• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Watchie

Patek
2-Faktor
Grymt fint vÀder och solen tittade till och med fram, sÄ jag tog en tur till skjutbanan :)

67C0BE2A-4A3B-470C-8397-799CF86BF17E.jpeg
Fn dig vĂ„gar man vĂ€l ej göra deals med, om du blir missnöjd o sĂ„ 😉
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Och byta klocka ett par varv 😜

SÄ det var den nya gröna SO som rök. Vad Àr i sikte hÀrnÀst?
He he, du kĂ€nner mig, flippar mer Ă€n vad som Ă€r friskt, lite vĂ€nsterprassel med andra brands, inte helt 100 Ă€n, men ser ut o bli, in med en Tudor och ev en Longines (mest underskattade mĂ€rket ? i Sverige that is, har för mig de sĂ€ljer ca dubbelt sĂ„ mkt som Breitling tex
)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
He he, du kĂ€nner mig, flippar mer Ă€n vad som Ă€r friskt, lite vĂ€nsterprassel med andra brands, inte helt 100 Ă€n, men ser ut o bli, in med en Tudor och ev en Longines (mest underskattade mĂ€rket ? i Sverige that is, har för mig de sĂ€ljer ca dubbelt sĂ„ mkt som Breitling tex
)
TĂ€nkte mer pĂ„ att byta klockor under dagen. PĂ„ en söndag kan jag lĂ€tt ha 3-4 klockor pĂ„ en dag. Även om det dĂ„ kan sluta i funderingen av avyttring eller lĂ€tt Ă„gren att man inte anvĂ€nder sina Ă€lsklingar utan mer suktar efter nĂ€sta klocka.

SpĂ€nnande saker pĂ„ ingĂ„ng. TvĂ„ fina mĂ€rken. Hoppas du kniper nĂ„got roligt frĂ„n Tudor. Deras tvĂ„ton koronograf Ă€r trevlig tex och du borde kunna bĂ€ra upp storleken. Alla kan inte springa omkring med BB58:eek:r
gĂ€llande Longines hĂ„ller jag helt med. Även om jag har dĂ„lig koll pĂ„ deras modellutbud för tillfĂ€llet. HĂ„ll mig underrĂ€ttad (och stanna kvar i breitling trĂ„den please).
 

Watchie

Patek
2-Faktor
TĂ€nkte mer pĂ„ att byta klockor under dagen. PĂ„ en söndag kan jag lĂ€tt ha 3-4 klockor pĂ„ en dag. Även om det dĂ„ kan sluta i funderingen av avyttring eller lĂ€tt Ă„gren att man inte anvĂ€nder sina Ă€lsklingar utan mer suktar efter nĂ€sta klocka.

SpĂ€nnande saker pĂ„ ingĂ„ng. TvĂ„ fina mĂ€rken. Hoppas du kniper nĂ„got roligt frĂ„n Tudor. Deras tvĂ„ton koronograf Ă€r trevlig tex och du borde kunna bĂ€ra upp storleken. Alla kan inte springa omkring med BB58:eek:r
gĂ€llande Longines hĂ„ller jag helt med. Även om jag har dĂ„lig koll pĂ„ deras modellutbud för tillfĂ€llet. HĂ„ll mig underrĂ€ttad (och stanna kvar i breitling trĂ„den please).
Will do ! Ha en finfin Söndag, o denna hobby Ă€r superkul, men ibland undrar man ju, fn jag har tom gĂ„tt över till att tĂ€nka pĂ„ ”nĂ€stnĂ€sta” klocka, innan man fĂ„tt nĂ€sta, fĂ„r vĂ€l ringa dr Phil 😳
 

DrDre

Patek
Finns det verkligen ingen kÀrlek för dessa i trÄden?

F36174E6-7B75-489C-B065-08D4017FC2B8.jpeg



Testade den pÄ ett Eriksson-event för flera Är sedan och gillade den skarpt!

990910D1-A57E-454D-A505-94F5121215A2.png

Kronografen med Eta-urverket Àr inte sÄ dum. Jag tycker den lyfte rÀtt mycket nÀr man uppgraderade den med ett vridringsinlÀgg med markeringar. Jag provade den svarta i en butik och gillade den. Den gröna Àr ju ocksÄ rÀtt rolig.

(NĂ„gra stulna bilder).

2402A149-8739-409A-BA74-BF1B31E5532D.jpeg

6BA68933-0EAA-4455-8244-D8018CCAB67D.jpeg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Finns det verkligen ingen kÀrlek för dessa i trÄden?

F36174E6-7B75-489C-B065-08D4017FC2B8.jpeg



Testade den pÄ ett Eriksson-event för flera Är sedan och gillade den skarpt!

990910D1-A57E-454D-A505-94F5121215A2.png
Har ej sett Àn pÄ ks, vet nÀr det begav sig sÄ fick man dem billigt, för mig - finns det annat roligare i Rangen, skulle jag fÄ en, sure, men men, inte den roligaste i utbudet, kapsyl ?
 

DrDre

Patek
Kanske otillÄtet men vore schyst om nÄn expert i trÄden kolla pÄ bratte pÄ lÀnkad sida; https://klocksnack.se/threads/vad-Àr-ett-rimligt-pris-för-vÀrde-vÀrdering.26910/page-379

Det Àr svÄrt att sÀga dÄ bilderna Àr lite suddiga. En sÄdan modell i hyggligt skick bör ligga runt 25tkr (+/- 2tkr), och sedan Àr det bara att börja dra av kostnader för en krona och service. Det stora frÄgetecknet ligger dock i om du ocksÄ mÄste byta glaset och urtavlan, men det gÄr inte att se utifrÄn bilderna.
 
  • Like
Reactions: bvb

Watchie

Patek
2-Faktor

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Var inne och testade en Evo pÄ Bergströms i Bratteborg.

Fick en shock nÀr jag fick den pÄ handleden dÄ klockan pÄ utsidan ser sÄ himla tuff ut men pÄ handleden kÀndes Evo:n som en fjÀderlÀtt smekning.

Breitlings AR Ă€r ju fantastisk ocksĂ„ đŸ€©
 
Topp