• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Varm juldag🎄👍
B98765AA-54A0-4BE5-80EC-47615180B83D.jpeg
 
Fick denna gobit i julklapp av frugan. Har inte haft nÄgon Breitling sedan 2007 dÄ jag sÄlde min Pluton Team 60 som jag fick av frugan julen 1995.
Är vĂ€ldigt nöjd med den och det kĂ€nns skönt att ha en Breitling igen.
IMG_0257.jpg
IMG_0259.jpg
IMG_0267.jpg

Hittade en katalog frÄn 94 med Breitling Pluton. Min var dock en Team 60.
IMG_0253.jpg
 
Fick denna gobit i julklapp av frugan. Har inte haft nÄgon Breitling sedan 2007 dÄ jag sÄlde min Pluton Team 60 som jag fick av frugan julen 1995.
Är vĂ€ldigt nöjd med den och det kĂ€nns skönt att ha en Breitling igen.
IMG_0257.jpg
IMG_0259.jpg
IMG_0267.jpg

Hittade en katalog frÄn 94 med Breitling Pluton. Min var dock en Team 60.
IMG_0253.jpg
Mycket bra!
 
Fick denna gobit i julklapp av frugan. Har inte haft nÄgon Breitling sedan 2007 dÄ jag sÄlde min Pluton Team 60 som jag fick av frugan julen 1995.
Är vĂ€ldigt nöjd med den och det kĂ€nns skönt att ha en Breitling igen.
IMG_0257.jpg
IMG_0259.jpg
IMG_0267.jpg

Hittade en katalog frÄn 94 med Breitling Pluton. Min var dock en Team 60.
IMG_0253.jpg
HĂ€ftig julklapp
 
Fick denna gobit i julklapp av frugan. Har inte haft nÄgon Breitling sedan 2007 dÄ jag sÄlde min Pluton Team 60 som jag fick av frugan julen 1995.
Är vĂ€ldigt nöjd med den och det kĂ€nns skönt att ha en Breitling igen.
IMG_0257.jpg
IMG_0259.jpg
IMG_0267.jpg

Hittade en katalog frÄn 94 med Breitling Pluton. Min var dock en Team 60.
IMG_0253.jpg
Grattis , nice fruga, hojta till om du skiljer dig ;)
 
TrĂ„den, trĂ„den, rĂ„d pls, fick in lite xtra flis frĂ„n en tidigare affĂ€r i andra ”hemlandet”, Filippinerna, sĂ„ tĂ€nkte handla en dinka till, krav Ă€r HAQ, nu till frĂ„gan, Sinn UX GSG9 eller en Endurance Pro ( bubblare GS sbgx 263), vad sĂ€ger ni ?

DE0FCDCC-A615-474C-88D4-0814EFB95E7B.jpeg
E4FC1347-4AFA-4D27-B6B2-E9CE68774D23.jpeg
14BF9154-3F5C-40D4-830C-0AF9E2723064.png
 
Man mĂ„ste vidga vyerna, kanske, Ă€r lite Sinn sugen faktiskt, Bratte Ă€r alltid alt 1, men va fn de fĂ„r spotta ut mer affordable HAQ’s, men har sneglat lĂ€nge pĂ„ Endurance, fĂ„r se om man fĂ„r en bra deal, finns en hĂ€r pĂ„ ks för 22, men jag fĂ„r noja av att handla av folk som jag ej har 100 koll pÄ 
 
TrĂ„den, trĂ„den, rĂ„d pls, fick in lite xtra flis frĂ„n en tidigare affĂ€r i andra ”hemlandet”, Filippinerna, sĂ„ tĂ€nkte handla en dinka till, krav Ă€r HAQ, nu till frĂ„gan, Sinn UX GSG9 eller en Endurance Pro ( bubblare GS sbgx 263), vad sĂ€ger ni ?

DE0FCDCC-A615-474C-88D4-0814EFB95E7B.jpeg
E4FC1347-4AFA-4D27-B6B2-E9CE68774D23.jpeg
14BF9154-3F5C-40D4-830C-0AF9E2723064.png
Du kÀnns inte som en dresskille, sÄ GSen gÄr bort. Av sinn och den bratten sÄ hade jag valt bratten, fast pÄ svart gummi.
 
