• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Återigen kundbemötande lĂ„ngt över det vanliga hos Breitling.
Jag tror tamejfan de slÄr AP house denna gang.
Hatten av till teamet @Breitling Mall@Millenia

20230104_160152.jpg
 
Har ett svart crocoband som jag funderar pÄ att sÀtta pÄ min Chronomat 42, svart med vita subdials.
Har inte sett nÄn som har det, Àr det bara jag som tror det blir snyggt?
 
FortsÀtter pÄ tema gummi:
NÄgon som har referensbilder pÄ gula/oranga/röda gummin till icke matchande urtavlor?

Vill kunna sÀtta fÀrg pÄ min SOH II men vet inte vad som gör sig bÀst mot polerat och svart!
 
FortsÀtter pÄ tema gummi:
NÄgon som har referensbilder pÄ gula/oranga/röda gummin till icke matchande urtavlor?

Vill kunna sÀtta fÀrg pÄ min SOH II men vet inte vad som gör sig bÀst mot polerat och svart!
LÀder förvisso, men sicka skinn / fÀrger, han gör för hand , high quality för spottstyver av original Bratte - @danko
 
Det Àr en trevlig modell. Den blir dock med provisionen ovanpÄ priset lite i dyraste laget. Det ligger en Frecce pÄ Köp & SÀlj just nu som inte Àr sÄ dum och som börjar nÀrma sig lite rimligare priser. NÄgra standardsaker du bör hÄlla koll pÄ om du ska leta efter en 90-tals Chonomat (+/- ett par Är) Àr:
Glaset (anti-reflex:en kan vara avskavd och Àr rÀtt dyr att byta),
Kronhalsen (vÀldigt sÀllan ett problem men om den Àr sliten sÄ backa ur),
LÀnkens lÀngd (det Àr inte sÄ jÀttesvÄrt att hitta beg extralÀnkar men det kostar lite och tar lite tid) annars brukar dock lÀnkarna hÄlla vÀldigt bra (ingen stretch etc som Rolex frÄn samma period),
Klackarna och kronan om du letar efter en i guld-stÄl (dessa kan ofta vara skavda sÄ att stÄlet under tittar frÄn vilke inte Àr sÄ snyggt),
Urtavlans skick (det förekommer ibland vattenskador men Àr inte sÄ vanligt),
Servicebehov (en fabriksservice kan bli ganska dyr medan en vanlig urmakare ofta Àr betydligt billigare).

Mitt tips Àr att ha lite tÄlamod. Priser och skick varierar rÀtt mycket och det finns vÀligt mÄnga olika konfigurationer och special editions sÄ marknaden Àr rÀtt spretig.

För att lÀra dig mer om marknaden sÄ skulle jag föreslÄ att du följer Zeitauktion pÄ Ebay ett tag. De Àr enormt stora (50 000 sÄlda klockor). De sÀljer bÄde till fast pris och ibland med budgivning. Det kan ge dig en hygglig uppfattning om prisnivÄ och vilka modeller du vill ha. HÀr Àr lÀnken till deras Ebaybutik:

Stort tack för tipsen och för lÀnken!
 
Tillbaka
Topp