• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rex Maris

Omega
Man har ej behörighet att svara, klicka pÄ starta ny trÄd upp till höger
C7B7E98A-399C-48F4-91BD-F2D514C15960.png
TACK för informativt svar utan att förutsÀtta att alla vet hur det gÄr till. Gillas skarpt.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hur har vi det med premier i trÄden? Har fÄtt ett osunt sug efter pistage pÄ senaste tiden, eller, inte nödvÀndigtvis fÀrgen men 40mm, manuell osv.

374D2C39-7A9D-4715-AB39-BD3E14D78663.jpeg
Nu nÀr vi har en boutique (x2) sÄ tycker jag de borde ha den blodröda premieren, enligt mig den bÀsta av fÀrgerna (hittills).

Edit med bild:
Screenshot_20221015_213157.jpg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Nu nÀr vi har en boutique (x2) sÄ tycker jag de borde ha den blodröda premieren, enligt mig den bÀsta av fÀrgerna (hittills).

Edit med bild:
Screenshot_20221015_213157.jpg
Ja den Àr ocksÄ vÀldigt bra. Men i likhet med pistage sÄ har jag svÄrt för dom pÄ originalband. Men samtidigt svÄrt att se vad de skulle passa bÀst pÄ haha

Guldisen Àr inte helt tokig heller. Och prisvÀrd relativt konkurrensen i den hÀr hittepÄvÀrlden.

F3E43186-5591-4C83-80E1-7DE63EA83075.png
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ja den Àr ocksÄ vÀldigt bra. Men i likhet med pistage sÄ har jag svÄrt för dom pÄ originalband. Men samtidigt svÄrt att se vad de skulle passa bÀst pÄ haha

Guldisen Àr inte helt tokig heller. Och prisvÀrd relativt konkurrensen i den hÀr hittepÄvÀrlden.

F3E43186-5591-4C83-80E1-7DE63EA83075.png
Guldisen Àr riktigt bra irl. KlÀmt pÄ den ett par gÄnger och som du sÀger, prisvÀrd i hittepÄvÀrlden.

https://www.instagram.com/p/CWgeo9bravE/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag var rÀdd för det. Har du nÄn kÀnsla för om de Àr knepiga att fÄ tag pÄ? Har aldrig sett nÄgon live men kan vÀlmente pÄstÄ att jag letat supernoga heller
Huserar du i 08 sÄ vill jag minnas att de har den i boutique.

GÀllande generella tankar om modellen efter Àgande sÄ Àr nog @Nicklas.S samt @perhog De som haft den nyligen, Niklas sÄlde sin men @perhog sÀljer aldrig sina klockor sÄ den ska finnas kvar ;)
 

Rex Maris

Omega
Ja den Àr ocksÄ vÀldigt bra. Men i likhet med pistage sÄ har jag svÄrt för dom pÄ originalband. Men samtidigt svÄrt att se vad de skulle passa bÀst pÄ haha

Guldisen Àr inte helt tokig heller. Och prisvÀrd relativt konkurrensen i den hÀr hittepÄvÀrlden.

F3E43186-5591-4C83-80E1-7DE63EA83075.png
Kanske svarta band? I mitt tycke oftast snyggare Àn bruna och passar till, i stort sett, allt.
Men jag har överseende med dem som har en avvikande uppfattning. 😉
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Kanske svarta band? I mitt tycke oftast snyggare Àn bruna och passar till, i stort sett, allt.
Men jag har överseende med dem som har en avvikande uppfattning. 😉
Det Àr det bÀsta jag kommer pÄ ocksÄ, iaf till pistage. Kanske nÄn mörkare grÄ. Röda Àr svÄrare men kanske samma dÀr helt enkelt. Jaja, det Àr inte ett problem för mig (Àn)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det Àr det bÀsta jag kommer pÄ ocksÄ, iaf till pistage. Kanske nÄn mörkare grÄ. Röda Àr svÄrare men kanske samma dÀr helt enkelt. Jaja, det Àr inte ett problem för mig (Àn)
Jag var vÀldigt tveksam till orginalbandet pÄ pistagen i början, till och med sÄ tveksam att det nÀstan inte blev nÄgot köp. Nu efter nÀstan ett Är sÄ kan jag inte tÀnka mig nÄgot annat band till den klockan, det vÀxer med tiden. Tycket det Àr en ovanligt lyckad klocka med manuellt verkt och en enastÄende urtavla.


IMG_E0954.JPG
 

DrDre

Patek
Det var min tanke, men sen slog det mig att kronskyddet inte ser ut som chronomaten utan kronograf. Men det kan ju vara en ny serie ocksÄ

Det ser ut att vara lite mindre markerat pÄ din bild Àn pÄ en Chronomat. Det skulle kunna bero att "din" nog Àr lite mer pt det tunnare och dressade hÄllet jfrt med en stöddigare Chronomat. Det ska bli roligt att se vad de har kokat ihop. Förhoppningsvis blir det ocksÄ ngt i vettig storlek.
 

Bilagor

  • 1E04DCB4-30C2-42F6-B1B6-59DF43864FBC.jpeg
    1E04DCB4-30C2-42F6-B1B6-59DF43864FBC.jpeg
    72.6 KB · Visningar: 9

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Jag var vÀldigt tveksam till orginalbandet pÄ pistagen i början, till och med sÄ tveksam att det nÀstan inte blev nÄgot köp. Nu efter nÀstan ett Är sÄ kan jag inte tÀnka mig nÄgot annat band till den klockan, det vÀxer med tiden. Tycket det Àr en ovanligt lyckad klocka med manuellt verkt och en enastÄende urtavla.


IMG_E0954.JPG
Ja shit vad bra den Àr. Var inne pÄ att skaffa speedy för 8e(!) gÄngen men kÀnner att denna Àr vÀldigt mycket roligare nÀr man Àr ute efter just manuell Chrono av hyfsat modest storlek. Gissar att den kÀnns lite klossigare men det kan jag leva med.
FĂ„r bli att leta upp en att testa 👍
 
Topp