-42B1-8F6B-3AD8D5E092DA.jpeg
 

DrDre

Patek
Men det Àr med samma boett och band som tidigare? Det har ju talats om en uppgradering, och att dÄ komma med denna variant nu, kÀnns vÀl lite mÀrkligt?

Jag skulle tro att det handlar mer om att man vill röra om och fÄ lite uppmÀrksamhet Àn att man gör sig besvÀret att skaffa nya tavlor och baksidor för att sÀlja ett sÄ litet antal som 50 klockor. Dvs nyttan Àr nog mer i termer PR och varumÀrkesbyggande Àn intÀkter.
 

Chris76

Breitling
Jag har letat lÀnge efter en Breitling Colt 44 mm. Breitling har tydligen slutat tillverka den nyligen. Men sÄ hÀr om dagen hittade jag ett överblivet exemplar hos en juvelerare - helt ny. Saken Àr den att han inte Àr en auktoriserad sÀljare av Breitling. Han sÀljer egentligen mest smycken. Törs jag köpa denna klocka av honom? Vad hÀnder om den slutar fungera? Breitlings garanti gÀller vÀl bara om klockan Àr sÄld av AD, eller...? En annan sak jag undrar: om jag sedan vill sÀlja klockan i framtiden, kommer jag dÄ fÄ sÀmre betalt för att den inte vara sÄld av en AD? Tacksam för svar av folk som kan den hÀr branschen bÀttre Àn jag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har letat lÀnge efter en Breitling Colt 44 mm. Breitling har tydligen slutat tillverka den nyligen. Men sÄ hÀr om dagen hittade jag ett överblivet exemplar hos en juvelerare - helt ny. Saken Àr den att han inte Àr en auktoriserad sÀljare av Breitling. Han sÀljer egentligen mest smycken. Törs jag köpa denna klocka av honom? Vad hÀnder om den slutar fungera? Breitlings garanti gÀller vÀl bara om klockan Àr sÄld av AD, eller...? En annan sak jag undrar: om jag sedan vill sÀlja klockan i framtiden, kommer jag dÄ fÄ sÀmre betalt för att den inte vara sÄld av en AD? Tacksam för svar av folk som kan den hÀr branschen bÀttre Àn jag.
Vad har den för tillbehör? Om certet Àr korrekt ifyllt sÄ Àr det lugnt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den kommer som full set, men om jag förstÄr saken rÀtt sÄ Àr det denna juvelerare som fyller i certifikatet sjÀlv...(?) - eller menar du att den han köpte klockanav i första hand borde ha fyllt i den...?
Den butik som skriver certet behöver vara officiell ÄterförsÀljare för att certet och garantin ska gÀlla.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja just det. DÀrför tar jag alltsÄ en kalkylerad risk om jag köper klockan, antar jag. Ja, men tack för svar. Jag fÄr sova pÄ saken.
Att sÀlja en modern Breitling utan cert Àr inte lÀtt. SÄ se till att den Àr riktigt billig och att du fÄr kvitto i sÄ fall. En sÄ pass vanlig modell borde du kunna hitta MED er utan större problem.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Har lĂ€nge velat ha en Breitling i Blacksteelutförande, helst en dykare. I gĂ„r dök den hĂ€r upp (🙂), nyskick och fullset. Köpte den över en kopp kaffe av en trevlig Breitlingentusiast.
Det Àr en Superocean 46, en rejÀl best som syns och kÀnns pÄ handleden.
- SÄ nöjd!
95A2C29A-DB3E-477D-9446-343B6C2F4A99.jpeg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
NÀ vet ni vad jag sÄg. En flygplats klocka med B:ett och inte vingarna! Den var INTE fin. TyvÀrr ingen bild dÄ den var placerad dumt i sÀkerhetskontrollen
 
Topp