• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fast det Àr ju ocksÄ inspirerande och kanske till viss del Àven imponerande!
Jag gjorde en lista över de jag har för att se vilka som Àr i topp, mellanskiktet och i botten, i viss förhoppning att nÄgra skulle kunna lÀmna och ge plats för nytt.
Gick det bra? NÀÀÀeeee đŸ€Ł
En enda stackare Àr ute i kylan.
Somliga av oss har för svĂ„rt att slĂ€ppa det vi samlat pĂ„ oss 😇
FÀster mig sÀllan vid materiella ting, Àr jag klar sÄ Àr jag klar och dÄ gÄr det undan. DÀremot gÄr det lite för snabbt ibland vilket resulterat i att samma klocka köpts igen.

Ser att du har kvar fÀrgklicken du köpte av mig, fin Àr den! Perfekt till sommarens Àventyr :cool:

Famous last words #keeper
20220128_192321-01.jpeg

FÀster mig sÀllan vid materiella ting, Àr jag klar sÄ Àr jag klar och dÄ gÄr det undan. DÀremot gÄr det lite för snabbt ibland vilket resulterat i att samma klocka köpts igen.

Ser att du har kvar fÀrgklicken du köpte av mig, fin Àr den! Perfekt till sommarens Àventyr :cool:

20220128_192321-01.jpeg
Men ifall du köper en klocka som du diggar och njuter av att bÀra, Àr du dÄ i stunden du bÀr klockan medveten om att du kommer sÀlja den i framtiden? Eller tÀnker du i stunden att det Àr en keeper?

Men ifall du köper en klocka som du diggar och njuter av att bÀra, Àr du dÄ i stunden du bÀr klockan medveten om att du kommer sÀlja den i framtiden?
Medveten Àr jag, men inget jag gÄr runt och aktivt tÀnker pÄ. SÄ lÀnge det Àr kul att bara klockan sÄ stannar den liksom kvar. Eller om nÄgot annat dyker upp som lockar mer dÀr och dÄ. Har bara tvÄ klockor som aldrig kommer lÀmna, och dÀr Àr det ett stort emotionellt vÀrde inblandat. Annars Àr det bara prylar liksom, man mÄste ha kul pÄ vÀgen :)

Medveten Àr jag, men inget jag gÄr runt och aktivt tÀnker pÄ. SÄ lÀnge det Àr kul att bara klockan sÄ stannar den liksom kvar. Eller om nÄgot annat dyker upp som lockar mer dÀr och dÄ. Har bara tvÄ klockor som aldrig kommer lÀmna, och dÀr Àr det ett stort emotionellt vÀrde inblandat. Annars Àr det bara prylar liksom, man mÄste ha kul pÄ vÀgen :)
Jag gillar din instÀllning.

Edit: FÄr man frÄga vad för tvÄ klockor det Àr?

20220128_192321-01.jpeg
Helt rÀtt. Delar din instÀllning till 100%

20220128_192321-01.jpeg
StÀmmer bra!
Har tyckt vid nÄgot tillfÀlle att den Àr lite trist i boettformen, men det Àr ju Ä andra sidan Breitlings formsprÄk. I gengÀld har den mÄnga fina detaljer som andra saknar.
Och Ă€r man en sucker for orange, sĂ„ blir den kvar 😁

Med det sagt sĂ„ hĂ„ller jag ögonen öppna för det du köper. Hade inte platserna i samlingen varit fulla hade jag plockat upp fler du lĂ€mnat bakom dig 😆

Har inte @Richie nÄn Äsikt? Eller Àr jag ute och cyklar?
Är ju inte GMT jag har men antar att klockan i sig Ă€r identiskt med den vanliga Avengern vad det gĂ€ller boett och lĂ€nk?

Klockan bĂ€rs jĂ€kligt bra för att vara 43mm, hyfsat kort lug2lug (utan att kunna mĂ„tten dock, mer hur det kĂ€nns enligt mig) samt att lĂ€nken ”dyker” ju nedĂ„t direkt vilket Ă€r positivt.
Bra höjd, ingen topptung klocka.
Enda jag inte gillar Àr lÄset som Àr lite meckigt att öppna..

Senast Àndrad:
Har inte @Richie nÄn Äsikt? Eller Àr jag ute och cyklar?

Är ju inte GMT jag har men antar att klockan i sig Ă€r identiskt med den vanliga Avengern vad det gĂ€ller boett och lĂ€nk?

Klockan bĂ€rs jĂ€kligt bra för att vara 43mm, hyfsat kort lug2lug (utan att kunna mĂ„tten dock, mer hur det kĂ€nns enligt mig) samt att lĂ€nken ”dyker” ju nedĂ„t direkt vilket Ă€r positivt.
Bra höjd, ingen topptung klocka.
Enda jag inte gillar Àr lÄset som Àr lite meckigt att öppna..

Det Àr verkligen en klocka som bÀrs bra, den satt otroligt skönt, upplever tavlan lite vad ska man sÀga matt. Jag har haft Avengern tidigare, mÀrkligt att ingen har klippt din @Richie, antar dÄ att GMT varianten Àr mindre vanlig. FÄr fundera vidare.

Det Àr verkligen en klocka som bÀrs bra, den satt otroligt skönt, upplever tavlan lite vad ska man sÀga matt. Jag har haft Avengern tidigare, mÀrkligt att ingen har klippt din @Richie, antar dÄ att GMT varianten Àr mindre vanlig. FÄr fundera vidare.
43an Àr grymt bra pÄ alla sÀtt enligt mig, saknar min ibland!

Tillbaka
Topp