• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

daveid

Cartier
2-Faktor
Dom Àr fett najs dom dÀr! Vill oxÄ ha :) Brukar gÄ som smör i solsken nÀr dom vÀl dyker upp.
HÄller med. FÄr nog kolla utomlands, tycker dock det Àr svÄrare att bedöma skicket och att köpa ett hyfsat ex som Àr i fint skick och inte överpolerat, eller sÄ Àr mitt öga bara otrÀnat pÄ Breitling. Finns ett flertal till överkomligt pris (efter lite prut) pÄ Chrono24 tycker jag men tycker dom flesta ser Àr lite för polerade ut.

En bra (den bÀsta?) plats att leta pÄ om man jagar Breitling Àr Zeitauktions ebay shop:


De har ett enormt stort utbud sÄ Àven om de inte har ngt just nu (har inte kollat) sÄ kan det vara idé att svÀnga förbi dÀr regelbundet.
Toppen, stort tack för tipset! Ska hÄlla utkik dÀr ocksÄ.

Är det nĂ„got sĂ€rskilt man bör vara uppmĂ€rksam pĂ„ dessa pĂ„ förutom polering, AR och eventuell service? :)
 

DrDre

Patek
HÄller med. FÄr nog kolla utomlands, tycker dock det Àr svÄrare att bedöma skicket och att köpa ett hyfsat ex som Àr i fint skick och inte överpolerat, eller sÄ Àr mitt öga bara otrÀnat pÄ Breitling. Finns ett flertal till överkomligt pris (efter lite prut) pÄ Chrono24 tycker jag men tycker dom flesta ser Àr lite för polerade ut.


Toppen, stort tack för tipset! Ska hÄlla utkik dÀr ocksÄ.

Är det nĂ„got sĂ€rskilt man bör vara uppmĂ€rksam pĂ„ dessa pĂ„ förutom polering, AR och eventuell service? :)

Jag tror att det Àr sÄ pÄ den modellen att kronhalsen sitter direkt i boetten. Dvs den gÄr inte att byta. Det gör att om den Àr sliten, sÄ mÄste hela boetten bytas vilket Àr dyrt. Antal lÀnkbitat Àr ocksÄ standard att kolla. Behöver inte vara en deal breaker men det kostar lite tid och pengar att skaffa fler om man behöver det.
 

simple_jack

Breitling
Efter att ha kollat pÄ otaliga bilder hÀr pÄ forumet sÄ var jag bara tvungen att gÄ med sÄ nu Àr man tillbaka i BreitlingtrÀsket igen! Har saknat min gamla Chronomat 39mm MOP med UTC sÄ det blev ett litet impulsköp pÄ en Chronomat 44 i dag :angel:
Är sjukt sugen pĂ„ en Superocean Heritage ocksĂ„

IMG_1723.jpg
 

Marli

Cartier
Jag tror att det Àr sÄ pÄ den modellen att kronhalsen sitter direkt i boetten. Dvs den gÄr inte att byta. Det gör att om den Àr sliten, sÄ mÄste hela boetten bytas vilket Àr dyrt. Antal lÀnkbitat Àr ocksÄ standard att kolla. Behöver inte vara en deal breaker men det kostar lite tid och pengar att skaffa fler om man behöver det.
Fast hur vanligt Àr gÀngpaj i boetten egentligen? Man kan vÀl anta att var schweizisk ingenjör med nÄgon sjÀlvaktning insett att detta skulle stÀlla till problem och sett till att kronan ger sig först?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag tror att det Àr sÄ pÄ den modellen att kronhalsen sitter direkt i boetten. Dvs den gÄr inte att byta. Det gör att om den Àr sliten, sÄ mÄste hela boetten bytas vilket Àr dyrt. Antal lÀnkbitat Àr ocksÄ standard att kolla. Behöver inte vara en deal breaker men det kostar lite tid och pengar att skaffa fler om man behöver det.
Tack för tipsen, ska beakta samtliga, Àr det sjÀlva gÀngan man mÀrker det pÄ, dvs om den slirar/inte greppar som den ska? NÄgon som har referens pÄ ungefÀr vad det kan tÀnkas kosta med boettbyte i vÀrsta fall?
 

DrDre

Patek
Tack för tipsen, ska beakta samtliga, Àr det sjÀlva gÀngan man mÀrker det pÄ, dvs om den slirar/inte greppar som den ska? NÄgon som har referens pÄ ungefÀr vad det kan tÀnkas kosta med boettbyte i vÀrsta fall?

Jag vet inte, men jag misstÀnker att en ny mellanboett Àr ganska dyr. SÄ dyr att man bör avstÄ ifrÄn köp om det inte Àr sÄ att man fÄr klockan till ett verkligt vrakpris. Eller kan nosa upp en nos hos en handlare till bra pris.
 

DrDre

Patek
Fast hur vanligt Àr gÀngpaj i boetten egentligen? Man kan vÀl anta att var schweizisk ingenjör med nÄgon sjÀlvaktning insett att detta skulle stÀlla till problem och sett till att kronan ger sig först?

HÀr Àr en trÄd om just kronhalsar pÄ Breitling.

Den Àr dock frÄn 2015 sÄ prisuppgiften (8500) gÀller inte lÀngre.



@daveid
 

Matte1970

Cartier
En god vÀn vill sÀlja sin Super Avenger A13370. Vad vore rimligt att begÀra? Klocka frÄn 2007 inkl box, cert etc. 522EBE76-DEEF-452D-8E88-B530DD3072F8.jpeg
Börja med 26-2700, men rimligt Àr nog runt 25000. En trevlig klocka. Har haft tvÄ stycken (den du bifogat bild pÄ, vilket Àr deras första modell), men har en frÄn Är 2015 nu, med vanliga index istÀllet för arabiska siffror.
 
Topp