• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilagor

  • 20220717133610_IMG_9099.JPG
    20220717133610_IMG_9099.JPG
    1,017.8 KB · Visningar: 5
  • 20220717135629_IMG_9140.JPG
    20220717135629_IMG_9140.JPG
    334.6 KB · Visningar: 5
  • Screenshot_20220717-145614_Gallery.jpg
    Screenshot_20220717-145614_Gallery.jpg
    100.2 KB · Visningar: 5
Fratello har skrivit en artikel med en önskan om mindre klockor. Breitling (och många fler) omnämns. Själv håller jag med dem.


BF1F612D-BC1F-4CD6-811D-0DF995A571DC.jpeg
Tycker också det, och trenden har vänt, både Breitling och IWC lanserar fler modeller i 40 - 43mm segmentet.
 
Har ägt den där. Tyckte den var på tok för tung att bära runt på. Blev typ jobbigt till slut så jag slutade helt enkelt välja den. Sålde den till sist. Skulle önskat den i titan.
Vet ni vad klockan väger med länk? Jag gillar tyngden hos en klocka men det finns ju gränser för vad som är bekvämt. Själv har jag inte testat denna.
 
156 gram har jag för mig men är inte hundra på det. Gissar det är utan länk. På gummit känns den rätt ok dock.
Jag har en Ublast, som väger 290 eller 300 g, uppgifterna skiftar och jag har inte vägt den själv.
Den känns tung att hålla i handen men inte på handleden. Däremot gör höjden på 20 mm att man lätt stöter i olika föremål.
Tyngdpunkten spelar möjligen roll för hur klockan upplevs.
 
Loggade in och tänkte bli knuffad över kanten för att köpa nya SO 42 men verkar inte direkt flöda här? Ingen som handlat och kan ge några tankar efter lite handledstid?
 
Priserna kan verkligen diffa en hel del...


 
frågar du mig, så är även 6 mån helt ok, så kanske vi blir av med några flippare oxå vars intresse är cash mer än horology…
Må så vara. Det jag irriterar mig mest över är att man ser samma annonser prisbumpas varenda dag. Borde vara max 1 gång i veckan. Känns mer spam över det. Har man inte kollat köp & sälj på en vecka är det till 90% (give or take) samma annonser.
 
Må så vara. Det jag irriterar mig mest över är att man ser samma annonser prisbumpas varenda dag. Borde vara max 1 gång i veckan. Känns mer spam över det. Har man inte kollat köp & sälj på en vecka är det till 90% (give or take) samma annonser.
Så är det, men lite dåligt tryck nu oxå på köp o sälj, så mkt same same där…
 
På tal om köp och sälj, eller snarare bytes?
Jag testade med ett original antracit canvas på GMTn men det gifte sig inte alls imho, inte ens värt en bild 😳
Tänkte om någon har ledsnat på sitt gummi såhär framåt höstkanten och vill byta? 😊
 
Tillbaka
Topp