• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nu ska flygbolagen bli AD, typ

0D74E599-ABDF-4B8D-BBD5-67903B2C67EE.jpeg

NÄgon som har tips pÄ nÄgon person pÄ forumet som Àr duktig pÄ att serva klockor med smÄ problem, i detta fall en Àldre Breitling med 2824-2 verk?

Köpte idag, hade precis kommit hem nÀr jag tog bilden med plasten kvar. Tack! Tooligheten var precis skÀlet till att jag slog till pÄ en. Valde dock det mindre tooliga 42 mm.
Fn behĂ„ll plasten, brukar jag göra, rolig detalj o retar alltid ngn som bonus 😉, grattis igen till fin dinka, bara köpa ett svart gummi till o rotera lite, kostar ju ej huggorm heller

• Like
Reactions: bvb
Jag vill oxĂ„ ha tips pĂ„ bra/billig gammal Bratte makare, alltsĂ„ makarn i sig behöver givetvis inte va gammal, men kan fixa med 90-talare. đŸ„ł
Inte helt 100 pĂ„ denna , men urbrev.se gör det hyfsat billigt, köpte en 90 tals Tag som var nyservad dĂ€r, helservice för ngn tusenlapp bara, fler fĂ„r gĂ€rna comment, sedan ska vĂ€l vilken duktig uris som helst kunna göra detta, minus tillgĂ„ng till ev delar

NÀ, köpt typ 2 xtra gummin o ett lÀder som jag alternerar mellan 3 Brattar, alla 22 lug, tÀnkte testa nya SO dock pÄ lÀnken frÄn gamla SO, tycker den gamla SO gifter sig sÄ bra pÄ gummi..
Jag testade den nya, men den nya lÀnken pÄminner en del om hydroconquest som jag ocksÄ har.

NÄgon som har tips pÄ nÄgon person pÄ forumet som Àr duktig pÄ att serva klockor med smÄ problem, i detta fall en Àldre Breitling med 2824-2 verk?
Testa, du fÄr rapportera sedan

Inte helt 100 pĂ„ denna , men urbrev.se gör det hyfsat billigt, köpte en 90 tals Tag som var nyservad dĂ€r, helservice för ngn tusenlapp bara, fler fĂ„r gĂ€rna comment, sedan ska vĂ€l vilken duktig uris som helst kunna göra detta, minus tillgĂ„ng till ev delar

Runt tusingen lÄter billigt men Àr vÀl en basic service med enbart demontering, rengöring, oljning och ruckning?
Kanske ocksÄ byte av drivfjÀder...

Runt tusingen lÄter billigt men Àr vÀl en basic service med enbart demontering, rengöring, oljning och ruckning?
Kanske ocksÄ byte av drivfjÀder...
Har ingen koll annat Ă€n mkt bĂ€ttre priser Ă€n AD, men man brukar ju erhĂ„lla det man bet för sĂ„ att sĂ€g, jag köpte en 90 tals Tag som var ”fullservad” dĂ€r för ca 3k, tog den till min lokala Uris som kollade vĂ€rden o sa att allt var bra, jag servar sjĂ€lv alltid via Breitling / TĂ€by, dĂ„ jag vet att det blir bra och alltid fĂ„tt bra bemötande, dyrt men vĂ€rt det, o hur ofta servar man eg ?

Har lÀnge suktat efter denna Aerospace som en god vÀn till mig Àgt under mÄnga Är, har klÀmt pÄ den vid flera tillfÀllen och frÄgat lite snÀllt nÄgra gÄnger om den kanske skulle kunna fÄ följa med mig hem men icke. Plötsligt hÀnde det och det Àr klart att jag tog den chansen nÀr den kom.

En Breitling Aerospace för Czech Air Force JAS-Gripen piloter. Kom fullset i ett fantastiskt skick. Vad jag lÀst mig till tillverkades 50-60 stycken av denna variant sÄ det Àr lite extra kul.

Passande nog, ett par dagar innan, dundrade det utanför fönstret. MÄste varit ett sign. Tack @Hans B 1955
20221019_105723-01.jpeg

20221109_193007-01.jpeg

20221109_193231-01.jpeg
20221111_151158-01.jpeg
20220113_150056-01.jpeg
Grattis till en frÀck LE Aerospace!
Men inte Àger du vÀl alla tre eller!???

Har ingen koll annat Ă€n mkt bĂ€ttre priser Ă€n AD, men man brukar ju erhĂ„lla det man bet för sĂ„ att sĂ€g, jag köpte en 90 tals Tag som var ”fullservad” dĂ€r för ca 3k, tog den till min lokala Uris som kollade vĂ€rden o sa att allt var bra, jag servar sjĂ€lv alltid via Breitling / TĂ€by, dĂ„ jag vet att det blir bra och alltid fĂ„tt bra bemötande, dyrt men vĂ€rt det, o hur ofta servar man eg ?
Helt klart bĂ€ttre priser och har den bra vĂ€rden sĂ„ Ă€r det bara att köra pĂ„. Vissa klockor behöver i vissa fall trots sina Ă„r en enklare service för att mĂ„ bra men skulle tro byte av drivfjĂ€der pĂ„ en lĂ„g eller lĂ€gre amplitud skjutsar upp den en aning. Jag hade kunnat tĂ€nka mig pĂ„ ”billigare” ur ta till urbrev men man kan ju ocksĂ„ höra med sin lokala uris vad de kan erbjuda för pris vad gĂ€ller en enklare service.

Helt klart bĂ€ttre priser och har den bra vĂ€rden sĂ„ Ă€r det bara att köra pĂ„. Vissa klockor behöver i vissa fall trots sina Ă„r en enklare service för att mĂ„ bra men skulle tro byte av drivfjĂ€der pĂ„ en lĂ„g eller lĂ€gre amplitud skjutsar upp den en aning. Jag hade kunnat tĂ€nka mig pĂ„ ”billigare” ur ta till urbrev men man kan ju ocksĂ„ höra med sin lokala uris vad de kan erbjuda för pris vad gĂ€ller en enklare service.
Yessir indeed

Tack sĂ„ mycket, vĂ€ldigt glad över den. Nej, nĂ€r den bilden togs Ă€gde jag den vita och @Hans B 1955 dom andra tvĂ„ 🙂
Det förstÄr jag, tag vÀl hand om den för en vacker dag sÄ plÄgar han kanske dig med att sÀlja tillbaka den :woot:
Den vita Àr smaskens och jag ska vÀl inte sticka under stol att jag har nÄtt Ät det bratte-vita pÄ G!
Tar nÄgra dagar, kanske nÀsta vecka.

Det förstÄr jag, tag vÀl hand om den för en vacker dag sÄ plÄgar han kanske dig med att sÀlja tillbaka den :woot:
Den vita Àr smaskens och jag ska vÀl inte sticka under stol att jag har nÄtt Ät det bratte-vita pÄ G!
Tar nÄgra dagar, kanske nÀsta vecka.
SpĂ€nnande att se vad det kan vara, kul med paket, mindre kul att vĂ€nta 😅
20220119_143438-01.jpeg

Skrollade förbi denna i albumet och blev pÄmind, ett par bonusbilder bara för att den Àr sÄ bra.
20220406_183048-02.jpeg
20220403_155338-01.jpeg
20220316_081626-02.jpeg

Den som vĂ€ntar pĂ„ nĂ„t gott vĂ€ntar ibland för lĂ€nge 😁
Vita och silvriga tavlor, ja Àven blÄa kan verkligen liva upp stÀmningen pÄ en klocka. Fina bilder ;)

Tillbaka
Topp