• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Trevligt besök i Mos idag. Testade nÄgra klockor och drack kaffe.

D370F182-94BE-443E-84A8-14DE6A3B95BA.jpeg

C2CCA6FE-812E-4649-BA5A-4515F3CA39F9.jpeg

Hejsan alla kunniga!
PÄ grund av mitt jobb mÄste mina naglar vara korta. DÀrför fÄr jag ibland trubbel med att dra ut kronan pÄ vissa klockor, exempelvis pÄ den begagnade Chronomat Evo jag nyss köpt.
Finns det nÄgot verktyg till hjÀlp, som inte repar klockan?

Mvh OS
Kör sjÀlv alltid med korta naglar för det kÀnns frÀschare och har aldrig upplevt nÄgrta problem med kronan pÄ Chronomat Evo.
Snarare sÄ att den Àr lite enklare att fÄ ut jmfrt med Àdre mindre Ufo Chronomater.
Det Àr inte sÄ att du anvÀnder en massa hudlotion och halkar pÄ kronan..?;)
Vet att andra medlemmar haft problem med att fÄ upp viklÄset pÄ PRO 3 lÀnken men tror att mycket handlar om att anvÀnda rÀtt teknik dvs. skippa naglarna.
Med det sagt, sÄ kanske det Àr dags för en service pÄ din Evo?
Återkoppla hur det gick hos urmakaren!👍

Kör sjÀlv alltid med korta naglar för det kÀnns frÀschare och har aldrig upplevt nÄgrta problem med kronan pÄ Chronomat Evo.
Snarare sÄ att den Àr lite enklare att fÄ ut jmfrt med Àdre mindre Ufo Chronomater.
Det Àr inte sÄ att du anvÀnder en massa hudlotion och halkar pÄ kronan..?;)
Vet att andra medlemmar haft problem med att fÄ upp viklÄset pÄ PRO 3 lÀnken men tror att mycket handlar om att anvÀnda rÀtt teknik dvs. skippa naglarna.
Med det sagt, sÄ kanske det Àr dags för en service pÄ din Evo?
Återkoppla hur det gick hos urmakaren!👍
Jag Àr pÄ vÀg till urmakaren nu.
Givetvis skulle jag inte börja dra i kronan med nyinsmorda hÀnder. Det vore oerhört korkat, men tack för tipset.
Jag fick hem klockan för en vecka sen och kÀnner inte till servicehistoriken. DÀrav lÄgt pris och orsaken till att jag inte lÄtit kolla den tidigare.

Hejsan alla kunniga!
PÄ grund av mitt jobb mÄste mina naglar vara korta. DÀrför fÄr jag ibland trubbel med att dra ut kronan pÄ vissa klockor, exempelvis pÄ den begagnade Chronomat Evo jag nyss köpt.
Finns det nÄgot verktyg till hjÀlp, som inte repar klockan?

Mvh OS
Hej
AnvÀnd en tandpetare i plast eller ett inpasserings kort ev ett visitkort ;)

//Simon

Tillbaka
Topp