Du kÀnns inte som en dresskille, sÄ GSen gÄr bort. Av sinn och den bratten sÄ hade jag valt bratten, fast pÄ svart gummi.
Tack för tips, nej fan , har Ă€gt ngn dressare, men rykit pĂ„ en gĂ„ng, bara sĂ„ sugen o testa en GS ngn gĂ„ng, men dĂ„ fĂ„r det bli dykaren isf, I hear you , Bratten Ă€r nog i vinnarhĂ„let

 
Man mĂ„ste vidga vyerna, kanske, Ă€r lite Sinn sugen faktiskt, Bratte Ă€r alltid alt 1, men va fn de fĂ„r spotta ut mer affordable HAQ’s, men har sneglat lĂ€nge pĂ„ Endurance, fĂ„r se om man fĂ„r en bra deal, finns en hĂ€r pĂ„ ks för 22, men jag fĂ„r noja av att handla av folk som jag ej har 100 koll pÄ 
Klart man fĂ„r , i korrekt trĂ„d đŸ€ŁđŸ˜˜đŸ˜‰
 
Hej!
Jag har haft ett par stycken Breitling Super Avenger I, men har nu hittat en II Pro som jag Àr intresserad av att köpa.
Men jag tycker de Àr vÀldigt sliten med smÄrepor överallt, och skulle gÀrna fÄ den i bÀttre skick.
Har kollat lite pÄ youtube pÄ olika video och sökt pÄ forumet efter nÄgon bra nybörjar trÄd för vad man ska tÀnka pÄ och handla.
Om jag ska polera sjÀlv, vad ska jag tÀnka pÄ ?
Vad Àr de för produkter som behövs ?
Ska man polera förhand eller med maskin ?
Finns de nÄgon sida dÀr man köpa de som behövs i Sverige ?

Alla tips Àr vÀlkomna till en nybörjare pÄ forumet :)
 

Bilagor

  • 749E0F10-414D-4F23-8C2A-5D44F7119E3A.jpeg
    749E0F10-414D-4F23-8C2A-5D44F7119E3A.jpeg
    552.6 KB · Visningar: 9
  • AB0DC7A2-D871-4340-ADA3-81134F51CF51.jpeg
    AB0DC7A2-D871-4340-ADA3-81134F51CF51.jpeg
    443.5 KB · Visningar: 8
  • 1670519F-303A-4C97-B703-247EF051A222.jpeg
    1670519F-303A-4C97-B703-247EF051A222.jpeg
    424.6 KB · Visningar: 9
Du ska inte polera sjÀlv. Du ska lÀmna in den eller skicka den till Klockmaster Globen sÄ det blir rÀtt gjort. Helt klart vÀrt pengarna. Eller vad sÀger du @JensBP ?

Edit: Om du nödvÀndigtvis ska göra det sjÀlv sÄ behöver du minst en borrmaskin, bordfÀste, polertrissa, polerpasta tÄlamod och skicklighet. Du behöver Àven plocka isÀr allting. NÀr du polerat behöver du tvÀtta i ultraljud sÄ du fÄr bort all polerpasta.
 
Jag kollade med Bergströms Ur i Malmö idag, och dom skulle skicka den till Breitling Scandiniva, och de kunde ta lÄng tid för
att bara fÄ en offert för priset av en polering. SÄ kÀnde att dÄ kanske man ska försöka sjÀlv först.
 
Du ska inte polera sjÀlv. Du ska lÀmna in den eller skicka den till Klockmaster Globen sÄ det blir rÀtt gjort. Helt klart vÀrt pengarna. Eller vad sÀger du @JensBP ?

Edit: Om du nödvÀndigtvis ska göra det sjÀlv sÄ behöver du minst en borrmaskin, bordfÀste, polertrissa, polerpasta tÄlamod och skicklighet. Du behöver Àven plocka isÀr allting. NÀr du polerat behöver du tvÀtta i ultraljud sÄ du fÄr bort all polerpasta.
Ja Globen kan polera helt klart. Ingen kan polera hemma sjÀlv. Inte ens de flesta urmakare kan polera i mitt tycke. Globen kan. Det krÀver allt det du skriver + erfarenhet. Det Àr ett skrÄ. Polerar man sjÀlv sÄ blir det en extrafulpolerad klocka som tappar rejÀlt vÀrde.
 
Jag kollade med Bergströms Ur i Malmö idag, och dom skulle skicka den till Breitling Scandiniva, och de kunde ta lÄng tid för
att bara fÄ en offert för priset av en polering. SÄ kÀnde att dÄ kanske man ska försöka sjÀlv först.
Skicka till Globen eller skit i det. Du kan maila urmakeriet sjĂ€lv och bifoga lite foton. [email protected]
 
Hej!
Jag har haft ett par stycken Breitling Super Avenger I, men har nu hittat en II Pro som jag Àr intresserad av att köpa.
Men jag tycker de Àr vÀldigt sliten med smÄrepor överallt, och skulle gÀrna fÄ den i bÀttre skick.
Har kollat lite pÄ youtube pÄ olika video och sökt pÄ forumet efter nÄgon bra nybörjar trÄd för vad man ska tÀnka pÄ och handla.
Om jag ska polera sjÀlv, vad ska jag tÀnka pÄ ?
Vad Àr de för produkter som behövs ?
Ska man polera förhand eller med maskin ?
Finns de nÄgon sida dÀr man köpa de som behövs i Sverige ?

Alla tips Àr vÀlkomna till en nybörjare pÄ forumet :)
har du pratat med huke?
dom har sÄlt breitling sedan urminnes tider och borde fan kunna polera klockan Ät dig

"breitling nordic"

heter dom inte time promotion fortfarande?
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp