• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Boozer_87

Panerai
Funderar ocksÄ... antingen sÀlja exo och Aero och fixa chronomat reverse panda, eller sÀlja Aero och skaffa exo lÀnk...
Jag har ju förstatjing pĂ„ exon det Ă€r ju sen gammalt sĂ„ jag Ă€r ju lite fĂ€rgad i Ă€mnet đŸ€Ł men pĂ„ riktigt det Ă€r inte ekonomisk försvarbart och köpa en lĂ€nk för typ 25 k till en klocka som kostar 40k 😁 Ă€r ju sĂ„klart min högst personliga Ă„sikt. Jag swishar sĂ„ slipper du tĂ€nka mer 😘
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ju förstatjing pĂ„ exon det Ă€r ju sen gammalt sĂ„ jag Ă€r ju lite fĂ€rgad i Ă€mnet đŸ€Ł men pĂ„ riktigt det Ă€r inte ekonomisk försvarbart och köpa en lĂ€nk för typ 25 k till en klocka som kostar 40k 😁 Ă€r ju sĂ„klart min högst personliga Ă„sikt. Jag swishar sĂ„ slipper du tĂ€nka mer 😘
Men lĂ€nken har micro-justering i spĂ€nnet! Fick nyss mejl frĂ„n breitling om det đŸŽ©
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
TÀnk hur mÄnga klockor/lÀnkar @Hans B 1955 hade kunnat köpa om andra lÀnkar hade haft sÄdana finesser som denna, med micro-justering! :D
Han hade inte reagerat pĂ„ priset, bara dra kortet som om det vore ett snabbĂ€rende pĂ„ ICA😊
Aerospace-lÀnken kostar ca 10k utan finesser sÄ 15k extra för exo-lÀnken Àr som taget för innovativ microjustering, en ren avancerad ingenjörskonst.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Nytt in idag! 😃😎😍

”SKX” som jĂ€mförelse dĂ„ det Ă€r forumets givna storleksreferens 😁
(exakt samma boett pÄ denna Sarb men det vet ju ni som kan era Seikos)
1AF03961-586B-4BA3-94D6-A924524D5114.jpeg
 

DrDre

Patek
oklart, de skulle vÀl dessutom bara vara tillgÀngliga under sommaren? Eller blandar jag ihop dem med de strösslade chronomat 36?

Jag Àr inte 100, men var det inte sÄ att den regnbÄgsfÀrgade blÄ i herrstorlek (42mm) var en ltd ed medan den mindre (38mm) vita regnbÄgsfÀrgade dammodellen Àr icke-Ltd ed?
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag Àr inte 100, men var det inte sÄ att den regnbÄgsfÀrgade blÄ i herrstorlek (42mm) var en ltd ed medan den mindre (38mm) vita regnbÄgsfÀrgade dammodellen Àr icke-Ltd ed?
Jo regnbÄge index i blÄ och svart Àr numrerat limiterade 42mm herr, men tÀnkte mer pÄ detta:

Screenshot_20220105-213223_Instagram.jpg


De kanske tillverkade för mĂ„nga đŸ€Ł
 

Boozer_87

Panerai
Jo regnbÄge index i blÄ och svart Àr numrerat limiterade 42mm herr, men tÀnkte mer pÄ detta:

Screenshot_20220105-213223_Instagram.jpg


De kanske tillverkade för mĂ„nga đŸ€Ł
Den ena av dem bytte dem vÀl senare till boutique edition med? Har för mig det stod pÄ hemsidan en kort stund iaf. Den svarta var 500 och den blÄa 1000? Eller cyklar jag i skogen nu?
 

Boozer_87

Panerai
Varför ser man nĂ€stan aldrig Chrono cockpits ( lĂ€t kul i mun ) oops en gĂ„ng till! đŸ€Ł skĂ€mtochsido det Ă€r mycket ur för pengarna och en hel del DNA?

Underskattad modell?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Har kikat lite pÄ vintage "Top Time" kronografer som jag tycker Àr sjukt snygga och i dagslÀget kÀnns rÀtt prisvÀrda, men som man inte ser jÀttemycket av pÄ olika forum...

Ett exempel Àr denna, vad tycker ni som kan mer Àn mig?
1641457862306.png


Är det nĂ„got speciellt man ska tĂ€nka pĂ„ innan man köper förutom det gamla vanliga? Dvs skick, utbytta originaldelar etc...
 
Topp